• 1
  • 2
2012-04-22, 17:34
Medlem
Flyribs avatar
Hej på er, vi har idag försökt klippa vår son, han ska ha en vanlig s k pottfrisyr, passar bäst på honom, men gick inget vidare, blev snett framtill osv.

Finns det en manual på nätet någonstans, eller någon frisörutbildad här som på ett pedagoskt sätt förklara hur man bäst klipper denna frisyr?
Citera
2012-04-22, 17:35
Medlem
snuffomans avatar
Som namnet antyder... Sätt en kastrull/potta i passande storlek på huvudet och klipp allt hår som hänger utanför.
Citera
2012-04-22, 17:35
Medlem
NeverArounds avatar
Sätt en potta på hans huvud, sen klipper ni allt hår som syns så kommer han ha en pottfrisyr.
Citera
2012-04-22, 17:36
Medlem
baramejs avatar
1. Klipp inte barnet i pottfrisyr, det är fult på alla.
2. Om du insisterar på att ge barnet den fulaste frisyr som finns så gå till frisören.
Varför ge barnet en ful frisyr som dessutom är illa klippt??
Citera
2012-04-22, 17:48
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baramej
1. Klipp inte barnet i pottfrisyr, det är fult på alla.
2. Om du insisterar på att ge barnet den fulaste frisyr som finns så gå till frisören.
Varför ge barnet en ful frisyr som dessutom är illa klippt??

Ah! Den oligatoriska pottfrillan, var väldigt populär under 90-talet då jag växte upp och verkar även vara det idag? Det är en jävligt ful frisyr på de flesta ja, å andra sidan bryr sig de flesta barn (6-9) inte om någon har pottfrilla. Dessutom kan man som senare uppvuxen ha riktigt skoj åt skolfotografierna.
Citera
2012-04-22, 17:52
Medlem
baramejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Ah! Den oligatoriska pottfrillan, var väldigt populär under 90-talet då jag växte upp och verkar även vara det idag? Det är en jävligt ful frisyr på de flesta ja, å andra sidan bryr sig de flesta barn (6-9) inte om någon har pottfrilla. Dessutom kan man som senare uppvuxen ha riktigt skoj åt skolfotografierna.

Fast jag tycker det är taskigt att styra ut sina barn i fula frisyrer och fula kläder bara för att dom är barn.
Men visst kan skolfoton vara roliga att kolla på i efterhand
Citera
2012-04-22, 17:53
Medlem
Vill ni att ungen ska bli mobbad i skolan eller? Kör honom till en frisör så att han slipper det..
Pottfrisyr
Citera
2012-04-22, 17:55
Medlem
Att ge din unge pottfrisyr är ungefär lika skönt gjort som att tvinga honom ha på sig snow joggings, dvs inte så skönt alls.
Citera
2012-04-22, 18:19
Medlem
Hahahaha pottfrisyr....

Seriöst, klipp ungens hår kort på sidorna och låt håret vara länge på hjässan och framtill, gör det rufsigt.

Och för guds skull... Undvik att klippa en mohawk på honom nu.
Citera
2012-04-22, 18:25
Medlem
Kompiiitens avatar
Min sambo envisas också med att klippa pottfrilla på hennes lille, tycker det är så otroligt fult. Och stackars barn. Varför envisas ni kvinnor med det här?
Citera
2012-04-22, 19:18
Medlem
Flyribs avatar
jo jo jag vet att det anses vara en ful frisyr och ja den är ful men på små söta barn tycker iallafall jag som är mamma att den är passande, han har för rakt hår för att ha bena tyvärr.
Hehe numera ser ju faktiskt inte pottor ut som de gjorde för i tiden, men får väl sätta en kastrull på huvudet då! Men skämt åsido, hur klipper man luggen rakt, måste man inte hålla upp den med en kam så som man ser frisörerna göra? Det så läskigt också att klippa nära ögonen om de rör på sig vilket han gör hela tiden.
Citera
2012-04-22, 20:45
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex

Det festligaste var ju folk på 90-talet som kombinerade två av de absolut fulaste frisyrerna någonsin; pottfrisyr och mittbena. Gärna kompletterat med ring i vänstra örat, ty ring i högra örat var bögigt (eller tvärtom, beroende på vem man frågade).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in