2012-04-21, 22:23
Medlem
Hej!

Hoppas inte jag lagt tråden fel, tyckte inte att jag fann någonstans där den passade in helt.

Jag är intresserad av att få flera facebook likes till min facebook fanpage så jag googlade lite och såg att man kan köpa likes? till sin facebook fanpage, vet inte riktigt hur de kan ordna dessa likes men fann det iaf.

Hittade två svenska sidor som sysslar med detta varav www.MrLike.se verkar ha ganska bra priser på sina likes, vad tror ni? Stämmer det som står på sidan att det är fullt lagligt?

Såg att man kan köpa all möjlig typ av social marknadsföring, vad tror ni?

Hiss eller diss?
Citera
2012-04-21, 22:35
Medlem
Erikons avatar
Är det inte lättare att skapa 500 profiler själv och få dem att gilla dig?

Den enda lag han/du bryter mot om ni gör detta är Facebooks användaravtal som säger att du inte får göra fler än en profil, och du får inte göra profiler av fejkpersoner.
Citera
2012-04-21, 22:44
Bannlyst
Det är inte värt att köpa likes enligt mitt tycke

Den enda lag han/du bryter mot om ni gör detta är Facebooks användaravtal som säger att du inte får göra fler än en profil, och du får inte göra profiler av fejkpersoner.

Citat:
Ursprungligen postat av MrLike
Är detta lagligt?
Det är det bästa med vår tjänst, denna typ av ökning av likes är fullt laglig!
Det är riktiga människor som faktiskt kollar in och gillar din facebooksida, vi har kontakter som sprider din facebooksida till fler människor som en efter en kollar in er facebooksida, så ni når indirekt ut till väldigt många fler personer! Både svenska och utländska.
Citera
2012-04-21, 22:46
Medlem
tjorven86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erikon

Inte med tanke på att det krävs 500 mailkonton och massa annat tidskrävande.

Den här marknaden är väldigt bred i USA, där numera många företag och musiker etc. använder sig utav dessa tjänster för att växa på sociala medier. För övrigt ser väl hemsidan rätt seriös ut, men jag hittar inga direkta kontaktuppgifter och sånt. Men jag är övertygad om att tjänsten fungerar
Citera
2012-04-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Inte med tanke på att det krävs 500 mailkonton och massa annat tidskrävande.

Den här marknaden är väldigt bred i USA, där numera många företag och musiker etc. använder sig utav dessa tjänster för att växa på sociala medier. För övrigt ser väl hemsidan rätt seriös ut, men jag hittar inga direkta kontaktuppgifter och sånt. Men jag är övertygad om att tjänsten fungerar

Precis som du säger så att göra 500 mailkonton knappast värt att göra om jag kan köpa dessa likes och slippa det arbetet plus att facebook känner av ipnumren och man inte kan göra hur många facebook profiler som helst per ipnummer har jag hört.

Nej jag hittade inte heller några kontaktuppgifter mer än mailadressen till de, har mailat och fick nyss svar så sidan verkar vara aktiv iaf och de står kvar vid att det är riktiga människor som gillar, så jag la nyss en beställning på 1000 likes, återkommer med info!
Citera
2012-04-22, 01:56
Medlem
Vad säger "likes", egentligen?
Citera
2012-04-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogswald
Han har en poäng, men jag vill inte lägga locket på för TS.
Kolla sajten, och framförallt betalningsmöjligheter.

Visst har han en poäng i det han säger man ändå inte, visst många bra produkter säljer sig själva MEN alla dessa telefonförsäljare som finns i dag, skulle då alla dessa bara sälja skräp? Många av försäljarna har bra samarbete med stora levererantörer som canal digital, telia osv, som ringer ut, dessa produkter är ju bra? men kan ändå säljas mer med hjälp av försäljare.

Jag har betalt, betalade via payson, fått svar och de har tackat för min beställning och ska påbörja min beställning inom 24h sa de inatt.

Återkommer med svar!
Citera
2012-04-22, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Workwork
Hej!

Hoppas inte jag lagt tråden fel, tyckte inte att jag fann någonstans där den passade in helt.

Jag är intresserad av att få flera facebook likes till min facebook fanpage så jag googlade lite och såg att man kan köpa likes? till sin facebook fanpage, vet inte riktigt hur de kan ordna dessa likes men fann det iaf.

Hittade två svenska sidor som sysslar med detta varav www.MrLike.se verkar ha ganska bra priser på sina likes, vad tror ni? Stämmer det som står på sidan att det är fullt lagligt?

Såg att man kan köpa all möjlig typ av social marknadsföring, vad tror ni?

Hiss eller diss?

Jag köpte till min facebook sida från en amerikansk sajt och dom levererade 5000 like under en natt. Bra respons utav kunderna som fick bra förtroende!
Citera
2012-04-22, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagensnyhet
Jag köpte till min facebook sida från en amerikansk sajt och dom levererade 5000 like under en natt. Bra respons utav kunderna som fick bra förtroende!

Jätte bra! Vilken sida använde du dig av samt vad betalade du?

Jag köpte 1000 likes av MrLike fick de på 14 timmar ungefär, men då var det ju lite färre likes än du beställde men ändå, riktigt nöjd iaf, inte tappat några likes heller än så länge som jag hört att vissa kan göra
Citera
2012-04-22, 20:43
Medlem
antong123s avatar
Får man fråga varför du skulle vilja köpa en massa likes?
Citera
2012-04-22, 21:48
Medlem
Frabbes avatar
De har skrivit fel:

http://mrlike.se/backlinks/
1000+ Backlinks
Detta är vårt minsta paket och ger er 3000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till mindre företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering på sin sida.

3000+ Backlinks
Detta är vårt mellanpaket och ger er 6000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till mindre/medelstora företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering på sin sida.

6000+ Backlinks
Detta är vårt största paket och ger er 10 000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till medelstora/större företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering rejält och vill synas på riktigt!

http://mrlike.se/twitter-3/

10 000+ Twitter followers
Detta är vårt större paket och ger er 8500+ twitter followes till ert twitterkonto. Detta paket lämpar sig bäst till medelstora företag eller privatpersoner som vill öka sin synlighet mer rejält på twitter.

Ser ut som något gratis template. Det står tex "Name" och "E-mail" vid kontaktformuläret längst ner.

3 751 gilla?
http://www.facebook.com/MrLikeSocial

Kan inte hitta på Twitter. (MrLike / MrLikeSocial testade jag).

Kan inte hitta på Google+ (MrLike testade jag).

Fjärde resultatet på Google sökning (MrLike).
Finns inte på förstasidan (Mr Like).

Edit: såg att du köpt. Men det är endå konstigt att ett företag som sysslar med marketing inte går att hitta.
Senast redigerad av Frabbe 2012-04-22 kl. 22:17.
Citera
2012-04-22, 22:22
Medlem
Andreasvbs avatar
Håller man över en betal-knapp kan man se hans mailadress.

Han verkar jobba som säljare hos Viasat.
Senast redigerad av Andreasvb 2012-04-22 kl. 22:25.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in