Citat:
Ursprungligen postat av BambinAdeNfinA
Min väska blev snodd med mobil och saker för över 5000. Dom drog av självförsäkringen på 1500 och mailade o ville ha kvitto på den nya mobilen jag köpt skicka in kvitto. Sen ville dom ha förklaring vad som hänt jag skrev av det som stod på polispappret då jag inte kommer ihåg detaljer. Har fått 2000+ utbetalt redan och får nu detta mailet
"Din hemförsäkring gäller för egendom som du medför utanför bostaden. Stöldbegärlig egendom, kontanter och värdehandlingar ersätts endast om de stulits i samband med ett rån, överfall eller då egendomen ryckts ifrån dig på ett sådant sätta att du omedelbart uppfattat stölden.
Stöldbegärlig egendom är t ex mobiltelefon, datorer och smycken.
Eftersom stölden inte gått till på det sätt som beskrivs härovan så kan vi inte lämna någon ersättning för mobiltelefonen som stals.
"
vafan menar dom egentligen!?
Säker på att du har vänt dig till försäkringskassan och inte ditt försäkringsbolag?
Hur gick stölden till? Det står ju rätt tydligt att du mer eller mindre måste blivit rånad för att din försäkring ska gälla, att någon tagit din väska och du märker det i efterhand ger dig alltså inte rätt till ersättning.