2012-04-21, 22:32
Medlem
Tänkte vi att kunde tipsa till self improving tips

Mina bidrag

Läs denna bok:
50 psychological classics som är en snabbgenomgång av psykologin.
http://www.amazon.com/50-Psychology-...5039607&sr=1-1

Läs boken how to become an alpha male: Där bokens fundament är att man ska alltid vara avslappnad,och aldrig bli medryckt av någon annans verklighet, och försöka hålla den dominanta framen med vem du än integrerar med,samt att man ska försöka hålla kontroll på sin egen verklighet.

Double your dating av david de angelo är också bra och ska läsas.

Genom dessa två datingböcker får du en ganska bra koll på hur köttmarknaden fungerar

Läs: A Brief History of Time av stephen hawking,här får du en bra förståelse för universum

läs foreign affairs som kommer ut 4 gånger per år. Det är en tidning med massa rejäla uppsatser om utrikes politik,kina ekonomin,irankriget,oljan etc. Du får koll på vad som händer i världen,samt en bra engelska. Slå upp alla ord du inte kan. På detta sätt får du ett bra ordförråd och kan orientera dig lätt i internet med ditt spektakulära ordförråd och den ökade lästförståelsen som denna tidning ger dig.
Senast redigerad av tesaurus 2012-04-21 kl. 22:40.
Citera
2012-04-22, 04:43
Medlem
gunar_prinze_jrs avatar
Nonsense av Robert J. Gula. En bok som handlar om logik och argumentation. Den är väldigt simpel och det känns ibland som om den är skriven för barn, dock så tror jag att nästan alla kan lära sig någonting ifrån den(det gjorde jag i alla fall), inte minst folk här på flashback.

(borde inte denna tråden ligga i litteraturforumet ??)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in