• 1
  • 2
2012-04-23, 17:40
Bannlyst
Jag har snusat i cirka 20 år, och får abstistensbesvär om inte jag får min dagliga dos av general och ettan snus. Nu när snuset snart (antagligen) ska förbjudas, vad ska kan man då ersätta detta med? EU bör brinna upp, djävla folk som tror att de kan bestämma vad som helst.
Citera
2012-04-23, 17:41
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fascisto
Jag har snusat i cirka 20 år, och får abstistensbesvär om inte jag får min dagliga dos av general och ettan snus. Nu när snuset snart (antagligen) ska förbjudas, vad ska kan man då ersätta detta med? EU bör brinna upp, djävla folk som tror att de kan bestämma vad som helst.

Tro mej, Sverige kommer aldrig gå med på det
Citera
2012-04-23, 17:56
Medlem
Phal-o-Fuchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skjut-Mej
Tro mej, Sverige kommer aldrig gå med på det

Och går dom med på det så får vi väl börja tillverka hemma på nått sätt istället blir tobakens version av hembränt
Citera
2012-04-23, 18:06
Medlem
Tunezzzs avatar
Kommer nog inte gå igenom somsagt, förstår inte varför detta är på tal egentligen
Får bli att stoppa upp en tepåse eller liknande under läppen isåfall ju
Citera
2012-04-23, 18:22
Bannlyst
Gott att höra att folk är positiva åtminstone
Citera
2012-04-23, 18:30
Medlem
Stormorfars avatar
Kommer ju inte gå igenom som sagt. Men det är ju bara smakämnena som blir ersatta så det kommer fortfarande säljas snus även om dom inte har samma smak :/
Citera
2012-04-23, 19:14
Medlem
Oscar-sans avatar
OT: Ponera att snus skulle förbjudas...

Visst skulle det inte vara några problem att beställa snus från Amerikat?
Citera
2012-04-23, 20:45
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Om ingredienserna skulle bli förbjudna måste vi börja göra eget snus. Blir nog inte lika välsmakande som nuvarande portionsnus.
Citera
2012-04-23, 21:10
Medlem
Xalterads avatar
Alt 1. Baka eget snus.
Alt 2. Tuggtobak.
Citera
2012-04-23, 22:56
Medlem
Eddie.Hs avatar
Cigg? Nej allvarligt talat kommer det aldrig gå igenom. Skulle vara politiskt självmord för den som ställde sig bakom förslaget.
Citera
2012-04-24, 01:51
Medlem
Hamnbolls avatar
"Nyligen skrek en löpsedel att EU tänkte förbjuda snus i Sverige, ”på smygvägar” (Aftonbladet 19/4). Andra medier hängde på, politiker av skilda kulörer lovade ta strid för snuset, en ansvarstyngd informationsdirektör siade om ett dråpslag för ”hela portföljen”, och ilskna och desperata snusare fyllde spalter och kommentarsfält.

Först framåt kvällen tog en alert journalist kontakt med de ansvariga i Bryssel för att få fakta i ärendet. Svaret? Nej, det finns inget beslut, inte ens ett förslag, om att ”smygvägen” förbjuda snus i Sverige. Man diskuterar en reglering av tillsatser i tobaksvaror (främst cigaretter) av liknande slag som redan finns i bland annat USA, där ”svenskt” snus trots detta fortfarande säljs fritt. ”Uppgifterna måste ha sin källa i Sverige”, sade EU:s talesman artigt. I klartext: det var en hemmagjord tidningsanka som plaskade i den svenska dammen."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...te_7078827.svd
Citera
2012-04-24, 05:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
"Nyligen skrek en löpsedel att EU tänkte förbjuda snus i Sverige, ”på smygvägar” (Aftonbladet 19/4). Andra medier hängde på, politiker av skilda kulörer lovade ta strid för snuset, en ansvarstyngd informationsdirektör siade om ett dråpslag för ”hela portföljen”, och ilskna och desperata snusare fyllde spalter och kommentarsfält.

Först framåt kvällen tog en alert journalist kontakt med de ansvariga i Bryssel för att få fakta i ärendet. Svaret? Nej, det finns inget beslut, inte ens ett förslag, om att ”smygvägen” förbjuda snus i Sverige. Man diskuterar en reglering av tillsatser i tobaksvaror (främst cigaretter) av liknande slag som redan finns i bland annat USA, där ”svenskt” snus trots detta fortfarande säljs fritt. ”Uppgifterna måste ha sin källa i Sverige”, sade EU:s talesman artigt. I klartext: det var en hemmagjord tidningsanka som plaskade i den svenska dammen."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...te_7078827.svd
Menar du att media leker med oss dumma svenska snusare, endast för att sälja tidningar och få respons på otyget?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in