2012-08-31, 14:28
Medlem
Ovcharkas avatar
Va? Är Jerry S (a.k.a Reptilkillen, a.k.a Esas reptilvakt) frisläppt? Fan, det är så många namn inblandade i det här (och finska namn dessutom!) att det är totalt omöjligt att hänga med om man "bara" läser 5 sidor/dag...
Citera
2012-08-31, 14:50
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Rent spontant kan jag väl tycka att det är dags för pappskallarna inom Haparandas rättsväsende att kalla in Rikskrim fortare än fan. Inse att ni inte har kompetens eller ens vilja för att ta tag i bitarna på rätt sätt. Alternativet är bli förlöjligade för tid och evighet och locka fler busar till kommunen som aldrig kan fälla varken mördare eller medhjälpare.
Citera
2012-08-31, 14:55
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Va? Är Jerry S (a.k.a Reptilkillen, a.k.a Esas reptilvakt) frisläppt? Fan, det är så många namn inblandade i det här (och finska namn dessutom!) att det är totalt omöjligt att hänga med om man "bara" läser 5 sidor/dag...

Rysk hund som nickname.
Tysk hund som avatarbild.
En massa droger som signatur.

No offence, men jag förstår att du har svårt att hänga med...
Citera
2012-08-31, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Rent spontant kan jag väl tycka att det är dags för pappskallarna inom Haparandas rättsväsende att kalla in Rikskrim fortare än fan. Inse att ni inte har kompetens eller ens vilja för att ta tag i bitarna på rätt sätt. Alternativet är bli förlöjligade för tid och evighet och locka fler busar till kommunen som aldrig kan fälla varken mördare eller medhjälpare.

Jag har tänkt samma tanke. Polisen verkar ju lika korkade som de dem förhör.
Undrar förresten vad som sägs på den finska sidan. Poliserna där brukar vara av lite bättre virke än på den svenska sidan.
Citera
2012-08-31, 14:59
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Jag har tänkt samma tanke. Polisen verkar ju lika korkade som de dem förhör.
Undrar förresten vad som sägs på den finska sidan. Poliserna där brukar vara av lite bättre virke än på den svenska sidan.

Skillnad som natt och dag. Har alltid varit. På alla plan.
Citera
2012-08-31, 15:38
Medlem
Tjalle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff

DN idag:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/gw-...l-gar-att-losa

Citat:
Av de kalla fallen ligger 75 procent på storstadslänen, det är en överrepresentation

Kling&Klang är bättre än Piket-Olle om man ska tro statistiken och Leif GW
Citera
2012-08-31, 16:05
Medlem
Lite tidigt att säga att dom inte har löst branden/mordet. Mindre än ett dygn sedan det ägde rum...
Rano rättegången har ju ingen dom än så länge heller, misstänker dock att J.S klarar sig från morddom.
Citera
2012-08-31, 16:56
Medlem
Maxipower1s avatar
Jag blir inte klok på det här.

Polisen utlyser alltså rikslarm efter en man i övre medelåldern. Vilket får en på tankarna på ett ex eller man.

Samtidigt säger polisen att branden har med Esa mordet att göra.

Bekräftar samband mellan mord på kvinna och Rano-mord

Den efterlyste mannen är på sannolika skäl misstänkt för mord och är i övre medelåldern. Enligt Danielsson definition är det frågan en man som är mer än 50 år gammal.

Var håller jocke hus. ???
Citera
2012-08-31, 17:01
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Jag blir inte klok på det här.

Polisen utlyser alltså rikslarm efter en man i övre medelåldern. Vilket får en på tankarna på ett ex eller man.

Samtidigt säger polisen att branden har med Esa mordet att göra.

Bekräftar samband mellan mord på kvinna och Rano-mord

Den efterlyste mannen är på sannolika skäl misstänkt för mord och är i övre medelåldern. Enligt Danielsson definition är det frågan en man som är mer än 50 år gammal.

Var håller jocke hus. ???

Tja, sambandet i medias ögon kanske kan vara att kvinnan (och hennes man?) omnämnts i FUP... inte nämnvärt spännande men ändock
Citera
2012-08-31, 17:14
Medlem
Då jag inte läst tråden på ett tag men jag förstått att Brödraskapet är inblandat på något sätt ? Hur,när,vaför,åt vem ?
Citera
2012-08-31, 17:28
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dinmamma1234
Då jag inte läst tråden på ett tag men jag förstått att Brödraskapet är inblandat på något sätt ? Hur,när,vaför,åt vem ?

Vet inte om BSK ska blandas in men visst dom har väl en så kallad prospekt tror jag han är/var vilket han inte borde vara då han har brutit mot BSK:s enkla grundregel.

Men om egentligen BSK har med detta o göra vet man ju inte men har en jävligt stark känsla för att så är fallet
Citera
2012-08-31, 17:30
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tja, sambandet i medias ögon kanske kan vara att kvinnan (och hennes man?) omnämnts i FUP... inte nämnvärt spännande men ändock

Sabba nu inte mina spännande visioner

Du har nog alldeles rätt där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in