• 1
  • 2
2012-04-24, 22:02
Medlem
Illuzionzs avatar
Ska inhandla ett par datorhgtalare och undrar vilka av dessa ni skulle rekommendera? Tung bas gillas. Men ska anvnda dom till att se film och lyssna p musik...
Citera
2012-04-25, 17:02
Medlem
Illuzionzs avatar
Ingen?
Citera
2012-04-25, 17:57
Medlem
Har tyvrr aldrig hrt soundsticks, men z623 r ju ren skit.. Sjlv skulle jag inte kpa ngot av dem.
Citera
2012-04-25, 21:56
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croowley
Har tyvrr aldrig hrt soundsticks, men z623 r ju ren skit.. Sjlv skulle jag inte kpa ngot av dem.

Okej hur motiverar du det d bda har ftt toppbetyg?
Citera
2012-04-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Okej hur motiverar du det d bda har ftt toppbetyg?

Fr att folk inte har ngon koll. Allt inom "ljudscenen" det str logitech p r skit. S r det bara, tyvrr.

Har som sagt inte hrt hk's
Citera
2012-04-27, 16:38
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av croowley
Fr att folk inte har ngon koll. Allt inom "ljudscenen" det str logitech p r skit. S r det bara, tyvrr.

Har som sagt inte hrt hk's

Okej det var faktiskt min frsta tanke ocks. Logitech har jag aldrig ftt nn bra uppfattning om. Men sen lste jag runt och det hgtalarsetet och ngot till frn dom har ftt bra betyg.

Har du ngra rekommendationer? Har tnkt mig ett 2.1 system. Vill grna ha en baslda.
Citera
2012-04-27, 19:50
Medlem
Jadu, det bsta r s klart att ka till valfri butik och lyssna sjlv. Men ett par monitorer r ju aldrig fel.

I din budget skulle jag skippa 2.1 d basarna i den prisklassen r direkt vrdelsa.

http://www.thomann.de/se/cat.html?gf...sskaerm&oa=pra

Kolla lite dr. Tnk p att vissa hgtalare de sljer sljs styckvis.

Va inte dumsnl!!
Citera
2012-05-01, 21:41
Medlem
Illuzionzs avatar
Okej.
Ett par monitorer hade inte varit fel nej. Mste man ha ett ljudkort till dom d? Eller r det bara om det r passiva hgtalare man mste ha det?

Lst runt lite och sett att det finns monitor som man kan koppla direkt till datorn genom 3,5 mm uttaget men man lr ju inte f optimal ljudupplevelse genom det?
Citera
2012-05-02, 01:16
Medlem
Ljudkort r inget mste, men det kommer helt klart lta bttre n det integrerade.
Citera
2012-05-02, 01:59
Medlem
Citat:
Okej.
Ett par monitorer hade inte varit fel nej. Mste man ha ett ljudkort till dom d? Eller r det bara om det r passiva hgtalare man mste ha det?

Lst runt lite och sett att det finns monitor som man kan koppla direkt till datorn genom 3,5 mm uttaget men man lr ju inte f optimal ljudupplevelse genom det?

thomann lnken har faktiskt bra hgtalare
Hr har du min rekommendation:
http://www.hifiklubben.se/produkter/...lare_svart.htm
hade denna modellens storebror ett tag, de hade faktiskt ett super ljud och tillrcklig bas utan en sub, inbyggd frstrkare ocks.

du kan lyssna p dom i HiFi-Klubben om du s vill, de r sm men har hgt ljud
Citera
2012-05-02, 16:41
Medlem
Illuzionzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ntigerv
thomann lnken har faktiskt bra hgtalare
Hr har du min rekommendation:
http://www.hifiklubben.se/produkter/...lare_svart.htm
hade denna modellens storebror ett tag, de hade faktiskt ett super ljud och tillrcklig bas utan en sub, inbyggd frstrkare ocks.

du kan lyssna p dom i HiFi-Klubben om du s vill, de r sm men har hgt ljud

Hur kopplade du dom till datorn? Och vad har man egentligen ljudkortet till om man nu har ett snt?
Citera
2012-05-03, 20:32
Medlem
Citat:
Hur kopplade du dom till datorn? Och vad har man egentligen ljudkortet till om man nu har ett snt?
de har inbyggd frstrkare, du kopplar hgtalarna till varandra med en normal hgtalar sladd och sedan 3.5mm till Dator, den har ven USB port (iaf min hade de) fr att ladda ipod/mp3 etc.

nr jag sger hgtalar sladd s en sn hr:
http://www.conrad.de/medias/global/c...B.EPS_1000.jpg

den stter du mellan hgtalarna bara, sen ena hgtalaren kopplar du med 3.5mm till Datorn njuter

ljudkort kan jag inget sga om, men jag krde inbyggt ljudkort hade tillrckligt ljud pga. inbyggda frstrkaren, basen var kraftigare via mp3 pga. Loudness funktionen ju.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in