2012-08-28, 19:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Jag hoppas innerligt att du aldrig någonsin blir en åklagare.

Med det inte sagt att JS är helt oskyldig. Frågan är hur mkt skuld i det hela har han?

Antingen har du inte läst FUP eller så läser du som fan läser bibeln.

Det finns inte ett bevis i Fupen. FUP visar mer på att det är andra som är inblandade o mer eller mindre försökt att få JS som ensam om detta. Känns mer som han har varit ngn springpojke.

Vi får inte glömma att Esa hade många ovänner.

Menar du att om det vart fler inblandade i mordet så är JS allas charmiga solpojke? Helt oskyldig nästan? Låtom oss kyssa hans fötter?

Vem av de övriga möjliga inblandade framstår enligt FUP och TR som smarta nog att planera en dylik komplott?
Citera
2012-08-28, 19:39
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
...

Nu drar jag mig till minnes också, att man nämnt att det är fastställt att telefonen där bilden återfanns var korrekt inställd gällande tid och datum. Jag undrar, hur i helskotta har de lyckats fastställa något liknande?

Tiden i telefonen var korrekt när den undersöktes av forensikern, dvs flera månader efter mordet. Av det så drar åklagaren slutsatsen att den var rätt vid mordtillfället också.

Det är väl inte helt långsökt, men att veta helt säkert att klockan gick rätt även på mordnatten, det kan de aldrig göra.
Citera
2012-08-28, 19:47
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Tiden i telefonen var korrekt när den undersöktes av forensikern, dvs flera månader efter mordet. Av det så drar åklagaren slutsatsen att den var rätt vid mordtillfället också.

Det är väl inte helt långsökt, men att veta helt säkert att klockan gick rätt även på mordnatten, det kan de aldrig göra.

Jo jag förstår också att tid/datum var korrekt när man undersökte telefonen. Det jag reagerar på är att man verkar tycka att det skulle vara av någon större betydelse. I en Mordrättegång säger det ju ingenting, i synnerhet inte om man sätter det samman med vittnesmålen om att han blivit sedd livs levande den 9:e.

Åter till en tidigare fråga! Vilket datum hade JK'S mamma med snubbe sett en "mysko" bil i anslutning till deras bostad. Det vittnesmålet tjabblade man väl också fram och tillbaka med?

En till fråga, då jag har FUP på annan plats. Var det förhörsledare eller JK som först påtalade att det såg ut som att JS ville få JK att se skyldig ut? Och varför tar JK emot ett vapen som han vet använts till ett mord, och dessutom lägger i en behållare med vapenolja? Med tanke på att han själv kan tänkas ha starka motiv att göra sig av med Esa?
Senast redigerad av cookie777 2012-08-28 kl. 19:51.
Citera
2012-08-28, 19:49
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Menar du att om det vart fler inblandade i mordet så är JS allas charmiga solpojke? Helt oskyldig nästan? Låtom oss kyssa hans fötter?

Vem av de övriga möjliga inblandade framstår enligt FUP och TR som smarta nog att planera en dylik komplott?

Läs om o läs rätt
Citera
2012-08-28, 19:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jo jag förstår också att tid/datum var korrekt när man undersökte telefonen. Det jag reagerar på är att man verkar tycka att det skulle vara av någon större betydelse. I en Mordrättegång säger det ju ingenting, i synnerhet inte om man sätter det samman med vittnesmålen om att han blivit sedd livs levande den 9:e.

Åter till en tidigare fråga! Vilket datum hade JK'S mamma med snubbe sett en "mysko" bil i anslutning till deras bostad. Det vittnesmålet tjabblade man väl också fram och tillbaka med?

Ursäkta men vore det inte bättre om du läste FUP själv?
Citera
2012-08-28, 19:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Läs om o läs rätt

Ja, jag har läst och ser inte ett smack som övertygar mig om att han är oskyldig
Citera
2012-08-28, 19:52
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag sätter fem spänn på att JS blir friad i hovrätten också om inga nya omständigheter kommer fram.
Trots allt så är jag av uppfattningen att JS är skyldig till mordet.

Åklagaren måste helt enkelt lägga i några växlar till om han skall bli vinnare i detta.
Får inte tekniknerna fram att vapnet och kulan hör ihop så blir det nog väldigt svårt att bevisa caset såvida inte någon börjar och prata med mera fakta som binder GM till mordet.
Citera
2012-08-28, 19:52
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursäkta men vore det inte bättre om du läste FUP själv?

Jag tror att jag skrivit 3 ggr att jag inte har FUP här och nu. Jag minns inte alla detaljer, sorry om det retar dig.
Citera
2012-08-28, 19:53
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ja, jag har läst och ser inte ett smack som övertygar mig om att han är oskyldig

Bevis,Bevis,Bevis Indicier räcker inte
Citera
2012-08-28, 19:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Jag tror att jag skrivit 3 ggr att jag inte har FUP här och nu. Jag minns inte alla detaljer, sorry om det retar dig.

Nej, det som retar mig är däremot att du inte letar rätt på den

Den kanske fortfarande finns på TPB tex, leta
http://thepiratebay.se/torrent/75317...ex_-_del_1.pdf
http://thepiratebay.se/torrent/75316..._ex_-del_2.pdf
Citera
2012-08-28, 19:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Bevis,Bevis,Bevis Indicier räcker inte

Och vad menar du vore bevis?
Citera
2012-08-28, 19:58
Medlem
[quote=cookie777]Jo jag förstår också att tid/datum var korrekt när man undersökte telefonen. Det jag reagerar på är att man verkar tycka att det skulle vara av någon större betydelse. I en Mordrättegång säger det ju ingenting, i synnerhet inte om man sätter det samman med vittnesmålen om att han blivit sedd livs levande den 9:e.

Vidare informeras **** om att det finns uppgifter som pekar på att hon skulle ha
sett Esa Rano utanför sin bostad den 9/4 2012.

**** uppger att hon inte sett Esa Rano den dagen. Det enda som var lite märkligt den
dagen var att hennes man, ****, berättat åt henne att när han den dagen återkom till bostaden
efter att ha kört henne till jobbet så hade han lagt märke till en mörk äldre Volvo av
herrgårdsmodell vid vändplatsen intill deras hus. Han hade inte sagt någonting om att han
hade sett Esa Rano.

FUP Sidan 462
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in