2007-03-14, 23:07
Medlem
Jag har varit en gån (fast inte i Sverige), bara en dag. Jag tappade mina båda Convers när Beck spelade, och åkte hem med strumpor, kroppen helt täckt i dyn. Och jag var t o m ensam.

Så undrar jag hur man överlever 3 dagar i sånt kaos... Mat, dusch, kläder, smink, sov (kallt på natt), pengar, osv.

Jag tänker gå en i år och jag vill gärna ha seriösa svar. Kan nån erfaren berätta hur du upplevde?
Citera
2007-03-14, 23:15
Medlem
diannos avatar
hur blev du av med dojorna ?
Citera
2007-03-14, 23:17
Medlem
adollarshorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monkeymagic
Jag har varit en gån (fast inte i Sverige), bara en dag. Jag tappade mina båda Convers när Beck spelade, och åkte hem med strumpor, kroppen helt täckt i dyn.

Knyt skorna alt skippa conversen eftersom dessa inte lämpar sig för konserter. Sen, en dag är väl inte farligt att vara sunkig?

Citat:
Så undrar jag hur man överlever 3 dagar i sånt kaos... Mat, dusch, kläder, smink, sov (kallt på natt), pengar, osv.

Mat brukar iallafall jag ha med mig själv, grillchips och vegetarisk ärtsoppa som ätes kall direkt ur "korven". Tvättmöjligheter brukar det finnas i överflöd. Angående kläder så brukade jag tidigare ha med mig på tok för mkt som aldrig användes. Så nu brukar jag ha det jag åker dit i, underkläder så man kan byta var dag samt kanske en extra t-shirt eller två. Kyla om nätter löses lätt med att bjuda in någon trevlig flicka/pojke för samkväm.

Citat:
Jag tänker gå en i år och jag vill gärna ha seriösa svar. Kan nån erfaren berätta hur du upplevde?

Jag har nog haft tur tror jag för på alla de festivaler jag har varit på genom åren så har det, peppar peppar, aldrig varit dålig väder. Däremot så har jag fantastiskt roligt år efter år och kommer nog inte sluta med att köra festivaler hela juni på ett bra tag. Sen får man ju ta det för vad det är, festa loss och visa sig från sin skitigaste sida.
Citera
2007-03-14, 23:33
Medlem
SinkaNs avatar
Citat:
Jag har varit en gån (fast inte i Sverige), bara en dag. Jag tappade mina båda Convers när Beck spelade, och åkte hem med strumpor, kroppen helt täckt i dyn. Och jag var t o m ensam.

TRE dagar bara? Vafan, man är ju där hela veckan oftast!

Och hur klarar man sig? Sänk dina krav lite grann. Man behöver inga skor för att överleva. Mat finns i burk och heter öl. Duschar finns och kläder byter man dagligen. Och med kläder menar jag då underkläder, resten behöver man inte bry sig om egentligen.
Citera
2007-03-15, 00:07
Medlem
Carcasss avatar
Man överlever med hjälp av sprit och knark. Om det inte finns i ryggmärgen är festivalandets hårda leverne inget för dig. Hobbies är mitt tips. Själv gräver jag tyskfällor när jag är på festival i spillrorna av det tredje riket, och är jag inte på festival i Tyskland så jagar jag folk med tyskt påbrå. Hittar jag inga tyskar så får österrikarna och schweizarna ta mitt hat. Vässade partytältspinnar som beväpning är ett måste. Det är alltid bra om man kan sno en ölkartong, och låna en penna/krita (eller ja, vafan, man kan använda sig av jord också) och skriva en skylt med saker i stil som: "WILL FUCK FOR FOOD" alternativt "I BUY WEED!! (oder alles)" på. Det leder garanterat till vansinniga och lustiga upptåg. Ett tips är att försöka sammanstråla med för dig totalt främmande människor som du bytt ett, alternativt två ord med över internet. Festivalande för mig är ett bevis på vansinnets fantastiska makt.

En bra regel att följa är dessutom att undvika att ta LSD när du befinner dig på metalfestivaler.

(Sen kan du gärna köpa en stol också.. alltid skönt att ha något ordentligt att sitta i.. den kommer antagligen bli stulen, men då är det bara att sno en ny. Du har ju betalt för en stol, och stolarna har en tendens till att cirkulera kraftigt på campingen. Om någon blir förbannad vid stolstöld - använd din vässade partytältspinne som skydd, eller sno en attackspade - ett utmärkt vapen.. yxa funkar också. I värsta fall - använd knytnävarna)
Citera
2007-03-15, 00:14
Medlem
Arbetarbroders avatar
monkeymagic:
Vilken ska du på och hur gammal är du? Alla festivaler varierar ju ganska mycket.
Varför åker du? För leva de där underbara livet som man bara kan göra på festival, eller för att se musik?
Citera
2007-03-15, 00:31
Medlem
iglos avatar
Frystorkad mat och ett trangakök. Detta ihop med ändlöst av öl, stickad tröjja och rena underkläder.
Citera
2007-03-15, 00:46
Medlem
Distruktions avatar
Citat:

Först och främst ska man nog inte ha converseskor när man är inne i publikhavet. Det är dömt att de ska gå sönder eller försvinna på någon vänster. Satsa på kängor istället.

Duschar finns väl allting tillgängliga. Om det inte är någon DIY-festival eller någon bonnefestival ute på vischan. Se dock till att alltid ha ett par petflaskor med vatten i tältet som du kan dricka innan du går och lägger dig. Det värsta man kan vara med om i en festival är att vakna upp bakis ett bastuvarmt tält. Så drick i dig en massa vatten innan du går och lägger dig.

Ta med dig en massa konserver som du kan äta. Mat på festivaler är för det mesta svindyrt och oftast skräpmat som man blir dålig i kistan av. Om man räknar med all alkohol man dricker också, så är troligtvis magen i kaos den sista dagen om man bara ätit panpizza varje dag.

Kläder behöver du inte ta med. Bara underkläder isåfall, som du lär nog få byta varje dag.

Vad fan.. kallt på natten? Du får nog gå på fler festivaler och lära dig att vara en riktig man.
Citera
2007-03-15, 00:50
Medlem
pooboxxxs avatar
Mängder av pengar, minimalt med packning, så mycket öl som är möjligt, och en rullstol.

Pengar köper du käk för så slipper du ta med dig.

Packning är jobbigt, skippa så mycket du kan. Kommer du på att du behöver något, och/eller tappat något så har du pengar med dig. Köp nytt.

Solvarm öl är skitgott! Bäst med festivaler.

Rullstolen var en räddare i nöden förra Hultsfred. ICAs kundvagn fick vi inte med in men rullstolen kunde de inte neka. Lägg öl på den!

Fem dagar på festival är jobbigt. Ta bara med dig billiga saker, så slipper du ta med dem hem igen. Lämna alltså tältet (framförallt), sovsäcken och bandaren på plats.

Återigen, rullstol! Det kan inte gå fel.
Citera
2007-03-15, 08:11
Medlem
Brandon Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pooboxxx
Rullstolen var en räddare i nöden förra Hultsfred. ICAs kundvagn fick vi inte med in men rullstolen kunde de inte neka. Lägg öl på den!

Haha, klockrent, det har jag aldrig tänkt på. Det värsta av allt är ju att bära all öl hem till tältet... Då va de problemet löst, tackar

OT: Kan bara hålla med vad alla andra skrivit.

Alkohol, knark, tält, sovsäck, stol, musik, lite kläder och mycket pengar är det enda du behöver på en festival.

Lycka till!
Citera
2007-03-15, 08:14
Medlem
Varma kläder till kvällarna!
Sunt förnuft.
Vill man ha det lite lugnare kan man ofta campa i utkanterna av campingen, så är det inte lika mycket spring (däremot kan man ju lyckas ställa sig i bästa piss-stället)...
Citera
2007-03-15, 10:06
Medlem
Man super ner sig Sen är saken fixad. Jag brukar stå ut i ca 6 dagar..sen börjar det krisa lite
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in