Flashback bygger pepparkakshus!
2005-03-23, 17:11
Medlem
blackie_lawlesss avatar
I de flesta fall tycker jag det är irrelevant vad det skrivs om. Det är snarare hur man skriver som gör det hela vidrigt. Att gestalta något verkligt är en konst som är få förunnad. Att skriva som Liza Marklund kan vilken jävla tokmupp som helst...
Citera
2005-03-23, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackie_lawless
I de flesta fall tycker jag det är irrelevant vad det skrivs om. Det är snarare hur man skriver som gör det hela vidrigt. Att gestalta något verkligt är en konst som är få förunnad. Att skriva som Liza Marklund kan vilken jävla tokmupp som helst...
Hade tänkt skriva något liknande själv, men jag är ju dålig på att forumlera mig. En av de böckerna som fått mig att må dåligt är Elementarpartiklarna av Michel Houellebecq, och det är ju inte för att den innehåller övergrepp och våldsskildringar, utan det har med språket och svartsynheten att göra.
Citera
2005-03-23, 21:37
Medlem
Spliffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagge3
Man blir sjukt deprimerad och förbannad när man läser sådant.
Då har författaren verkligen lyckats gripa tag om läsaren och det är fascinerande.

Just övergrepp och misshandel av barn måste vara det som dom flesta människor i samhället fördömer mest och tycker väldigt illa om?

Eller är det PK att tycka så nu också?
Tror inte det är PK direkt när nästan alla tycker så.
Citera
2005-03-24, 23:41
Medlem
alabamas avatar
"Rosario är Död" av Majgull Axelsson läste jag på sportlovet. Boken var bra men fruktansvärt hemsk och obehaglig, jag blev mycket illa berörd. Det är en roman som bygger på verkliga händelser, allt kretsar kring barnprostitution i Filipinerna.
Citera
2005-03-24, 23:55
Medlem
HGs avatar
Mein Kampf
Såg att den faktiskt i mars låg på toppsäljarlistorna i Turkiet. Hur sjukt är det?
Adolf Hitlers dödsbo, Bavariska staten har dock inte gett tillstånd till nytryckningen...........
Citera
2005-03-25, 12:24
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daimon
"Nattens barn" av Traci Lords. En självbiografi om hennes grymma livsöde.
Om du tyckte den var vidrig tycker jag du skall läsa Skärseld av Linda Lovelace. Den är värre.
Citera
2005-04-08, 14:34
Medlem
När det gäller vidrighet ärdet ingen ,på svenska i alla fall,som når upp till Nikanor Teratologen vad beträffar konsten att göra ner allt mänskligt. Easton Ellis och Burroughs når honom bara upp till knäna
Citera
2005-04-08, 15:00
Medlem
Frågan är ifall inte M. Dahlström också vadar omkring i de där vattnen? Nedkomst är ganska obehaglig, på ett psykologiskt plan.
Citera
2005-04-08, 15:12
Medlem
Om man vidgar begreppet vidrig så är Ranelids Påfågelns längtan något av det jävligaste jag läst
Citera
2005-04-08, 18:20
Medlem
Anne franks dagbok.
Jag hatar böcker.
Citera
2005-04-08, 18:40
Medlem
1056s avatar
Min plånbok, just nu!
Citera
2005-04-08, 20:13
Medlem
Hednings avatar
Jag är gravt övertygad att det kommer att bli Regina Lunds diktsamling som inte kommit ut än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in