2012-10-12, 16:31
Medlem
Vad tror ni kommer hända med det här? Blir JS frikänd även denna gång eller får han skaka galler ett par år?
Citera
2012-10-13, 19:36
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spluu
Vad tror ni kommer hända med det här? Blir JS frikänd även denna gång eller får han skaka galler ett par år?

Jag tror på mellan 10-14 år för Jerry och något liknande för Krans.
Går bägge fria så är det en rättsskandal av samma dignitet som ex.vis Alm.
Citera
2012-10-13, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jag tror på mellan 10-14 år för Jerry och något liknande för Krans.
Går bägge fria så är det en rättsskandal av samma dignitet som ex.vis Alm.

Det första tror jag inte på, för tunn bevisning, det finns inte bevisat att han (JS) befann sig där vid just mordtillfället och kan därmed knappast fällas för medhjälp (vem är då mördaren och när skedde mordet), däremot ett griftefridsbrott om man lyckas bevisa det. Kompletterande FUP vill förtälja.

Den andra individen kan inte bli fälld för något brott i sammanhanget ER mer än möjligtvis vapenbrott eller annan småhandel. Det är JS som står till svars i åtalet, inte JK.

Tyvärr så trodde jag på fällande dom men förbisåg FUP'ens brister som en del här i tråden påpekat också. Den ger vid snabb genomläsning klart att det var JS men tittar man noga så är det bara diffusa vittnesmål som polisen inte grannlagt kontrollerat mer än mobilmasten etc. Man har ej heller kollat alibi för JK och det lär de aldrig idag kunna kontrollera utom rimligt tvivel.

Förmodligen så får JS bära med sig att han mördade ER hela livet vare sig om han gjort det eller inte gjort det. JK kommer alltid tros vara inblandad på något sätt men det kommer aldrig att kunna bevisas om man inte tar rejält omtag i utredningen. Sen har man givetvis sina funderingar ikring JK's uppträdande vid TR som bygger på att han är inblandad vid brottet, det ger mer att han är än att han inte är.. fri tolkning.

Någon i tråden har även yrslat om att JS familj borde hamna inom lås och bom, det kan bara bottna i förakt mot personen och hans närstående och bör lämnas obesvarat för det har inte med tråden att göra, Mord på ER är tråden inte vad man tycker om hans familj/närstående som ej är inblandade.

Ser fram emot 1 nov i hovrätten.
Citera
2012-10-24, 20:09
Medlem
Doctors avatar
Åklagaren verkar anstränga sig för att undanröja alla misstankar mot JK. Sen vet jag inte hur NSD tänker när de i rubriken lyckas vända det som nåt som talar mot JS.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7231930
Citera
2012-10-24, 22:36
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det första tror jag inte på, för tunn bevisning, det finns inte bevisat att han (JS) befann sig där vid just mordtillfället och kan därmed knappast fällas för medhjälp (vem är då mördaren och när skedde mordet), däremot ett griftefridsbrott om man lyckas bevisa det. Kompletterande FUP vill förtälja.

Den andra individen kan inte bli fälld för något brott i sammanhanget ER mer än möjligtvis vapenbrott eller annan småhandel. Det är JS som står till svars i åtalet, inte JK.

Tyvärr så trodde jag på fällande dom men förbisåg FUP'ens brister som en del här i tråden påpekat också. Den ger vid snabb genomläsning klart att det var JS men tittar man noga så är det bara diffusa vittnesmål som polisen inte grannlagt kontrollerat mer än mobilmasten etc. Man har ej heller kollat alibi för JK och det lär de aldrig idag kunna kontrollera utom rimligt tvivel.

Förmodligen så får JS bära med sig att han mördade ER hela livet vare sig om han gjort det eller inte gjort det. JK kommer alltid tros vara inblandad på något sätt men det kommer aldrig att kunna bevisas om man inte tar rejält omtag i utredningen. Sen har man givetvis sina funderingar ikring JK's uppträdande vid TR som bygger på att han är inblandad vid brottet, det ger mer att han är än att han inte är.. fri tolkning.

Någon i tråden har även yrslat om att JS familj borde hamna inom lås och bom, det kan bara bottna i förakt mot personen och hans närstående och bör lämnas obesvarat för det har inte med tråden att göra, Mord på ER är tråden inte vad man tycker om hans familj/närstående som ej är inblandade.

Ser fram emot 1 nov i hovrätten.

OBS jag känner inte GM. Bor långt därifrån men jag sätter 50:-sek på att GM kommer att bli frikänd. Det finns inte tillräckligt som binder GM. Det råder dock inte minsta tvivel vem GM är......
Citera
2012-10-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Åklagaren verkar anstränga sig för att undanröja alla misstankar mot JK. Sen vet jag inte hur NSD tänker när de i rubriken lyckas vända det som nåt som talar mot JS.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleId=7231930

JKs bror i Nässjö, tre tjejer och en kille. Dvs fyra vittnen under ed i telefon- och ev. något videoförhör. Jag trodde att han skulle komma dragande med fem från WP.
Citera
2012-10-29, 21:11
Medlem
Doctors avatar
Schema för hovrättsförhandlingarna:

Torsdag 1 november 9.00 Sal 6
Måndag 5 november 10.30 Sal 6
Tisdag 6 november 9.00 Sal 6

Rättegången äger rum på Umeå tingsrätt, Nygatan 45.

Är det någon som tänker närvara och som kan rapportera?
Citera
2012-10-29, 22:49
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Schema för hovrättsförhandlingarna:

Torsdag 1 november 9.00 Sal 6
Måndag 5 november 10.30 Sal 6
Tisdag 6 november 9.00 Sal 6

Rättegången äger rum på Umeå tingsrätt, Nygatan 45.

Är det någon som tänker närvara och som kan rapportera?

Oh yes! Men hur funkar det, har läst att man ofta bara spelar upp tidigare förhör i hovrätterna numera?
Citera
2012-10-29, 23:04
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Oh yes! Men hur funkar det, har läst att man ofta bara spelar upp tidigare förhör i hovrätterna numera?

Ja, det är det normala numera. Denna rättegång har ju inte varit någon typisk sådan hittills så det skulle inte förvåna mig om den fortsätter så. Det är ju kallat en del nya vittnen också så en del nytt blir det ju, även om de kanske inte har så mycket spännande att tillägga.
Citera
2012-10-29, 23:52
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ja, det är det normala numera. Denna rättegång har ju inte varit någon typisk sådan hittills så det skulle inte förvåna mig om den fortsätter så. Det är ju kallat en del nya vittnen också så en del nytt blir det ju, även om de kanske inte har så mycket spännande att tillägga.

Tycker det är väldigt märkligt!! De enda möjligen på plats skulle i detta fall då enbart vara de nya vittnena; ingen möjlighet att korsförhöra JS, eller fråga ut JK i nyktert tillstånd, etc., etc. En del av tjusningen i att vara på plats är ju att se X, Y och Z IRL. Nu får man kanske nöja sig med Saaacha.
Citera
2012-10-29, 23:58
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Postat av: Emma
när är rättegången? :P
Svar: Den är dagen då du inte ska bry dig så mkt
Sacha
2012-10-28 @ 16:36:56
http://saaacha.blogg.se/2012/october...g.html#comment

Vad menar hon?
Citera
2012-10-30, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarchen
JKs bror i Nässjö, tre tjejer och en kille. Dvs fyra vittnen under ed i telefon- och ev. något videoförhör. Jag trodde att han skulle komma dragande med fem från WP.

Medlemmar i Brödraskapet vittnar aldrig. Polisinformatören och golbögen Jocke Krans är inte medlem i BSK, men han är utan tvivel den största idioten i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in