2012-04-24, 11:01
Medlem
Bairuilongs avatar
Hejsan,

Jag har åt en bekant skapat en hemsida i "iWeb" på min dator. Nu vill min bekant jobba vidare med hemsidan från sin egen dator. Dock är det så pinsamt att jag hittar ingen funktion av typen: "Spara som" eller "Exportera" i iWeb.

Hur gör jag för att föra över ett pågående arbete i iWeb från en dator till en annan.
(Jag frågar alltså INTE om hur man publicerar hemsidan)

Tack på förhand!

mvh
Citera
2012-04-24, 11:55
Medlem
Bongomans avatar
Kan man importera projekt från FTP i iWeb? Om man kan det är det enklast att publicera projektet och sedan ladda hem det från servern.
Citera
2012-04-24, 13:03
Medlem
HipsterJugends avatar
http://www.youtube.com/watch?v=osOqRr1otZM

Dret lätt att googla det.
Citera
2012-04-24, 13:32
Medlem
Bairuilongs avatar
Tack för kommentarerna.

Dock är jag inte säker på att det var svar på min fråga. Det jag är ute efter är att få in sidan fullt redigerarbar i iWeb. Att exportera ut i HTML hjälper mig inte. Huvudsakligen därför att jag inte hittat någon import-funktion, och jag misstänker även att om det skulle finnas "HTML-import" så skulle man inte komma tillbaka till det ursprungliga lättredigerade formatet.

Mvh
Citera
2012-04-24, 20:13
Medlem
systems avatar
Du borde hitta filerna här:
~/Bibliotek/Application Support/iWeb/

Isåfall bara att flytta innehållet till din bekants dator.
Citera
2012-04-25, 10:36
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Du borde hitta filerna här:
~/Bibliotek/Application Support/iWeb/

Isåfall bara att flytta innehållet till din bekants dator.

Tack för svaret.

Dock lyckades jag inte bli hjälpt av detta.

I min hemkatalog hittar jag inget "Bibliotek" eller "Library". Jag kan heller inte hitta någon fil som heter "Domain" eller "Domain.sites" när jag söker genom min dator. (som jag såg på ett annat ställe att filen skulle heta)

Kan det vara så att denna filstruktur har ändrats nu i Snow Leopard? (jag har 10.7.3)

Mvh
Citera
2012-04-25, 16:45
Medlem
HipsterJugends avatar
Kanske detta kan hjälpa dig då?
http://www.macuser.com/tips/howto_ex..._project_f.php

Hitta även Detta
While you can use the "New Site" command under the "File" menu to start a second site with iWeb, the program keeps all the data in a single file in the iWeb directory. You cannot move one site independently of another. When you move the data file, all the data moves together.

Så för att flytta ditt projekt måste du alltså föra över alla projekt från den ena datorn till den andra..

Jobbar själv i Panics Coda och har ingen erfarenhet av iWeb. Men hoppas något av överstående skulle hjälpa.
Citera
2012-04-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bairuilong
Tack för svaret.

Dock lyckades jag inte bli hjälpt av detta.

I min hemkatalog hittar jag inget "Bibliotek" eller "Library". Jag kan heller inte hitta någon fil som heter "Domain" eller "Domain.sites" när jag söker genom min dator. (som jag såg på ett annat ställe att filen skulle heta)

Kan det vara så att denna filstruktur har ändrats nu i Snow Leopard? (jag har 10.7.3)

Mvh

Öppna Finder, Klicka på Gå i menyraden, håll ner alt så ska Bibliotek dyka upp
Citera
2012-04-26, 07:45
Medlem
Bairuilongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Öppna Finder, Klicka på Gå i menyraden, håll ner alt så ska Bibliotek dyka upp

Tackar!

Detta var vägen till lösningen. Hur kan vi "vanligt hyggligt folk" känna till detta?

Mvh
Citera
2012-04-26, 21:03
Medlem
Glockens avatar
Citat:
Tackar!

Detta var vägen till lösningen. Hur kan vi "vanligt hyggligt folk" känna till detta?

Mvh
Det är inte tänkt att vanligt hyggligt folk ska känna till det. Är lite av grejen med mycket i osx. Mapen Bibliotek var synlig förut, men är dold sen Lion.
Citera
2013-02-23, 15:26
Medlem
Citat:
Hejsan,

Jag har åt en bekant skapat en hemsida i "iWeb" på min dator. Nu vill min bekant jobba vidare med hemsidan från sin egen dator. Dock är det så pinsamt att jag hittar ingen funktion av typen: "Spara som" eller "Exportera" i iWeb.

Hur gör jag för att föra över ett pågående arbete i iWeb från en dator till en annan.
(Jag frågar alltså INTE om hur man publicerar hemsidan)

Tack på förhand!

mvh

Först publicerar allt du har i den iWeb så de blir blå till fil (översta valet) skapa en ny mapp på skrivbordet eller direkt till en USB.
Sen går du till den andra datorn med din USB och i Biblioteket i din hemma mapp och lägger innehållet i mappen webbsidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in