2012-04-23, 22:42
Medlem
spuuunits avatar
Vet inte om detta är rätt kategori, men gör ett försök.

Mitt problem är att jag inte får någon internetanslutning i mina virtuella maskiner. Hur kommer detta sig? Det ska väl bara fungera direkt efter installation av Windows?

Om man felsöker så säger den att den inte kan hitta drivrutiner till nätverkskort. Och om jag då kör moderkortsskivan så säger den att allt redan är installerat...

Några förslag?
Citera
2012-04-23, 23:11
Medlem
Alfaslangs avatar
Du ska inte använda dina drivrutiner från din riktiga dator i din virtuella maskin. Den har virtuell hårdvara med sina egna drivrutiner.

Börja med att installera "Gästtilläggen" (Host+D eller höger CTRL+D om du inte ändrat Host-knapp). Därefter kollar du vad du har ställt in för virtuellt nätverkskort. Vanligtvis är det ett Intel E1000. Hämta då hem drivrutinen för det nätverkskortet från Intels sida och installera den. Alternativt så kan du prova att byta till ett annat virtuellt nätverkskort. Jag hade bestämt för mig att det fanns inbyggda drivrutiner för E1000 i Windows, men prova annars det virtuella AMD-nätverkskortet (som jag har glömt vad det heter).
Citera
2012-04-23, 23:27
Medlem
jag fick lov att installera ett extension-pack(tror jag det hette) för att mitt externa nätverkskort skulle detekteras av virtualbox.
Citera
2012-04-23, 23:44
Medlem
Alfaslangs avatar
Extension Pack ger tillgång till USB 2.0 och PXE boot i den virtuella maskinen, samt en RDP-server för att ansluta mot konsollen.

Om ditt externa nätverkskort var av typen USB och det krävde USB 2.0 så är det därför det började fungera då.

Jag rekommenderar också att TS lägger in Extension Pack om licensen tillåter.
Citera
2012-04-24, 22:12
Medlem
spuuunits avatar
Har fått rätt på skiten nu, ursäkta att jag var så snabb med att skriva här. Det var bara jag som råkat bocka av "Aktivera nätverksadapter" i Settings . Dock tack så mycket för supporten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in