2012-04-25, 21:08
Medlem
Bbobis avatar
vart bor du? coop i bromma sålde så sent som för ett par dagar sedan flintastek för 14kr/kg. Så äter du kokt potatis till dessa och har måltider du knappt orkar äta upp för under 10kr/måltid. Men gäller att bunkra och frysa in när man ser sådant (korta datum ). Annars kommer man långt på det man har hemma. Förut orkade jag inte handla trotts att jag "behövde" det. improviserade med vad jag hade hemma istället. Mot min förmodan klarade jag mig 1 1/2 vecka.
Citera
2012-04-25, 21:53
Medlem
bc82s avatar
Om jag visste att jag skulle ha 200 SEK kvar efter räkningarna var betalda hade jag definitivt inte betalat alla räkningar...

Hur kan du inte ha pengar sparade om du jobbar? Idiotiskt.
Citera
2012-04-25, 21:58
Medlem
Higashis avatar
Som tidigare nämnts, potatis och lök is the shit. Hade en släktning som levde nästan uteslutande på lök, så det borde ju inte ge några allvarligare bristsjukdomar på en 30 dagars period. I övrigt: Googla efter ätbara växter, som sista lösning så sök efter en tråd på flashback om hur man lever gratis (finns en med massa tips, som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter). Grejerna du har hemma borde du klara dig nån vecka på i alla fall. Sälj nåt gammalt skärp som ligger hemma. Eller skicka ett PM så kan du få låna ett par hundra.
Citera
2012-04-25, 22:18
Medlem
Tasstasss avatar
Köp på dig en massa ägg, de är billiga (du kan få tag på ägg för ca 1 kr styck om du letar runt lite) och kan användas på olika sätt som lite variation. Kokta, stekta och omelett exempelvis. Lyxa till det med fyllning i omeletten om du känner att du har råd någon dag.

Du kommer såklart tröttna på ägg, men näringsmässigt innehåller de allt du behöver för att hålla kroppen i bra skick, bortsett från c-vitamin. Den billigaste lösningen på det är att du köper en påse askorbinsyra för en tia (det är rent c-vitamin och finns på kryddhyllan i mataffären) och äter lite av det varje dag. Där har du näringsproblemet löst. Övrig mat som du har råd att köpa får du se som lyx den här månaden.
Citera
2012-04-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bc82
Om jag visste att jag skulle ha 200 SEK kvar efter räkningarna var betalda hade jag definitivt inte betalat alla räkningar...

Hur kan du inte ha pengar sparade om du jobbar? Idiotiskt.
ja för man vill hellre ha kronofogden
Citera
2012-04-25, 23:33
Medlem
Pakistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dequelo
Köp havregryn så har du frukost. Köp en stor säck med billiga makaroner. Har du ketchup så kan har du ju värsta lunchen varje dag i en hel månad. Sen kan du ju köpa pulvermos och ett stycke bigpack köttbullar från typ Lidl eller Willys. Har du basvaror hemma, som typ mjöl, kan du ju baka ditt eget bröd. Jäst kostar typ 4 spänn. Baka ett par limpar och frys ned.

Alternativt kan du ju prova dumpster diving eller surfa runt på internet/facebook för att hitta erbjudanden om gratis prova-på-mat.

hahaha, jäst kostar inte 4 kronor, om du vill spara på jästen ytterliggare kan du kalljäsa brödet. 1 krona för jäst kommer räcka till hur mycket bröd som helst då.
Citera
2012-04-25, 23:59
Medlem
Urijahs avatar
Tips;

https://www.flashback.org/t446943
https://www.flashback.org/t1756998
Citera
2012-04-26, 00:55
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
ja för man vill hellre ha kronofogden

Tror knappast ts alltid haft just 200kr eller mindre kvar efter räkningarna.

Det är i sådana stunder man ska inse all onödig skit man köpt/förbrukat utan att man i dagsläget har ett bättre mer framgångsrikt liv vilket man kunnat ha om man sparat.

Hade han under hela sitt liv köpt 2 drinkar mindre på krogen hade hans budget ökat med hela 100%!
Citera
2012-04-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Kunde inte bestämma mig om jag skulle köra här eller i mattråden... Så moderat får väl flytta, tack så mycket på förhand.

Jo, så här är det. Jag har 200:- efter alla jävla räkningar. Eftersom jag jobbade 50% förra månaden.. så fick jag bara 11.000:- och ja. en jävla skitbostad på 7000:- gjorde inte saken bättre. Så fick jag elräkningen och där försvann mer.

Så tillslut så kom jag till 200:- kvar att ha resten av månaden. Vad ska jag handla för mat? Ska jag handla på lidl/ica/coop/willys? och vad ska jag handla, måste överleva till 25:e..

Har aldrig vart bra på detta med att handla mat, eller tillaga den heller.. haha

tack för era tips!

PM KONTONR SÅ SÄTTER JAG ÖVER NÅGRA LAXXXX
Citera
2012-04-26, 01:40
Medlem
fy fan jag lider med dig. Jag som tyckte jag hade det knapert som har 2000 kvar tills nästa lön...
Citera
2012-04-26, 01:44
Bannlyst
Du ska äta spenat varje dag, det är bevisat att man blir stark och frisk av det. Gärna med en tillhörande pipa och sjömansdräkt till.
Citera
2012-04-26, 07:09
Medlem
Går du och köper skitpasta går det att få den för 5 kr/kg utan problem (ibland billigare), äter du då ett halvt kilo om dagen kostar det dig bara 75 spänn om du äter det en hel månad. Med 25 köper du billiga havregryn och kokar gröt till frukosten med, samt sista hundralappen lägger du på saker till pastan, dvs det absolut billigaste du kan hitta. Säljer LIDL ut köttbullar med kort datum tar du det osv.

Du kommer förmodligen tröttna något brutalt på pasta, men du kommer vara mätt var dag och ha energi iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in