• 1
  • 2
2012-04-25, 08:24
Medlem
k1zleezs avatar
Kunde inte bestämma mig om jag skulle köra här eller i mattråden... Så moderat får väl flytta, tack så mycket på förhand.

Jo, så här är det. Jag har 200:- efter alla jävla räkningar. Eftersom jag jobbade 50% förra månaden.. så fick jag bara 11.000:- och ja. en jävla skitbostad på 7000:- gjorde inte saken bättre. Så fick jag elräkningen och där försvann mer.

Så tillslut så kom jag till 200:- kvar att ha resten av månaden. Vad ska jag handla för mat? Ska jag handla på lidl/ica/coop/willys? och vad ska jag handla, måste överleva till 25:e..

Har aldrig vart bra på detta med att handla mat, eller tillaga den heller.. haha

tack för era tips!
Citera
2012-04-25, 08:34
Medlem
Bellees avatar
Köp ett par säckar potatis och sen ha så att du har 20kr/veckan till mjölk och smör.
Citera
2012-04-25, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k1zleez
Kunde inte bestämma mig om jag skulle köra här eller i mattråden... Så moderat får väl flytta, tack så mycket på förhand.

Jo, så här är det. Jag har 200:- efter alla jävla räkningar. Eftersom jag jobbade 50% förra månaden.. så fick jag bara 11.000:- och ja. en jävla skitbostad på 7000:- gjorde inte saken bättre. Så fick jag elräkningen och där försvann mer.

Så tillslut så kom jag till 200:- kvar att ha resten av månaden. Vad ska jag handla för mat? Ska jag handla på lidl/ica/coop/willys? och vad ska jag handla, måste överleva till 25:e..

Har aldrig vart bra på detta med att handla mat, eller tillaga den heller.. haha

tack för era tips!

Menar du att du fick lön idag, och har nu endast 200 kronor kvar?

I så fall så kan jag bara råda dig till att försöka överleva på det du har hemma så länge som möjligt, och köpa den billigaste maten som finns som tex bönor.
Citera
2012-04-25, 08:40
Medlem
dequelos avatar
Köp havregryn så har du frukost. Köp en stor säck med billiga makaroner. Har du ketchup så kan har du ju värsta lunchen varje dag i en hel månad. Sen kan du ju köpa pulvermos och ett stycke bigpack köttbullar från typ Lidl eller Willys. Har du basvaror hemma, som typ mjöl, kan du ju baka ditt eget bröd. Jäst kostar typ 4 spänn. Baka ett par limpar och frys ned.

Alternativt kan du ju prova dumpster diving eller surfa runt på internet/facebook för att hitta erbjudanden om gratis prova-på-mat.
Citera
2012-04-25, 08:42
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Menar du att du fick lön idag, och har nu endast 200 kronor kvar?

I så fall så kan jag bara råda dig till att försöka överleva på det du har hemma så länge som möjligt, och köpa den billigaste maten som finns som tex bönor.

ja ungefär, det sista dras 30:e typ mobil och internet. Men resten dras idag. Det värsta är att jag måste ju ha matlådor också.. för bensinen tar jag på avbetalning tack gud!
Citera
2012-04-25, 08:47
Medlem
Dansk111s avatar
Citat:
ja ungefär, det sista dras 30:e typ mobil och internet. Men resten dras idag. Det värsta är att jag måste ju ha matlådor också.. för bensinen tar jag på avbetalning tack gud!
Försök att låna några 100lappar kanske av någon du känner?? Annars kan du köpa 3kilo köttbullar och makaroner för resterande summa,,,
Citera
2012-04-25, 08:50
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansk111
Försök att låna några 100lappar kanske av någon du känner?? Annars kan du köpa 3kilo köttbullar och makaroner för resterande summa,,,

jag tackar alla för er hjälp! Jag vill helst inte berätta för varken min mor eller far min situation.. Så har inte riktigt någon att fråga om hjälp. Men det får fixa sig på ett eller annat sätt, får jobba extra denna månad och jag får full lön i slutet av maj tur var!
Citera
2012-04-25, 08:51
Medlem
Har du inget sparkonto som du kan ta lite pengar ifrån?
Citera
2012-04-25, 08:52
Medlem
Citat:

Du kommer ju definitivt ha den värsta månaden någonsin... Makaroner, bönor och potatis kommer stå dig upp i halsen efter en vecka

Kan du inte tjäna lite svarta pengar då? Eller kanske sälja lite saker? Låna av föräldrar/vänner?
Citera
2012-04-25, 09:10
Medlem
k1zleezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeuzs
Har du inget sparkonto som du kan ta lite pengar ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av Rotardo
Du kommer ju definitivt ha den värsta månaden någonsin... Makaroner, bönor och potatis kommer stå dig upp i halsen efter en vecka

Kan du inte tjäna lite svarta pengar då? Eller kanske sälja lite saker? Låna av föräldrar/vänner?

Hahaha ser fram emot hela denna månad känner jag!

Nej tyvärr, jag har inga kontakter som jag kan jobba åt.. och jag har inte den typen av jobb som man kan jobba svart! känns det lönt att sälja saker för en månad? jag har ett skoställ över som skulle kunnas säljas!
Citera
2012-04-25, 09:45
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Om du vanligtvis har pengar så skjut på de sista räkningarna och ta det på påminnelsen nästa månad.
Citera
2012-04-25, 09:47
Medlem
Pungspark..s avatar
Det finns mängder med liknande trådar.
Sälj datorn eller tvn.
Vad trött jag blir på idioter...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera