Citat:
Ursprungligen postat av monkeymagic
Jag har varit en gån (fast inte i Sverige), bara en dag. Jag tappade mina båda Convers när Beck spelade, och åkte hem med strumpor, kroppen helt täckt i dyn.

Och jag var t o m ensam.
Så undrar jag hur man överlever 3 dagar i sånt kaos... Mat, dusch, kläder, smink, sov (kallt på natt), pengar, osv.
Jag tänker gå en i år och jag vill gärna ha seriösa svar. Kan nån erfaren berätta hur du upplevde?

Först och främst ska man nog inte ha converseskor när man är inne i publikhavet. Det är dömt att de ska gå sönder eller försvinna på någon vänster. Satsa på kängor istället.
Duschar finns väl allting tillgängliga. Om det inte är någon DIY-festival eller någon bonnefestival ute på vischan. Se dock till att alltid ha ett par petflaskor med vatten i tältet som du kan dricka innan du går och lägger dig. Det värsta man kan vara med om i en festival är att vakna upp bakis ett bastuvarmt tält. Så drick i dig en massa vatten innan du går och lägger dig.
Ta med dig en massa konserver som du kan äta. Mat på festivaler är för det mesta svindyrt och oftast skräpmat som man blir dålig i kistan av. Om man räknar med all alkohol man dricker också, så är troligtvis magen i kaos den sista dagen om man bara ätit panpizza varje dag.
Kläder behöver du inte ta med. Bara underkläder isåfall, som du lär nog få byta varje dag.
Vad fan.. kallt på natten?

Du får nog gå på fler festivaler och lära dig att vara en riktig man.