Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Tiden i telefonen var korrekt när den undersöktes av forensikern, dvs flera månader efter mordet. Av det så drar åklagaren slutsatsen att den var rätt vid mordtillfället också.
Det är väl inte helt långsökt, men att veta helt säkert att klockan gick rätt även på mordnatten, det kan de aldrig göra.
Jo jag förstår också att tid/datum var korrekt när man undersökte telefonen. Det jag reagerar på är att man verkar tycka att det skulle vara av någon större betydelse. I en Mordrättegång säger det ju ingenting, i synnerhet inte om man sätter det samman med vittnesmålen om att han blivit sedd livs levande den 9:e.
Åter till en tidigare fråga! Vilket datum hade JK'S mamma med snubbe sett en "mysko" bil i anslutning till deras bostad. Det vittnesmålet tjabblade man väl också fram och tillbaka med?
En till fråga, då jag har FUP på annan plats. Var det förhörsledare eller JK som först påtalade att det såg ut som att JS ville få JK att se skyldig ut? Och varför tar JK emot ett vapen som han vet använts till ett mord, och dessutom lägger i en behållare med vapenolja? Med tanke på att han själv kan tänkas ha starka motiv att göra sig av med Esa?