• 4
  • 5
2002-11-24, 02:29
Medlem
Kaizen:
Skulle vilja veta om du lever som du lär, jag har fått uppfattningen i denna tråd att du inte använder eller tycker att man skall använda produkter som vid framställningen har krävt dödandet av djur eller skada på naturen.

Du skriver att man kan använda kläder gjorda av syntet, eftersom syntet görs av olja så kan man kanske inte säga att detta material är bra för naturen. Vi kan ju även plocka bort bomull, fårull och viskos eftersom vid framställandet av dessa material används en stor mängd miljöfarliga bekämpningsmedel. Bomull tex. tar upp 5% av jordens jordbruksareal men använder 11% av jordbrukets kemikalier.
Och även om du skulle hävda att du minsann köper miljömärkta bomullskläder från Peru så blir ju transporten av dessa kläder miljöskadlig.

Du får ju även lägga av med att läsa tidningar som innnehåller fotografier och se på film eftersom film innehåller gelatin, vilket gör att du indirekt stödjer dödandet av djur för framställning av gelatin.
Citera
2002-11-24, 21:52
Medlem
kaizens avatar
Milkfed

klart jag lever som jag lär.. i den mån som det går. bomulls industrin är inte märkt som miljöfarlig industri och det är defenetivt inte lika skadligt för djur som t.ex. ull och skin är..

en vhs film är jävligt längesedan jag köpte och att inte köpa en tidning som inte innehåller foton för att det kan vara gelatin är ju enligt mig väldigt långsökt.
och jag håller mig borta från att fotgrafera med vanliga kameror just på grund av gelatinen..

och jag gör ju i alla fall något.
jag har skickat lite länkar om kött och hur det skadar världen
ni kan ju ta och läsa lite.
Citera
2002-11-25, 00:14
Medlem
vart är länkarna?
Citera
2002-11-25, 00:27
Medlem
kaizens avatar
det får mig att tro att du inte läst igenom tråden riktigt.. och ännu mer att du inte enns försökt när du skriver vart är länkarna när du inte kan kolla igenom igen..

www.vegan.nu
www.djurenratt.se
www.meatinfo.org

http://hem2.passagen.se/agermark/DRA/citat.htm
Citera
2002-11-25, 07:59
Medlem
orka inte kolla
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera