2012-04-22, 18:18
Medlem
KazaKazas avatar
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med ett gym schema. Det är ju bäst att köra 1 muskelgrupp på 1 dag. Gymma 5 dagar i veckan...
Jag vill gymma hemma, och det jag har skrapat ihop är:
1. 2 hantlar
2. 1 skivstång
3. ''Marklyft skivstång''
4. Multibänk (Ben,armar,rygg,bröst,axlar kan man ju köra på)
5. 1 cykel

Vad för schema kan man göra med detta, behöver lite hjälp. Det bästa man kan göra utav detta?
Vad för ''arm'' träning kan du göra av detta, 1 dag. Ben träning, rygg, axlar/nacke, bröst träning.

Tack i förväg !
Citera
2012-04-22, 18:24
Medlem
ElTacoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazaKaza
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med ett gym schema. Det är ju bäst att köra 1 muskelgrupp på 1 dag. Gymma 5 dagar i veckan...
Jag vill gymma hemma, och det jag har skrapat ihop är:
1. 2 hantlar
2. 1 skivstång
3. ''Marklyft skivstång''
4. Multibänk (Ben,armar,rygg,bröst,axlar kan man ju köra på)
5. 1 cykel

Vad för schema kan man göra med detta, behöver lite hjälp. Det bästa man kan göra utav detta?
Vad för ''arm'' träning kan du göra av detta, 1 dag. Ben träning, rygg, axlar/nacke, bröst träning.

Tack i förväg !

Måndag: Bröst och triceps
Tisdag: ben, vader och mage
Onsdag: rygg och axlar
Torsdag: jogga
fredag: börja om som på måndag och ha en rullande schema på det viset, sätt inte för stor press på dig själv men bli impulsiv och tvinga dig att köra en extra gång.

Enjoy!
Citera
2012-04-22, 18:28
Medlem
KazaKazas avatar
Jag vill vila också, inte stressa så mycket med allt. Jag gymmar exakt som du sa där, mån till onsdag. Vila torsdag och börjar om på fredag till söndag.

Men jag dömmer fotboll på helgerna.
Citera
2012-04-22, 18:42
Medlem
Anon3256s avatar
läs klistrade trådarna.
Citera
2012-04-22, 18:46
Medlem
chibarikus avatar
Hur mycket vikter kan då få ihop till hantlarna och stängerna?
Citera
2012-04-22, 18:46
Medlem
SiSeniors avatar
Det finns flera övningsbanker länkade i "nyttiga trådar" här på forumet. Kolla där och välj ut övningar du har möjlighet till att utföra hemma.
Citera
2012-04-22, 18:48
Medlem
KazaKazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Hur mycket vikter kan då få ihop till hantlarna och stängerna?

1 hantel har 6 KG. Jag kan ta vikter från andra hantel och få ihop det till 8 KG på 1 hantel.
Citera
2012-04-22, 20:05
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazaKaza
1 hantel har 6 KG. Jag kan ta vikter från andra hantel och få ihop det till 8 KG på 1 hantel.

De där vikterna är ju oanvändbara om du inte är allvarligt skadad och har tänkt träna någon rehabträning blandat med högreps...
Går ju inte köra någon slags bröst eller ryggträning med dem nästan.
Går väl träna armarna lite halvt, men det är ändå alldeles för lätt...

Bästa träningen du kan få av de där hantlarna kan vara att kasta dem så långt du kan, tills du tappar bort dem i skogen och skaffar tyngre, eller går till ett gym.
Enda axelträningen man kan göra med det där är ju raka hantellyft åt sidan.
Och bröstövningar, ja du kan ju köra flyes, men då måste du vara ganska svag för att det där ska ge något.

Jag är väl medveten om att det här lät extremt mycket som ett försök att hävda sig och låta tuff, men jag jämför helt enkelt med genomsnittsgymmaren och viktintervaller folk brukar ha i allmänhet.
Senast redigerad av wh0re 2012-04-22 kl. 20:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in