• 1
  • 2
2012-04-24, 19:18
Medlem
Mittpunkts avatar
Min sambo och jag planerar en resa p tv veckor i brjan p Februari och vi funderar p resml som Maldiverna eller Mauritius och vi vger fr och nackdelar mot varandra men finner inga frutom att Maldiverna tillhr Asien och att vdret kan vara ostadigt dr ven under hgssong. Mauritius har jag inga som helst kunskaper om.

Vad sger ni som har beskt dessa resml eller ngot av dom? Vad ska vi satsa p? Vi r ute efter vackra strnder, bra vder, god l och bra snorkling.
Citera
2012-04-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Min sambo och jag planerar en resa p tv veckor i brjan p Februari och vi funderar p resml som Maldiverna eller Mauritius och vi vger fr och nackdelar mot varandra men finner inga frutom att Maldiverna tillhr Asien och att vdret kan vara ostadigt dr ven under hgssong. Mauritius har jag inga som helst kunskaper om.

Vad sger ni som har beskt dessa resml eller ngot av dom? Vad ska vi satsa p? Vi r ute efter vackra strnder, bra vder, god l och bra snorkling.

Jag har varit p bda stllena och Mauritius gr inte riktigt att jmfra med Maldiverna, det gr att snorkla och dyka ven dr men det r mer mnniskor dr och strnderna r inte i nrheten av Maldiverna. Dock kan du ju gra mer p Mauritius, marknader utflyktsml mm, men fr att kka en club sandwich och slappa s skulle jag vlja Maldiverna,dock har ju dom ckeljvlamaskar som kryper uppe i taket i bungalowsen fydjvulen fr det :-) srskilt om de ramlar ner nr man sover, ven minus fr alla jvla kackerlackor.
Citera
2012-04-24, 20:01
Medlem
Mittpunkts avatar
Tack fr ditt svar!

Jag r ute efter att dricka obegrnsat med bra l och inget blask. ven fina strnder, bra vder och fin snorkling. D kanske Maldiverna r bst. Utflykter och att se mycket r ngot vi inte sker utan bara sol, bad och lite turister runt omkring oss.

Det jag undrar ver r. Vad r det fr sorts l som serveras p Maldiverna, r det deras inhemska eller r det bra l som Carlsberg och Heineken (starkl)?
Citera
2012-04-24, 20:42
Medlem
Finns nog de strsta mrken, det r ett muslimskt land s du kan nog vara lugn fr att det inte kommer finnas ngot inhemskt l, du fr inte ens ta in alkohol i landet
Citera
2012-04-24, 21:37
Medlem
Mittpunkts avatar
S, dom scannar min vska och ppnar den? Om jag kper tv whiskey p Arlanda s blir jag av med dom p Mal Airport?

Citera
2012-04-24, 21:52
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
P Mauritius dricker man blue marlin brs vilket ska vara inhemskt och var riktigt gott. (i vrmen) det r ett rtt blaskigt l i klass med heiniken. Men det fyller ju som sagt sin funktion nr det r varmt.

Jag kommer inte riktigt ihg men r inte februari den lite smre tiden fr iaf Mauritius? Vr taxichaffis jag pratade med pstod att vdret var ganska konstant det bara regnade lite mer p vintern. Men det kan ju vara vrt att kolla upp.
Vi var dr i nov d var vdret perfekt.

Det finns ju ingenting att gra p n frutom att kitesurfa. Naturen r sltstruken och det strsta vattenfallet var som en vrbck hr hemma.
Vi bodde p en resort med grindar och vakter. 4 tennisbanor, 2 helikoptrar, gym, 4 restauranger, golfranch och givetvis privat strand.
Lyxigt men rtt trkigt mste jag sga. 200m utanfr grindarna bodde folk i trasiga hus och var antagligen utfattiga.
Sjukt dyrt var det givetvis ocks en brs av kyparen p stranden gick p 60:- en juice likas. Det blir ngra spnn under tv veckor.

Gick man till supermarketen kostade en brs 2:-
Citera
2012-04-25, 01:01
Medlem
Mittpunkts avatar
Krille:

Det du sger om skillnaden fr priser. Fick man handla l p utsidan av hotellet och ta med sig in? Kan inte tnka mig att dom gick igenom ens kassar nr man kom in p hotellet.
Citera
2012-04-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Krille:

Det du sger om skillnaden fr priser. Fick man handla l p utsidan av hotellet och ta med sig in? Kan inte tnka mig att dom gick igenom ens kassar nr man kom in p hotellet.

Nej du dom skulle aldrig komma p tanken att visitera dig. Maken till serviceminded och trevlig personal har jag aldrig trffat.
Vi handlade bde vatten och l p affren d 6liter vanligt vatten kostade 22euro p hotellet. Det fanns ett stort kylskp p rummet s det var nog rtt vanligt.
Det var givetvis dresscode p restaurangerna som givetvis inte fljdes av ryssarna som var dr men ingen sa ju ngonting d det endast var en rekommendation. De tog de skert som ohyfsat men hll god min.
Citera
2012-04-28, 07:17
Medlem
morkfromorks avatar
har inte varit till maldiverna men r skeptiskt, det r ett muslimskt land med allt vad det innebr, skulle nog vlja mauritius istllet, jag var dit frra ret, det finns en hel del att se och det finns barer mm. som har alkohol. Och trots fattig befolkning verkar polisen hlla kriminaliteten under kontroll.
Citera
2012-04-28, 21:55
Medlem
Jag satt faktiskt och kollade p resor igr. r lite inne p Aruba, verkar vara ett slapparstlle minst lika bra som Mauritius. Tv veckor 4 stjrnigt kring 40-50tkr om man vill ha det riktigt soft och fldigt. Fr oss med ett litet barn d.
Tycker det verkade billigare n Mauritius som nr vi var dr helst ville handla med euro och hade dlig kurs. Med dollar var den katastrof. Aruba har vl och kr fortfarande dollars med rtt bra kurs som svensk.
Citera
2012-05-24, 07:06
Medlem
Bud-Foxs avatar
Maldiverna r helt klart vackrare.
Citera
2012-06-15, 12:08
Medlem
r ocks grymt sugen p Maldiverna. Ser ver mjligheten att ka dit, dessvrre har man nog inga polare som vill ka dit Och ensam p en paradis kanske inte r det roligaste, d r det nog roligare att BP i fastlandet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in