• 1
  • 2
2012-04-25, 18:44
Medlem
OK,
Bakgrundshistorian kan vi skippa då den inte är så jätterelevant. Men lite kort kan jag berätta att jag för exakt 11 månader sedan lånade 60.000 av min pappas bror.
Dessa pengar har jag inte kunnat betala tillbaka av diverse skäl, framförallt för att jag har haft ett missbruk. Nu vill han ha dessa pengar tillbaka för att inte ställa till jävulskap till min farsa som heter duga.
Killen är psykopat som är beredd att både bränna ner pappas bil etc.

Jag vill göra rätt för mig och betala tillbaka pengar, han VILL och MÅSTE ha dom innan 1 maj.

Nu till varför jag öppnar tråd, hur får man tag på 60.000 med en betalningsanmärkning?
* Är 25 år
* Har en inkomst på 450.000
* Har dock dessvärre EN betalningsanmärkning och massa förfrågningar.

Har kollat på hela forumet och hittar inte ett enda tips på vem som lånar ut 60.000 förutom Bluestep men där krävs bostad, något av värde har jag inte förutom min iPhone och har redan ett "8 till 17" jobb.
Att låna av någon har jag försökt, ingen har tillräckligt god ekonomi för att låna ut den summan.
Räntan skiter jag i om den så är 30%
Citera
2012-04-25, 19:27
Medlem
Elanins avatar
Du kan alltid vända dig till lånehajar (Hells Angels, jugge-maffian o.s.v.). De tar ut relativt hög ränta dock.
Citera
2012-04-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elanin
Du kan alltid vända dig till lånehajar (Hells Angels, jugge-maffian o.s.v.). De tar ut relativt hög ränta dock.

Känner inga.
Citera
2012-04-25, 19:35
Medlem
du har ju en lön på cirka 40.000 och du borde fått den idag så där borde du ju ha minst 20.000 att använda dig av. då återstår "bara" 40.000 till.
Citera
2012-04-25, 19:35
Medlem
Diablo1118s avatar
Skulle din pappas bror bränna ner hans bil för att du inte betalar en skuld?

Tror du får mycket svårt att fixa 60K på en vecka om du inte kan tänka dig brotsliga saker.

Sen kan man fråga sig varför du inte kan betala tillbaka med en inkomst på 450K.

Går det inte be att få en avbetalning och pröjsa han 11K i sex månader så får han lite ränta på pengarna också.
Citera
2012-04-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
du har ju en lön på cirka 40.000 och du borde fått den idag så där borde du ju ha minst 20.000 att använda dig av. då återstår "bara" 40.000 till.

Fick 22.000 ut och hade räkningar på 7.000 så du har rätt, återstår dock ungefär 50.000
Citera
2012-04-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice7
Fick 22.000 ut och hade räkningar på 7.000 så du har rätt, återstår dock ungefär 50.000

räkningar är väl inte prio 1 nu så varför betala dem? du har säkert en månad på dig med påminnelser och liknande.
Citera
2012-04-25, 20:07
Medlem
Måste ju ändå skaffa 50.000 ett par tusenlappar mer eller mindre känns inte relevant, likaså känns inte SMS-lån och dylikt hjälpande.
Måste skaffa 45-60.000 no matter what och jag har på mig en vecka.
Citera
2012-04-25, 20:23
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice7
OK,
Killen är psykopat som är beredd att både bränna ner pappas bil etc.

Hus bränner man ner, bilar bränner man upp...

För övrigt har jag inga direkta tips, men varför tar du inte av ditt buffertsparande för oförutsedda utgifter?
Citera
2012-04-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Hus bränner man ner, bilar bränner man upp...

För övrigt har jag inga direkta tips, men varför tar du inte av ditt buffertsparande för oförutsedda utgifter?

Sälj ditt rektum... Med den årsinkomsten borde du kunnat spara ihop pengarna
Citera
2012-04-25, 21:14
Medlem
Rent logiskt så brukar ju folk flippa när det gäller större summor pengar man inte får igen, men ärligt, skulle han bränna ner bilen om han fick 59,999kr?
Menar att han kanske väntar en månad till med att börja mordbränna om du kan slänga fram hälften(30) eller 20k iallafall.
Skulle fått mig på andra tankar iaf
Citera
2012-04-25, 22:33
Medlem
Higashis avatar
Som tidigare sagts: Skit i räkningarna. Även om det bara är ett par tusen så är det en bit på vägen. Försök låna mindre summor från ett större antal vänner (med tanke på din årsinkomst så borde det väl gå att låna en femhundring av dina vänner utan några frågor). Även om du bara kan betala tillbaka hälften så borde han ju inse att du är seriös och att han gör bäst i att inte ta till våld, särskilt om du t.ex. erbjuder 30% ränta/månad på det som är kvar av skulden.

I och med att du skrivit "MÅSTE" i versaler och att han har psykopatiska drag så ger det intrycket av att det inte alls går att resonera om det eller skjuta upp det (i vilket man kan undra hur han har framförhållningen att ge ett lån på ett år). Gör då vad som krävs i den utsträckning det går, och i värsta fall får du väl försöka skrämma honom eller i alla fall visa att han gör klokt i att vänta (e.g. tit-for-tat ("Om du bränner upp min bil så bränner jag upp din"); spela mer psycho än han (du kanske kan spela på ditt missbruk).

F.ö: Hur kan du inte ha något av värde när du har en årsinkomst på 450.000? Har du verkligen ingen lätt-avyttrad elektronik eller dylikt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in