2012-04-21, 16:28
Medlem
Tjafsarns avatar
En juridisk fråga, hur kan det han har gjort vara olagligt? Det är inte olagligt att utge sig för att vara kvinna, och det är inte olagligt att be folk om lån. Det är så vitt jag vet inte heller olagligt att spendera privata lån på saker som lånet inte var menat att finansiera. Så vad är han anklagad för, egentligen? Bedrägeri, ja visst, men har de skrivit under några kontrakt där han uppgett felaktiga uppgifter?
Citera
2012-04-21, 16:36
Medlem
--68--s avatar
Han är troligen en syrian som kom hit som flykting i slutet av 1980-talet, han är iaf inte född i Sverige!
Citera
2012-04-21, 16:39
Medlem
dandylines avatar
Sjukt äckligt. Har för mig att något liknande inträffade i england för ett tag sedan? Personen i fråga verkar va Libanes.
Citera
2012-04-21, 16:40
Medlem
HAHA dom där bilderna känner ja igen ;D

Och nej, jag har inte blivit lurad =)
Citera
2012-04-21, 16:50
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
En juridisk fråga, hur kan det han har gjort vara olagligt? Det är inte olagligt att utge sig för att vara kvinna, och det är inte olagligt att be folk om lån. Det är så vitt jag vet inte heller olagligt att spendera privata lån på saker som lånet inte var menat att finansiera. Så vad är han anklagad för, egentligen? Bedrägeri, ja visst, men har de skrivit under några kontrakt där han uppgett felaktiga uppgifter?
Jag tycker de "drabbade" ska få bestraffas offentligt med stupstock! Dumhet är fan bra mycket värre än denna form av bedrägeri. Jag slutar aldrig förvånas över hur korkade människor är. Vem lånar ut hundratusentals kronor till en person som man knappt känner? Seriöst, de förtjänar att förlora varenda krona.

Starkt jobbat, säger jag till den åtalade.
Citera
2012-04-21, 17:19
Medlem
Haha, den har snubben ar helt otrolig. Vet mycket val vem det ar och han ar verkligen efterbliven pa ett eller annat satt. Han har alltid varit valdigt feminin och gay.
Citera
2012-04-21, 17:32
Medlem
Kontaktpersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantExtas
Hur fan gick det här till? Borde inte detta ha genomskådats i ett tidigare skede? Rör det sig om en "riktig" transvestit eller bara en passionerad bluffare? Killen ser ju ut att ha bröst, men isåfall borde det ju inte läggas sån vikt på att han är man.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14713397.ab
Och framförallt, vem fan lånar ut 250k till en ny BMW utan att få ligga innan?
Totalt rörde det sig om 440 000 kronor från 24 åringen. då undrar jag. Hur fan kan en 24-åring ha 440 000 att låna ut? Måste vara jukt ovanligt. Riktig lyckoträff för transan

edit: han har säkerligen snaskat en del kotte för att få dem att öppna lädret.
Senast redigerad av Kontaktperson 2012-04-21 kl. 17:36.
Citera
2012-04-21, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dainai
Haha, den har snubben ar helt otrolig. Vet mycket val vem det ar och han ar verkligen efterbliven pa ett eller annat satt. Han har alltid varit valdigt feminin och gay.
Go on
Citera
2012-04-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SergeantExtas
Hur fan gick det här till? Borde inte detta ha genomskådats i ett tidigare skede? Rör det sig om en "riktig" transvestit eller bara en passionerad bluffare? Killen ser ju ut att ha bröst, men isåfall borde det ju inte läggas sån vikt på att han är man.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14713397.ab

Och framförallt, vem fan lånar ut 250k till en ny BMW utan att få ligga innan?

Misstänker utgående bilder samt vad som står i artikeln, att det handlar om en transsexuell person som skramlade ihop pengar till ett könsbyte, och som av ena eller andra orsaken inte ville gå den Statliga vägen.
Det syns att personen i fråga är "tjej" på minspel och grimaser, så det är definitivt inte fråga om en vanlig man, oavsett vad orsaken till skojeriet var.
Citera
2012-04-21, 18:13
Medlem
Gosifs avatar
Pratat med personen i fråga via msn. Antog rätt snabbt att det var fejk-bilder han lade ut. Ville aldrig cama.
Citera
2012-04-21, 18:16
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Har du några bevis för detta? Inget av de offer som beskrivits i Media, åtminstone senaste åren, har nämligen varit någotdera. Däremot har de lurade ju varit ofantligt godtrogna, som många ju tyvärr tenderar bli när de blir betuttade i någon.

Nåja, rätt åt "Hen" att åka dit.

Media skriver inte gärna ut lättare handikapp hos dom som är offer men jag är rätt övertygad att dom som lurades av den här "killen" har lättare förståndshandikapp, Den här gruppen är tyvärr dom som dessa bedragare ofta föredrar att lura.

Det här är ett liknande fall fast då är det en tjej som blev utnyttjad på ett liknande sätt
http://www.metro.se/nyheter/forstand...hl!00_5712-45/
Citera
2012-04-21, 18:19
Medlem
Takiidas avatar
Om Peter kunde få det där, undra vad en snygg tjej kan få utan att ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in