2012-04-22, 13:50
Medlem
fountrains avatar
Hej.

Tänkte köra kreatin ett tag, mest för det skulle vara kul och jag har pengar över.

Funderingar:

1. Hur länge ska man köra? 3-4 månader?
2. Har företaget rätt om dosering eller ska man ta mer/mindre?
3. Hur stör det om man tar några vilodagar? Vet inte om man åker bort eller så under sommaren, vore ju förskräckligt om det förstör kreatin"kuren".

Tänkte beställa hem 2kg, billigaste jag hittade var:

http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html
http://www.kosttillskott-online.se/kreatin-2/kreatin

Vilken av dom två sorterna rekommenderar ni?
Finns det billigare att få tag på?
Har läst kolozzeums kreatintråd, men tycker inte jag fick svar på alla mina frågor.
Tack på förhand.
Senast redigerad av fountrain 2012-04-22 kl. 13:52.
Citera
2012-04-22, 14:17
Medlem
SiSeniors avatar
Finns en stor kreatintråd här: https://www.flashback.org/t1030867
Läs den guiden/FAQ:n så får du nog svar på dina frågor.
Citera
2012-04-22, 17:29
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fountrain
Tänkte köra kreatin ett tag, mest för det skulle vara kul och jag har pengar över.

Funderingar:

1. Hur länge ska man köra? 3-4 månader?
2. Har företaget rätt om dosering eller ska man ta mer/mindre?
3. Hur stör det om man tar några vilodagar? Vet inte om man åker bort eller så under sommaren, vore ju förskräckligt om det förstör kreatin"kuren".

Tänkte beställa hem 2kg, billigaste jag hittade var:

http://www.gymvaruhuset.com/crea-fx-500g-fx.html
http://www.kosttillskott-online.se/kreatin-2/kreatin

Vilken av dom två sorterna rekommenderar ni?
Finns det billigare att få tag på?
Har läst kolozzeums kreatintråd, men tycker inte jag fick svar på alla mina frågor.
Tack på förhand.

Jag är medveten om att det här låter lite överdrivet bittert kanske, men det var så det kom ut och jag orkar inte skriva om det.
Det är inte så kul, kreatin är smaklöst och löser i stort sett inte upp sig i vatten utan behåller sin pulvriga konsistens ner i magen, (beror självklart på produkten, men de jag testat löser sig inte).
Fråga 1 och 2 är väl i stort sett samma sak?
Förvänta dig inget fantastiskt resultat. Då kommer du bli besviken.
Utgå ifrån att det inte kommer funka alls, så kanske du märker någon minimal ökning.

Du verkar ju förvänta dig alldeles för mycket av ett preparat som du antagligen inte ens kommer märka någon skillnad på.
Så att det skulle bli någon skillnad för att du avbryter en kreatinperiod mitt i behöver du inte oroa dig för, det kommer nästan garanterat inte förstöra någonting...

Men det är ju i stort sett det billigaste tillskottet som finns, så varför inte testa...

Du är medveten om att 2kg innebär 400 portioner va?
Du kanske ska starta med en påse, med ynkliga 100 portioner för att se om det är något för dig?

För övrigt ska du inte låta dig luras av texter som:
"CREA FX innehåller rent kreatinmonohydrat som används för att öka i maxstyrka och explosivitet. Det är utan tvekan ett av de mest använda kosttillskotten bland gymtränande och ett av de kosttillskott som anses ha bäst effekt på styrkan."
Det har nämligen i stort sett noll effekt jämfört med olagliga preparat... Och Kreatin är alltid extremt överhypat.
Senast redigerad av wh0re 2012-04-22 kl. 17:36.
Citera
2012-04-22, 19:14
Medlem
fountrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Jag är medveten om att det här låter lite överdrivet bittert kanske, men det var så det kom ut och jag orkar inte skriva om det.
Det är inte så kul, kreatin är smaklöst och löser i stort sett inte upp sig i vatten utan behåller sin pulvriga konsistens ner i magen, (beror självklart på produkten, men de jag testat löser sig inte).
Fråga 1 och 2 är väl i stort sett samma sak?
Förvänta dig inget fantastiskt resultat. Då kommer du bli besviken.
Utgå ifrån att det inte kommer funka alls, så kanske du märker någon minimal ökning.

Du verkar ju förvänta dig alldeles för mycket av ett preparat som du antagligen inte ens kommer märka någon skillnad på.
Så att det skulle bli någon skillnad för att du avbryter en kreatinperiod mitt i behöver du inte oroa dig för, det kommer nästan garanterat inte förstöra någonting...

Men det är ju i stort sett det billigaste tillskottet som finns, så varför inte testa...

Du är medveten om att 2kg innebär 400 portioner va?
Du kanske ska starta med en påse, med ynkliga 100 portioner för att se om det är något för dig?

För övrigt ska du inte låta dig luras av texter som:
"CREA FX innehåller rent kreatinmonohydrat som används för att öka i maxstyrka och explosivitet. Det är utan tvekan ett av de mest använda kosttillskotten bland gymtränande och ett av de kosttillskott som anses ha bäst effekt på styrkan."
Det har nämligen i stort sett noll effekt jämfört med olagliga preparat... Och Kreatin är alltid extremt överhypat.

Förväntar mig inte att det är någon mirakelkur, men kan vara kul att testa något nytt i sin träning. Ökar jag något kilo i varje övning på en månad så är jag nöjd. Vad jag läst så känner sig många mer uthålliga under passet vilket också gjorde att jag blev sugen på att pröva.

SiSenior: Tack, verkar stå bra mycket mer där än vad det gjorde i kolozzeumtråden, ska läsa igenom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in