2012-04-24, 12:46
Bannlyst
Hallå där! Från och med Maj måste jag betala dubbla hyror vilket jag helt enkelt inte har råd med. Vart kan jag låna 5000 med så liten ränta så möjligt? Är det ens möjligt med så pass lång avbetalningsplan när det gäller så lite pengar?
MVH
Citera
2012-04-24, 13:08
Bannlyst
Mamma ? Släkting ? Vän ?
Citera
2012-04-24, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av banangodis
Mamma ? Släkting ? Vän ?

Finns ingen jag kan låna denna summa av. Pratade nyss med Vivus och dom sa att det gick men var inget dom rekommenderade.. Hur fan ska jag lösa detta?
Citera
2012-04-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen
Finns ingen jag kan låna denna summa av. Pratade nyss med Vivus och dom sa att det gick men var inget dom rekommenderade.. Hur fan ska jag lösa detta?

Finns säkert bättre metoder, men är du med i facket så kanske ett medlemslån (utan uppläggningsavgift) kan fungera. Minsta lånebelopp verkar vara 30,000kr: Ta lånet,betala tillbaka den summan du inte behöver och betala ränta på resten under 3 månader.

Blir runt 15,000*0,06/3 = 300 kronor i räntekostnad
Citera
2012-04-24, 17:12
Medlem
Enklaste sättet är ifall du skaffar ett kreditkort med kreditgräns på 5000 tex. http://www.okq8.se/privat/kort/safun...dlaellerbetala.

Men då gäller det att du har karaktär nog att betala av det på 3 månader också så att du inte hamnar i kreditfällan och rullar skulden framför dig hela tiden. Är inte gratis men bra mycket billigare än SMS- lån.
Citera
2012-04-24, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av perkan111
Finns säkert bättre metoder, men är du med i facket så kanske ett medlemslån (utan uppläggningsavgift) kan fungera. Minsta lånebelopp verkar vara 30,000kr: Ta lånet,betala tillbaka den summan du inte behöver och betala ränta på resten under 3 månader.

Blir runt 15,000*0,06/3 = 300 kronor i räntekostnad

Är inte med i facket.

Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Enklaste sättet är ifall du skaffar ett kreditkort med kreditgräns på 5000 tex. http://www.okq8.se/privat/kort/safun...dlaellerbetala.

Men då gäller det att du har karaktär nog att betala av det på 3 månader också så att du inte hamnar i kreditfällan och rullar skulden framför dig hela tiden. Är inte gratis men bra mycket billigare än SMS- lån.

Det där såg ut att vara det bästa alternativet, stort tack till dig!
Citera
2012-04-24, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firmabilen

Det där såg ut att vara det bästa alternativet, stort tack till dig!

Var så lite så. Se nu bara till att betala så fort som möjligt så att du inte hamnar i skuldträsket. Sen en sak till du kan inte betala räkningar från det kortet så behåll pengarna på din vanliga internetbank och ta löpande utgifter som mat på det kortet istället.
Citera
2012-04-24, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Var så lite så. Se nu bara till att betala så fort som möjligt så att du inte hamnar i skuldträsket. Sen en sak till du kan inte betala räkningar från det kortet så behåll pengarna på din vanliga internetbank och ta löpande utgifter som mat på det kortet istället.

Det skall jag göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in