2012-04-25, 07:48
Medlem
infects avatar
Opererade nyss underkäken och flyttade fram den, den har blivit delad på mitten och satt fast med titanium plattor efteråt som jag förstår det. Blev utskriven 2 dagar efter operationen för jag kunde sköta mig själv, nu har det gått 6 dagar och har väldigt ont/blir väldigt borta och sover.

Sen operationen har jag fått;

Diklofenak 50mg 3 gånger om dagen, mot smärta
Citodon 500mg/30mg 1-2st 1-4 gånger om dagen, mot smärta
Kåvepenin 1g 3 gånger om dagen, mot infektion

Men det funkar verkligen inte bra, mitt dygn är typ sova 3-4h vakna, ta tabletter och så somnar man om och så börjar det om. För jag blir så trött av dessa tabletter. Har köpt Diklofenak recpet fritt på apoteket när jag haft migrän och nu får jag det som extra smärtstillande utöver Citodon.

Blivit opererad tidigare och då åt jag tramadol + alvedon eller något sådant, vilket fungerade mycket bättre.

Vad kan jag ge för argument för att få bättre smärtstillande, doktorn är väldigt hård och när jag väl låg inne fick jag knappt morfin på upp vaket, skall träffa doktorn om några timmar så alla tips är välkommna!

//infect
Citera
2012-04-25, 08:27
Medlem
Själv så fick jag Alprazolam (morfinpreparat) efter en operation hos en plastikkirurg.
Tycker att din medicinering låter väldigt svag med tanke på den operation som har
gjorts. Jag hoppas verkligen att han tänker om och ger dig bättre smärtstillande !
Citera
2012-04-25, 08:37
Medlem
infects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Själv så fick jag Alprazolam (morfinpreparat) efter en operation hos en plastikkirurg.
Tycker att din medicinering låter väldigt svag med tanke på den operation som har
gjorts. Jag hoppas verkligen att han tänker om och ger dig bättre smärtstillande !

Tack ska ta upp det med läkaren, måste dra nu, men tackar för hjälpen

//infect
Citera
2012-04-25, 11:32
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infect
Tack ska ta upp det med läkaren, måste dra nu, men tackar för hjälpen

//infect
Lyssna inte på något av vad han skriver och ta inte upp det med läkaren. Det är mitt tips.
Citera
2012-04-25, 11:54
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Alprazolam är en bensodiazepin...
Citera
2012-04-25, 12:47
Medlem
Citat:

Vad pratar du om? Alprazolam är ångestdämpande, går under namnet Xanax i väst... Den lindrar då inte smärta men ångest.
Citera
2012-04-25, 13:20
Medlem
infects avatar
Tog upp det med doktorn, ändrade om medicinerna lite och fick tramadol vid behov. Kollade upp vad Alprazolam medans jag vänta på doktorn och såg det var en typ av benso så skippade det, äter redan ikto och lyrica så skulle bara framstå som korkad.

Tack för hjälpen iaf

//infect
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in