2012-04-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frabbe
De har skrivit fel:

http://mrlike.se/backlinks/
1000+ Backlinks
Detta är vårt minsta paket och ger er 3000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till mindre företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering på sin sida.

3000+ Backlinks
Detta är vårt mellanpaket och ger er 6000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till mindre/medelstora företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering på sin sida.

6000+ Backlinks
Detta är vårt största paket och ger er 10 000+ backlinks till er hemsida. Detta paket lämpar sig bäst till medelstora/större företag eller privatpersoner som vill öka sin sökoptimering rejält och vill synas på riktigt!

http://mrlike.se/twitter-3/

10 000+ Twitter followers
Detta är vårt större paket och ger er 8500+ twitter followes till ert twitterkonto. Detta paket lämpar sig bäst till medelstora företag eller privatpersoner som vill öka sin synlighet mer rejält på twitter.

Ser ut som något gratis template. Det står tex "Name" och "E-mail" vid kontaktformuläret längst ner.

3 751 gilla?
http://www.facebook.com/MrLikeSocial

Kan inte hitta på Twitter. (MrLike / MrLikeSocial testade jag).

Kan inte hitta på Google+ (MrLike testade jag).

Fjärde resultatet på Google sökning (MrLike).
Finns inte på förstasidan (Mr Like).

Edit: såg att du köpt. Men det är endå konstigt att ett företag som sysslar med marketing inte går att hitta.

Såg lite mysko ut! Men vad jag förstod så var de relativt nystartade, ja han som driver sidan går som sagt att hitta genom att trycka på paysonknappen betala på deras hemsida.

Vill itne skriva ut det här då man ej får nämna namn.

Fick likesen som lovat iaf.

Googlar man mrlike kommer de som 5e resultatet på google för mig iaf?
Citera
2012-04-22, 23:30
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Workwork
Såg lite mysko ut! Men vad jag förstod så var de relativt nystartade, ja han som driver sidan går som sagt att hitta genom att trycka på paysonknappen betala på deras hemsida.

Vill itne skriva ut det här då man ej får nämna namn.

Fick likesen som lovat iaf.

Googlar man mrlike kommer de som 5e resultatet på google för mig iaf?

För mig är dessa resultaten:
Citat:
Menade du: melike
Sökresultat

Mr. Like's 8th Grade Earth & Space Science
teacherweb.com/HI/.../MrLike/ - Översätt den här sidan

Mr. Like | Facebook
www.facebook.com/MeLikeYouLongTime - Översätt den här sidan

MrLike - Consulting/Business Services - Stockholm, Sweden ...
www.facebook.com/MrLikeSocial

MrLike
mrlike.se/

Hos MrLike hittar du allt du behöver för din marknadsföring på Internet. Vi erbjuder tjänster som ökar din sökmotoroptimering (SEO), ger dig fler besökare och ...
Citera
2012-04-22, 23:33
Medlem
screamerns avatar
Känns som man tappar hela grejen med likes om folk köper dem?
Citera
2012-04-22, 23:35
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av screamern
Känns som man tappar hela grejen med likes om folk köper dem?

tyvärr är det väldigt vanligt. Jag själv brukar inte döma företag efter likes pga detta. Brukar inte ens kolla Facebook..
Citera
2012-04-23, 00:55
Bannlyst
Haha fyfan vad dyrt! Bara och gå in på fiverr.com och köpa 10,000 för $5! (35kr)
Citera
2012-04-23, 00:55
Medlem
Någon som har lite koll här inne, och kan förklara hur fan dom bär sig åt??
Citera
2012-04-23, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrHooker
Någon som har lite koll här inne, och kan förklara hur fan dom bär sig åt??

Dom använder en bot (som jag har) den skapar facebook konton, t.ex. 10,000 konton, detta blir en kostnad på $20 (så mycket kostar alla CAPTCHAS) därefter så använder de dessa konton med ett program för och logga in på varenda och like:a din sida.

Dessa använder antagligen tjänster från fiverr.com som erbjuder t.ex. 10,000 likes för $5 (FEM DOLLAR)
Citera
2012-04-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty
Dom använder en bot (som jag har) den skapar facebook konton, t.ex. 10,000 konton, detta blir en kostnad på $20 (så mycket kostar alla CAPTCHAS) därefter så använder de dessa konton med ett program för och logga in på varenda och like:a din sida.

Dessa använder antagligen tjänster från fiverr.com som erbjuder t.ex. 10,000 likes för $5 (FEM DOLLAR)

KAn du länka till det köpet i PM?

Skulle gärna vilja se hur dessa likes går till osv

Jag har fått mina likes levererade och det verkar faktiskt vara riktiga människor, många har massa foton osv och har grejer i sina loggar osv, så är du säker på att de använder sig av det där botgrejen?
Citera
2012-04-23, 01:22
Medlem
DigitalFriendss avatar
Dom flesta sidor som säljer likes gör ett like-byte. Principen är "Gilla min sida så gillar jag din"

Dom här sidorna samlar poäng på div. siter, och sedan säljer dom dessa poäng som likes.

Behöver inte göra nya konton etc.

Att sitta och säga att en sida gör 10 000 konton och sen loggar in och likear med dom är ju absurt. Vi pratar ju faktiskt riktiga likes, inte falska.

Dessutom så måste du numera registrera ett mobilnummer som aldrig varit registrerat på Facebook tidigare och ange en kod du får på sms. Blir sjukt omständigt så jag säger att det är omöjligt.
Citera
2012-04-23, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty

Detta verkar stämma. Om man tittar på statistiken för deras egna Facebook-sida, står det följande:

Most Popular Week:
April 8, 2012

Most Popular City:
Seattle, WA

Most Popular Age Group:
25-34 years old

Jag tvivlar på att människor från Washington "råkat" upptäcka just deras Svenska facebook-sida på så kort tid...
Citera
2012-04-23, 04:30
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Kan man köpa ebay-recensioner också?
Citera
2012-04-23, 04:38
Medlem
Det är väl rätt uppenbart varför man vill ha likes till en fb sida? Det rör sig alltså inte om 1000 pers som går in och gillar ens statusuppdatering utan företag som vill marknadsföra sig. Tänk själv ett nystartat företag som vill ge ett bra intryck och man kollar in deras fb sidan (inte helt ovanligt idag) och ser att de har en massa som har gillat dem där ger ett mycket bättre intryck än ett företag med 10. Samma sak om man startar ett fake företag som säljer fake saker för att blåsa folk, lär finns gott om dumma personer som ser oj massa som gillar dem på fb de är säkert seriösa och då köper av dem. Så ser inget konstigt alls i det, billiga marknadsföring som bygger upp företagets status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in