• 1
  • 2
2012-04-24, 19:22
Medlem
Tjena Lena!

Tnkte dra med ngra polare ner till Lund p valborg och supa bort vra problem.
1. Hur fungerar det dr nere? r det i stadsparken allt hnder?
2. Vart drar folk vidare ngonstans p kvllskvisten nr det brjar bli lite kyligt?
3. r det alldeles frsent att komma ner 18.30? (polaren ska prmt jobba p dagen...)

Ni fr grna bertta egna erfarenheter frn valborg i Lund. Bertta allt ni vet, gjort, sett, hrt! S fr vi se om resan blir av, ifall jag ska banga polaren som skall jobba osv.

Bertta grna ven hur sng mjligheterna ser ut fr en stackars kille, eller blir det sova i bilen som gller? Tnkte d frmst p brudarnas tendens att plocka hem oss uteliggare som inte pluggar dr nere.
Undrar ven ver efterfesterna, s all information ni har att komma med r vlkommet!

mvh.
Tilleyy
Senast redigerad av Tilleyy 2012-04-24 kl. 19:26.
Citera
2012-04-24, 19:43
Medlem
ven, mste man vara medlem i ngon nation fr att fruktansvrt kul valborg i Lund eller gr det att komma in p ngot annat stt?
Citera
2012-04-24, 20:07
Medlem
klos_s avatar
Fr att kunna komma in p en nation krver det att du pluggar p hgskola/universitet och du mste fixa ett gstleg som brukar kosta 40kr. Gstlegget gller enbart p den nationen som du kpte det p och det gller i en vecka. De flesta nationer har sittningar, dvs. trertters-middag, och klubb p Valborg, fr att komma in p ngon sittning mste man gra frkp i form av biljett. Tyvrr fr dig tror jag att de flesta nationer r slutslda.

Dock fick jag hra att det snarare r ovanligt att g p nation n vanligt, att de flesta kr p en stil som detta: Stadsparken 12-17; supa och ha det trevligt, 17-19; Dra hem till sig/polaren och ta och sova av sig lite av sitt rus, 19; Ta sig ner till stadsparken/korridorsfest/hemmafest, 21-22; Ta sig ner till stadsparken fr att rja.
Citera
2012-04-24, 22:54
Medlem
Okej, lter lovande och kommer skerligen bli en bilresa ner.

Andra med information, skriv grna ner vad ni vet!
Citera
2012-04-25, 03:50
Medlem
Nayelis avatar
18.30 r rent t helvete fr sent. Jag kunde inte komma till parken frrn tresnret frra ret och redan d brjade det lgga sig. Kom innan tolv, grna runt tio som jag har frsttt det. Sen brukar det vara hemmafest som gller fr min del d jag inte studerar.

Och erfarenheter? Ja, extremt mycket folk som r pissfulla i en jvligt skitig park. Beror p vad man gillar. r det bra vder kan det vara riktigt schysst men annars brukar det vara ganska vrdelst.
Citera
2012-04-25, 11:25
Medlem
Att komma till stadsparken 18.30 r alldeles otroligt fr sent.

Ett schema fr att dagen ska kunna bli lyckad, och att man ska fnga s mycket av stmningen r enligt mig:

Till stadsparken runt kl 9. Lter kanske tidigt, men var dr sjlv kl 10.30 frra ret och hade problem att hitta ett stlle att stta sig med kompisarna.

I parken tills 16-17. D det brjar bli lite kyligt eller om du helt enkelt knner att folk brjar rra sig drifrn. Helt rligt blir det jvligt drggigt ju lngre dagen gr, med allra bst drag runt 12-13.

Mellanfesta och ta ngonstans/sittning.

Nationerna ppnar vid 22 fr natten. Ett par av tornanationerna(SSK/Helsingkrona/Krischan) kr gemensamt p kvllen med ett pass till alla tre klubbarna fr 120kr. Brukar vara helt okej drag druppe p vanliga veckor, s kan antagligen bli helt galet p valborg. Dr hittar ni mig iaf d jag har sovplats uppe dr ocks.

Fr att komma in p nationerna mste du ha studentleg/gstleg. Inga undantag verhuvudtaget, d vakterna brukar vara hrda med detta.

Egentligen blir valborg i Lund precis vad du sjlv gr det till - om du stter p ett sknt gng och hnger p dr kan du ha skitroligt. Mycket korridors/hemmafester p kvllen.

Drick inte s att du dckar vid 12, eller blir bakfull framemot eftermiddagen. Fr att orka med hela dagen r det faktiskt rtt smart att ta det rtt lugnt med spriten fram till kvllen, men gr hur du vill. Mycket vatten rekommenderas ifall det blir varmt.
Inga glasflaskor r tilltet i parken, vilket mina ftter tycker r grymt sknt.

Och ja, Siste-Maj i Lund kan bli riktigt strt och galet, mycket beroende p vder.
Citera
2012-04-25, 15:59
Medlem
Qaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC-Cowboy
Att komma till stadsparken 18.30 r alldeles otroligt fr sent.

Ett schema fr att dagen ska kunna bli lyckad, och att man ska fnga s mycket av stmningen r enligt mig:

Till stadsparken runt kl 9. Lter kanske tidigt, men var dr sjlv kl 10.30 frra ret och hade problem att hitta ett stlle att stta sig med kompisarna.

I parken tills 16-17. D det brjar bli lite kyligt eller om du helt enkelt knner att folk brjar rra sig drifrn. Helt rligt blir det jvligt drggigt ju lngre dagen gr, med allra bst drag runt 12-13.

Mellanfesta och ta ngonstans/sittning.

Nationerna ppnar vid 22 fr natten. Ett par av tornanationerna(SSK/Helsingkrona/Krischan) kr gemensamt p kvllen med ett pass till alla tre klubbarna fr 120kr. Brukar vara helt okej drag druppe p vanliga veckor, s kan antagligen bli helt galet p valborg. Dr hittar ni mig iaf d jag har sovplats uppe dr ocks.

Fr att komma in p nationerna mste du ha studentleg/gstleg. Inga undantag verhuvudtaget, d vakterna brukar vara hrda med detta.

Egentligen blir valborg i Lund precis vad du sjlv gr det till - om du stter p ett sknt gng och hnger p dr kan du ha skitroligt. Mycket korridors/hemmafester p kvllen.

Drick inte s att du dckar vid 12, eller blir bakfull framemot eftermiddagen. Fr att orka med hela dagen r det faktiskt rtt smart att ta det rtt lugnt med spriten fram till kvllen, men gr hur du vill. Mycket vatten rekommenderas ifall det blir varmt.
Inga glasflaskor r tilltet i parken, vilket mina ftter tycker r grymt sknt.

Och ja, Siste-Maj i Lund kan bli riktigt strt och galet, mycket beroende p vder.

r vakterna verkligen s hrda med kontroll? Jag och ngra polare lyckades planka in p Kristianstads nation fr ett tag sedan. Dock knde vi oss som svarta fret inne p festen, men bara att vi lyckades komma in s ltt sger mycket om Lunds klubbvakter.
Citera
2012-04-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qaa
r vakterna verkligen s hrda med kontroll? Jag och ngra polare lyckades planka in p Kristianstads nation fr ett tag sedan. Dock knde vi oss som svarta fret inne p festen, men bara att vi lyckades komma in s ltt sger mycket om Lunds klubbvakter.

Som jag uppfattat det r det ganska strikt, men det beror ju helt p vilka vakter som jobbar.
Sjlv jobbat en del p Helsingkrona i bda barerna, och dr knns det vldigt hrt hllet nr man pratat med vakterna . Sen att det inte r srskilt svrt att fejka sig till ett intyg r en helt annan grej..
Citera
2012-04-27, 18:55
Medlem
flaggantopps avatar
r det den 1 maj eller r det 30 april?
Citera
2012-04-27, 19:00
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaggantopp
r det den 1 maj eller r det 30 april?
Siste April...

18.30 r p tok fr sent, det r d barnfamiljerna brjar dyka upp fr att titta p elden ju! Det roliga i parken brukar kulminera runt ett tiden de gnger jag varit dr...
Citera
2012-04-28, 01:41
Medlem
DagFires avatar
r det ngon som har koll p om brassestolar r tilltna i stadsparken? Str att det r frbjudet med mbler men hrt olika resonemang om vad som gller...
Citera
2012-04-28, 15:35
Medlem
KinkigaKerstins avatar
Hur hrt r det med frbudet av glasflaskor? Kpte mina l tidigare s r det bara att hlla ver i nn jvla 2 liter petflaska eller? =/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in