• 1
  • 2
2012-04-25, 16:55
Medlem
torparstinas avatar
Har hört så mkt rykten kring detta ämne å skulle vilja veta hur det gått för er som har erfarenhet av detta. Hur har det gått för er par som testat en tjej till i sängen respektive 2 killar å en tjej. Lever ni i hop än? Ångrar ni er eller är det underbart å ni fortsätter. Vad var bäst sämst?( Hetropar)
Citera
2012-04-25, 18:26
Medlem
undervattenfisks avatar
Har testat dubbla en tjej jag hade för något år sedan, det enda var att bakfylleångesten var lite värre än vanligt annars skadade det ingeting.
Citera
2012-04-25, 18:52
Medlem
Akilles-själs avatar
Tar mer en det ger rent genrellt, speciellt för tjejen om det är en extra tjej eller för killen om det är en extra kille.
Vissa saker är ofta bättre för gemeneman att lämna i fantasin en att förverkliga om man är i en långsiktigt seriös relation man inte alls vill riskera att förstöra något alls under några omständigheter alls.
Citera
2012-04-25, 19:59
Medlem
Ferdawoons avatar
Hade 4-kant en gång med min dåvarande. Det var då jag insåg att jag nog var betydligt mer svartsjuk av mig än vad jag trodde att jag var.

Något jag aldrig förstått är: Om man nu vill ha trekant, varför måste det ske medan man är i ett förhållande? Varför inte bara ta tag i det medan man är singel?
Citera
2012-04-25, 20:23
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Hade 4-kant en gång med min dåvarande. Det var då jag insåg att jag nog var betydligt mer svartsjuk av mig än vad jag trodde att jag var.

Något jag aldrig förstått är: Om man nu vill ha trekant, varför måste det ske medan man är i ett förhållande? Varför inte bara ta tag i det medan man är singel?
Det är ju just det som är poängen att inte göra det med någon man har som käresta.
Utan detta blir bäst på egenhand.
Har haft många multipla personer av olika kön samtidigt i olika kombinationer men aldrig med en fast partner.
Citera
2012-04-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon

Varför inte göra de med en som man älskar om båda har de intresset??
Visst man måste ju verkligen lita på varandra och veta var man står i förhållandet... Sen svartsjuka får ju inte finnas
Citera
2012-04-25, 21:21
Medlem
torparstinas avatar
Intessanta svar. Jag uppfattar det som att det kanske är bäst med 3-kant som singel. Svartsjuka kanske inte är så lätt att handskas med i ett förhållande. Fast alla är ju inte svartsjuka. Men kanske blir det i en sådan situation? Ni som hållit ihop efter sexet med fler inblandade har ni fortsatt ha sex med fler efteråt? Pratar ni igenom efteråt?
Citera
2012-04-25, 22:03
Medlem
Jag och min tjej har haft trekant flera gånger, och vårt förhållande har inte tagit stryk alls. Ett tag var vi tre i förhållandet (jag och två tjejer) och det var inga problem det heller.

Varför skulle det vara något problem? Det blir ju mer att leka med för båda.
Citera
2012-04-25, 22:54
Medlem
torparstinas avatar
Hur länge har ni varit ihop efter ni kört flera? Tror du det funkar livet ut mellan er? (Hoppas man ju) har ni barn ihop?
Citera
2012-04-25, 22:59
Medlem
Saruman87s avatar
Tror trekant ihop med en partner funkar bäst om man inte känner den tredje parten överhuvudtaget, utan att det enbart är sex.
Citera
2012-04-26, 00:16
Medlem
karamazows avatar
Både mentala och verbala förberedelser vad gäller preferenser och paranoior, utan att för den skull hamna i ett ljummet träsk av djuplodande flegmatisk parterapi. Dubbel magkänsla, delad nyfikenhetsförväntansrädsla och den där självstyrande nästan instinktiva personkännedomen sätter gränsen för när det är dags och redo. Har själv bara haft positiva erfarenheter som kan och kunde ha blivit fler, både FFM och MMF.
Citera
2012-04-26, 02:27
Medlem
Skadade inte för oss

jag och killen hade varit tsm i 2 år och tjejen och jag hade känt varandra sen vi var ~16 ungefär så i typ 7 år.

Funkade hur bra som helst. Vi pratade om det mycket innan och la upp regler och vad man ville och inte ville göra.

Gjorde det bara en gång eftersom vi ville kolla så att de inte blev någon avundsjuka efter det och sen så fick hon sig en kille och då var det inte tal om de längre av förståeliga själ :P

Men en kul upplevelse var de allt.

Fortfarande nära vän med kompisen o fortfarande tsm med killen var lite mer än ett år sen de hände nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in