2012-05-18, 22:11
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Bara för att jag säger att det saknas vettig evidens för homeopatika, betyder inte det att jag anser läkare är duktiga. Men visst har du rätt om att jag inte är en kiropraktor. Jag är nämligen homeopat, dock inte praktiserande sådan av anledningar som kanske framkommit i mina inlägg.
Observera, det du redan är väl medveten om...
Alienna har inte sagt ett endaste ord om homeopati eller homeopatika!

Eller... Skall även ditt svar betraktas som - Fria Fabler?
Citera
2012-05-18, 22:11
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbel
Hur fan ska jag kunna samarbeta när dom inte lyssnar på mej?

Lyssnar på dig, på vilket sätt då?
Fick du inte antibiotika mot sorkpest eller vad menar du?
Citera
2012-05-18, 22:15
Medlem
FinaTinas avatar
Citat:
Hur fan ska jag kunna samarbeta när dom inte lyssnar på mej?
Hur mycket lyssnade du på läkaren? Ska man dansa i själslig balans måste man nog också tacka ja när man blir uppbjuden.

Vad var det läkaren inte lyssnade på?
Citera
2012-05-18, 22:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Observera, det du redan är väl medveten om...
Alienna har inte sagt ett endaste ord om homeopati eller homeopatika!

Eller... Skall även ditt svar betraktas som - Fria Fabler?
Det var ett exempel för att förklara att jag inte alls behöver anse att läkare är duktiga för att jag säger att det saknas evidens för annat.

Det var ditt påstående om att jag har en glorifierad syn på läkare jag försökte bemöta.
Citera
2012-05-18, 22:38
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Det var ett exempel för att förklara att jag inte alls behöver anse att läkare är duktiga för att jag säger att det saknas evidens för annat.

Det var ditt påstående om att jag har en glorifierad syn på läkare jag försökte bemöta.
Varför bemöter du det med hitte-på...?
Jag vet ingenting om dig-och-homeopati. Jag läser inte alla trådar. Denna har jag inte heller läst...

Jag kikade in här, och fick syn på din "kiropraktor-rygg"...
Och skrev ner min slutledning. Och här är vi nu tjafsande...

Nä - nu går jag vidare. Ids inte börja dividera med dina formuleringar.

Ha De...
Citera
2012-05-18, 22:42
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Varför bemöter du det med hitte-på...?
Jag vet ingenting om dig-och-homeopati. Jag läser inte alla trådar. Denna har jag inte heller läst...

Jag kikade in här, och fick syn på din "kiropraktor-rygg"...
Och skrev ner min slutledning. Och här är vi nu tjafsande...

Nä - nu går jag vidare. Ids inte börja dividera med dina formuleringar.

Ha De...
Okej, då börjar vi om:

VAR glorifierar jag läkare?
Citera
2012-05-19, 15:40
Medlem
Citat:
Intressant artikel av kiropraktorn Hanna Brus i Dagens Medicin.

Hur anser ni att skeptiker ska vara och bete sig? Kanske vi inte ens har ett existensberättigande? Eller behövs vi?

Jag anser att man ska vara öppen för alternativmedicin i den meningen att om de kan styrka sina påståenden genom ett rationellt och vetenskapligt resonemang med omfattande data så ska man tro på det. Kan man göra detta så är jag villig att använda det.
Citera
2012-05-19, 16:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappa
Jag anser att man ska vara öppen för alternativmedicin i den meningen att om de kan styrka sina påståenden genom ett rationellt och vetenskapligt resonemang med omfattande data så ska man tro på det. Kan man göra detta så är jag villig att använda det.
Presis som skeptiker anser alltså. För övrigt så kallar man ett sådant medel för läkemedel, vilket är ett krav om man ska komma med påstående om bot.
Citera
2012-05-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinaTina
Hur mycket lyssnade du på läkaren? Ska man dansa i själslig balans måste man nog också tacka ja när man blir uppbjuden.

Vad var det läkaren inte lyssnade på?
Jag sa ju för fan att en släkting haft sorkfeber och fått antibotika och blev mycket bättre snabbt så det hjälper, men det ville inte drygdocktorn lyssna på. Ni som påstår att det inte hjälper vet inte vad ni pladrrar om. Hur fan kunde han bli bättre om det inte hjälper? Och varför fick han antibotika? Den läkarn visste bättre än min drygjävel och hade ödmjukhet, såna blir bra doctorer. Om doctorer var egna som homopater istället för det jävla landstignet skulle dom ha mer själ.

Sen fattar jag inte varför alla jävla vetenskapsivrare inte säger nåt om att en hippyunge låssas veta en massa. Så fort nån säger nåt kommer ni med att den är inte trovärdig för den har ingen utbildning och kan inget. Men ingen säger det om hippybruden när hon låssas vara smart. Hon är ju för fan bara en korrkad hippy men det säger den där jävla constanten och kotipparn inget om utan håller bara med. Hur fan kan ni lita på en hippy?

Och hur är är det med constanten, är du kirropraktor eller inte, är det du på avetaren?
Citera
2012-05-20, 00:29
Medlem
Cowtippers avatar
Citat:
Jag sa ju för fan att en släkting haft sorkfeber och fått antibotika och blev mycket bättre snabbt så det hjälper, men det ville inte drygdocktorn lyssna på. Ni som påstår att det inte hjälper vet inte vad ni pladrrar om. Hur fan kunde han bli bättre om det inte hjälper? Och varför fick han antibotika? Den läkarn visste bättre än min drygjävel och hade ödmjukhet, såna blir bra doctorer. Om doctorer var egna som homopater istället för det jävla landstignet skulle dom ha mer själ.

Sen fattar jag inte varför alla jävla vetenskapsivrare inte säger nåt om att en hippyunge låssas veta en massa. Så fort nån säger nåt kommer ni med att den är inte trovärdig för den har ingen utbildning och kan inget. Men ingen säger det om hippybruden när hon låssas vara smart. Hon är ju för fan bara en korrkad hippy men det säger den där jävla constanten och kotipparn inget om utan håller bara med. Hur fan kan ni lita på en hippy?

Och hur är är det med constanten, är du kirropraktor eller inte, är det du på avetaren?

Men huuuur korkad kan nån vara?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sorkfeber

Är en VIRUS sjukdom....
Du kan pumpa in hur mycket antibiotika som helst, hjälper inte ett smack....
Citera
2012-05-20, 00:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag är homeopat har jag sagt, men inte längre praktiserande.
Citera
2012-05-20, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowtipper
Men huuuur korkad kan nån vara?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Sorkfeber

Är en VIRUS sjukdom....
Du kan pumpa in hur mycket antibiotika som helst, hjälper inte ett smack....
Men för helvete, min släkting blev bättre och den docktorn sa att det hjälpte. Men det var en docktor med själ och ödmjukhet istället för min drygjävel. Det är samma med docktorer som homopater om dom har själ och kan hitta ballansen mellan kropp och själ blir de mycket bättre och får nöjda pateinter. Dom som är skyddad av landstinget behöver inte det och kan vara dryg och skiter i om patenten är nöjd.

Om constanten har slutat som homopat beror det på att han var kass och själlös och då går man i konkurrs för att man inte får nån patenit. Är det därför han är så sur på allt och alla? Han fattar inte att han rår för själlv att det gick åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in