Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jag tror på mellan 10-14 år för Jerry och något liknande för Krans.
Går bägge fria så är det en rättsskandal av samma dignitet som ex.vis Alm.
Det första tror jag inte på, för tunn bevisning, det finns inte bevisat att han (JS) befann sig där vid just mordtillfället och kan därmed knappast fällas för medhjälp (vem är då mördaren och när skedde mordet), däremot ett griftefridsbrott om man lyckas bevisa det. Kompletterande FUP vill förtälja.
Den andra individen kan inte bli fälld för något brott i sammanhanget ER mer än möjligtvis vapenbrott eller annan småhandel. Det är JS som står till svars i åtalet, inte JK.
Tyvärr så trodde jag på fällande dom men förbisåg FUP'ens brister som en del här i tråden påpekat också. Den ger vid snabb genomläsning klart att det var JS men tittar man noga så är det bara diffusa vittnesmål som polisen inte grannlagt kontrollerat mer än mobilmasten etc. Man har ej heller kollat alibi för JK och det lär de aldrig idag kunna kontrollera utom rimligt tvivel.
Förmodligen så får JS bära med sig att han mördade ER hela livet vare sig om han gjort det eller inte gjort det. JK kommer alltid tros vara inblandad på något sätt men det kommer aldrig att kunna bevisas om man inte tar rejält omtag i utredningen. Sen har man givetvis sina funderingar ikring JK's uppträdande vid TR som bygger på att han är inblandad vid brottet, det ger mer att han är än att han inte är.. fri tolkning.
Någon i tråden har även yrslat om att JS familj borde hamna inom lås och bom, det kan bara bottna i förakt mot personen och hans närstående och bör lämnas obesvarat för det har inte med tråden att göra, Mord på ER är tråden inte vad man tycker om hans familj/närstående som ej är inblandade.
Ser fram emot 1 nov i hovrätten.