• 5
  • 6
2012-05-20, 00:49
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbel
Men för helvete, min släkting blev bättre och den docktorn sa att det hjälpte. Men det var en docktor med själ och ödmjukhet istället för min drygjävel. Det är samma med docktorer som homopater om dom har själ och kan hitta ballansen mellan kropp och själ blir de mycket bättre och får nöjda pateinter. Dom som är skyddad av landstinget behöver inte det och kan vara dryg och skiter i om patenten är nöjd.

Om constanten har slutat som homopat beror det på att han var kass och själlös och då går man i konkurrs för att man inte får nån patenit. Är det därför han är så sur på allt och alla? Han fattar inte att han rår för själlv att det gick åt helvete.

Ok.. så virus dör av antibiotika???
Fan vi har en Nobelpristagare här på FB!
Grattis rAbbEL, hur känns det att ha hittat botemedlet till alla virus sjukdomar inkl. aids?
Citera
2012-05-20, 00:50
Medlem
constants avatar
Citat:
...min släkting blev bättre och den docktorn sa att det hjälpte.
Kan det varit en bakteriellt virussjukdom han hade?

Då hjälper nämligen homeopatika.
Senast redigerad av constant 2012-05-20 kl. 00:55.
Citera
2012-05-20, 03:12
Medlem
Men är det ingen jävel som kan säga varför läkare är så jävla otrevliga och själlösa medan homopater har själ och kan få en i ballans och må bra? Ska det vara så? Ni skriver ju bara en jävla massa ot-skit.
Citera
2012-05-20, 11:26
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Men är det ingen jävel som kan säga varför läkare är så jävla otrevliga och själlösa medan homopater har själ och kan få en i ballans och må bra? Ska det vara så? Ni skriver ju bara en jävla massa ot-skit.
För det första: Du utgår ifrån att läkare är citat - otrevliga och själlösa - slut citat, medans citat - homopater [sic!] har själ och kan få en i ballans [sic!] - slut citat. Kort sagt så är det förmodligen så enkelt att du tolkar allt som läkarna gör och säger till det sämre.

För det andra: Att spä ut saker kan vilken idiot som helst göra. Men för att homeopaterna skall kunna påstå att de har tillfört något så måste de vara charmiga.

För det tredje: Du får välja mellan två olika bilmekaniker. Den första är hur charmerande och underhållande som helst, men lagar inte din bil. Den andra är ganska tråkig, men lagar din bil. Vilken av dom väljer du att gå till?
Citera
2012-05-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
För det första: Du utgår ifrån att läkare är citat - otrevliga och själlösa - slut citat, medans citat - homopater [sic!] har själ och kan få en i ballans [sic!] - slut citat. Kort sagt så är det förmodligen så enkelt att du tolkar allt som läkarna gör och säger till det sämre.

För det andra: Att spä ut saker kan vilken idiot som helst göra. Men för att homeopaterna skall kunna påstå att de har tillfört något så måste de vara charmiga.

För det tredje: Du får välja mellan två olika bilmekaniker. Den första är hur charmerande och underhållande som helst, men lagar inte din bil. Den andra är ganska tråkig, men lagar din bil. Vilken av dom väljer du att gå till?
Men för fan det går ju att vara både trevlig och duktig. Ska det vara så jävla svårt för en läkare dom pluggar ju för fan i 5 år. Läser dom bara kemi och fass? Dom borde läsa en del om själen också och lära sig att lyssna på patenterna. Ingen av er på den här tråden är docktor ni bara kramar docktorerna för att låssas vara smarta. Ingen docktor svarar i tråden för att dom vet att dom inte kan nåt om ballans i själen och det tycker dom är pinsamt. Det är tur att dom har er som sina vita riddare när dom vet själv att dom har fel.
Citera
2012-05-21, 11:54
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Men för fan det går ju att vara både trevlig och duktig. Ska det vara så jävla svårt för en läkare dom pluggar ju för fan i 5 år. Läser dom bara kemi och fass? Dom borde läsa en del om själen också och lära sig att lyssna på patenterna. Ingen av er på den här tråden är docktor ni bara kramar docktorerna för att låssas vara smarta. Ingen docktor svarar i tråden för att dom vet att dom inte kan nåt om ballans i själen och det tycker dom är pinsamt. Det är tur att dom har er som sina vita riddare när dom vet själv att dom har fel.
Du missade poängen totalt.

Om det inte är så att du faktiskt föredrar komplett inkompetent fjantar, bara de är trevliga mot dig. I så fall ligger felet hos dig. Att söka och åtgärda inre fel är alltid smärtsamt. Jag menar, det finns massa program för stavningskontroll, men du låter din dyslexi härja på...
Citera
2012-05-21, 12:30
Medlem
FinaTinas avatar
Citat:
Det var ju massor av läkare och läkarstudenter som svarade i tråden där du klagade över att du inte fick antibiotika mot din sorkfeber. https://www.flashback.org/t1587815 Det kan ju vara så att de känner igen dig och tycker att det verkar vara lönlöst att svara. Jag tror att du har missuppfattat det här med balans om du tror att läkaren bara ska lyssna på din egen diagnos och ordination och bara sätta sin signatur på ditt förskrivna recept.

Då får ju balansen för mycket slagsida åt andra hållet, jämfört med om läkaren inte lyssnar alls på dig.

Med tanke på att du hävdar igen på den här tråden att en släkting fick antibiotika och blev bättre. Du får ju svar redan på första sidan att han kanske inte hade sorkfeber utan harpest, som är en helt annan sjukdom som ofta blandas ihop med sorkpest. Något du också medger. Läs din egen tråd igen.

Jag tror att du ska fokusera mer på balans i dialogen mellan läkare och patient, än den där själsliga balansen du har hört av någon homeopat. Något ingen homeopat har nämnt till mig, trots otaliga besök i min barndom och tonårsperiod. Mycket har de pratat om, men aldrig själslig balans.

Btw. Jag ser att du har startat ett signaturkrig mot den där jävla grisbruden på ett annat forum. Vi får hoppas att hon blir jättearg och att du mår bättre.

Du får i alla fall inte sorkfeber någon fler gång.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in