2005-02-20, 16:53
Medlem
knakelibangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holken
Hashish ska vara indica, grs ska vara mer sativa.

Vad frsker du sga med detta? att det ska vara s? Det beror ju helt p plantan man gjort haschet av eller tagit budsen ifrn.
Citera
2005-02-20, 16:56
Medlem
Holkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knakelibang
Vad frsker du sga med detta? att det ska vara s? Det beror ju helt p plantan man gjort haschet av eller tagit budsen ifrn.

Menar inte s. Jag tycker att hash som r mer t indica-hllet r hrligast och grs som r mer t sativa-hllet r bst.
Citera
2005-02-21, 00:54
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holken
Menar inte s. Jag tycker att hash som r mer t indica-hllet r hrligast och grs som r mer t sativa-hllet r bst.
Vad fan spelar det fr roll om hasch r indica eller sativa, det r ju fortfarande bara thc-kristaller?
Citera
2005-02-21, 08:17
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comendante
Vad fan spelar det fr roll om hasch r indica eller sativa, det r ju fortfarande bara thc-kristaller?

Men de ju olika sorters rus, sativa r mera uppt medans indica r mera nert.
Citera
2005-02-21, 13:35
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Men de ju olika sorters rus, sativa r mera uppt medans indica r mera nert.
Jo men det r vl fr att det finns olika bestndsdelar av de verksamma mnena. Men THC r ju alltid THC, det r vl ingen skillnad mellan sativa-THC indica-THC, dert r ju fortfarande ssamma mne...
Hacsh bestr ju bara av THC-kristaller.....
Men det r ju klart det finns ju olika bra kvaliteer p brunt ox s du kanske harrtt ja vet inte...
Citera
2005-02-21, 16:37
Medlem
WeeMaans avatar
Citat:
Jo men det r vl fr att det finns olika bestndsdelar av de verksamma mnena. Men THC r ju alltid THC, det r vl ingen skillnad mellan sativa-THC indica-THC, dert r ju fortfarande ssamma mne...
Men det r ju klart det finns ju olika bra kvaliteer p brunt ox s du kanske harrtt ja vet inte...

Om du trodde THC halten i en planta r avgrande faktor hur ruset blir s tror du fel.
Citera
2005-02-21, 17:36
Medlem
Jag r helt klart en sativa-man, varfr jag till och med hellre kper bushweed n standardhasch, ven om bushen brukar ta slut snabbare. Gillar att erstta morgonkaffet med en trevlig spliff ifall det nu r sativa jag har. Blev riktigt ledsen fr ett tag sen nr jag skulle kpa "skunk", eller ja, konnsrgrs kanske man borde kalla det, bara fr att konstatera att det var ngon superodlad indica.

Har i och fr sig inget emot Indica-ruset heller, det enda jag blir lite ledsen av r att jag tycker mig knna av indica-ruset mycket kortare n sativa-ruset. Tycker mig ocks bli lite mer apatisk och avstngd utav indica, blir mycket mer introvert och har lttare fr att bli nere ocks.

Sativan o andra sidan gr mig alltid uppt, alltid glad, och alltid flummig igenom hela kroppen, tycker att sativan r mer vibrerande p ngot stt. O andra sidan brukar jag observera mer frgfenomen nr jag rker indica, men blir fortfarande sdr avstngd s att jag gr ingenting utav mitt frndrade perspektiv. Krvs betydligt mer sativa fr att f hallisar, men tycker mig p ngot stt nd vara mer stenad och mindre ihopkopplad med verkligheten p nmnda substans.

Men bgge plantorna har givetvis sin charm.
Citera
2005-02-21, 17:38
Medlem
Citat:

det r som sagt inte bara THC som r den aktiva substansen i cannabis, det r den viktigaste, det r nog sant, men det finns hundratals andra mnen i cannabis som ocks spelar in, varfr olika odlingar kan ge olika karaktr p flummet.
Citera
2005-02-21, 18:10
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highgrade
Jag r helt klart en sativa-man, varfr jag till och med hellre kper bushweed n standardhasch, ven om bushen brukar ta slut snabbare. Gillar att erstta morgonkaffet med en trevlig spliff ifall det nu r sativa jag har. Blev riktigt ledsen fr ett tag sen nr jag skulle kpa "skunk", eller ja, konnsrgrs kanske man borde kalla det, bara fr att konstatera att det var ngon superodlad indica.

Har i och fr sig inget emot Indica-ruset heller, det enda jag blir lite ledsen av r att jag tycker mig knna av indica-ruset mycket kortare n sativa-ruset. Tycker mig ocks bli lite mer apatisk och avstngd utav indica, blir mycket mer introvert och har lttare fr att bli nere ocks.

Sativan o andra sidan gr mig alltid uppt, alltid glad, och alltid flummig igenom hela kroppen, tycker att sativan r mer vibrerande p ngot stt. O andra sidan brukar jag observera mer frgfenomen nr jag rker indica, men blir fortfarande sdr avstngd s att jag gr ingenting utav mitt frndrade perspektiv. Krvs betydligt mer sativa fr att f hallisar, men tycker mig p ngot stt nd vara mer stenad och mindre ihopkopplad med verkligheten p nmnda substans.

Men bgge plantorna har givetvis sin charm.

var fan kper man sn dr "bushweed", shit du pratar om det som om det skulle vara vrsta standarden men ja har fan alldrig hr talas om det frut!????

som sagt har jag bara rkt vanligt hasch,
men ja tror i alla fall att sativa ruset i alla fall "verkar" vara trevligare, det lter liksom s i alla falll.....
Citera
2005-02-21, 18:49
Medlem
Ouroboross avatar
Jag som alltid trott att jag var i minoritet som fredrog Indica.

Dr ser man hur fel man kan ha.

Hur som helst, Indicans effekter slr det mesta (kanske srskilt tack vare den fysiska nrvaron.. aghh! )

och commendante: http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabinoid

Citera
2005-02-21, 19:24
Bannlyst
Varfr extraherar d ingen det roliga mnet (inte Tetrahydrocannabiol) frn Indica, och Sativa?
Citera
2005-02-21, 19:51
Medlem
Citat:
var fan kper man sn dr "bushweed", shit du pratar om det som om det skulle vara vrsta standarden men ja har fan alldrig hr talas om det frut!????

som sagt har jag bara rkt vanligt hasch,
men ja tror i alla fall att sativa ruset i alla fall "verkar" vara trevligare, det lter liksom s i alla falll..... :

Du kper det givetvis p konsum! Nejmen bushweed r inte allt fr svrt att f tag p, bara det att "svensson"-becknare inte brukar tycka om det, men lr knna lite gambianer s kommer du nog inte ha ngot som helst problem att f tag i bush s att det bde rcker och blir ver.

Lt dig inte luras av vad andra sger heller, du knner ju sjlv vad som knns sknast fr just dig, mnga brukar sga att de inte knner ngonting p grs (sativa), tror att det r fr att man frvntar sig haschets lite snabbare "kick" och snkning, till skillnad frn te.x bushweedet som krver lite mer av anvndaren. Men jag tycker absolut att det r vrt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in