2012-04-24, 23:14
Medlem
zerolucks avatar
I Montreal fick jag avnjuta denna fantastiska kttrtt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Montreal-style_smoked_meat
Finns det att f tag p ngonstans i Stockholm?

Jag tyckte inte det hade s stark rk karaktr, men smaken var mustig
och mrare och saftigare ktt har jag aldrig tit.
Citera
2012-04-25, 00:14
Medlem
Har fr att dom serverar Rkt bringa p Gute grill, kolla upp det, annars vet jag att dom har himmelsk pulled pork!
Citera
2012-04-25, 05:40
Medlem
Quorthons avatar
Riktigt fint att ha p mackan med lite senap r det. Om du inte hittar br du ju kunna laga det sjlv. En av sakerna jag kommer sakna med kanada.
Citera
2012-04-25, 08:25
Medlem
Maledictuss avatar
Sg mycket smakligt ut!

Det dr borde man ju kunna framstlla sjlv. Men frga r varfr man ska ngkoka kttstycket efter att man rkt det? Kanske r fr att f det att falla isr lttare.
Citera
2012-04-25, 12:21
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
I Montreal fick jag avnjuta denna fantastiska kttrtt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Montreal-style_smoked_meat
Ja fyfan, det r ett av mina bsta matminnen, p Reuben's i Montreal, nr det enorma lasset med ktt kom in! Kttorgasm!

Citat:
Finns det att f tag p ngonstans i Stockholm?
Inte vad jag har sett, det finns ju pastrami hr ocks men det r ju inte riktigt samma sak. Kolla med kanadensiska ambassaden eller mjligtvis judiska frsamlingen (maten kom ju ursprungligen frn steuropeiska judiska invandrare) i Stockholm om de vet ngot stlle och terkom hr, fr d vill jag ocks veta
Citera
2012-04-25, 12:44
Medlem
Det r vl som vanlig brisket fast rkt? Brisket har mngen gnger intagits p bagels i New York. Den bsta brisketen jag tit har varit p Katz' Deli, fantastiskt ktt.
Citera
2012-04-25, 14:00
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Det r vl som vanlig brisket fast rkt? Brisket har mngen gnger intagits p bagels i New York. Den bsta brisketen jag tit har varit p Katz' Deli, fantastiskt ktt.
Jo visst, sttet att tillaga kttet har ju samma ursprung och sttet det serveras p r ju i princip detsamma bde i Montreal och i NY, men det r lite annorlunda kryddning och tillagningsstt mellan de tv varianterna s helt likadant r det inte. I sanningens namn s skiljer det sig ju frn restaurang till restaurang ocks.
Citera
2012-05-04, 06:27
Medlem
Quorthons avatar
S var i Montreal hittar man den bsta montreal-mackan? r det reubens som gller?
Citera
2012-05-04, 14:17
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
S var i Montreal hittar man den bsta montreal-mackan? r det reubens som gller?
Schwartz's r ju vldigt populr, men jag tycker Reuben's r bttre och det r lttare att f bord dr. Sen finns det ju mnga andra som jag inte testat .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in