2012-04-21, 13:55
Medlem
obstacles avatar
Jo det är så att mitt hår på höger sida av skallen "står" upp medans håret på vänster sidan är helt normalt. Det spelar ingen roll om jag snaggar eller har långt hår, jag får en jävligt ful form om man ser mig framifrån. Det är inte huvudformen som är problemet eftersom att jag upptäckte detta för två år sedan och det är det senaste året jag börjat störa mig riktigt mycket på detta.

Någon som har liknande problem eller haft? Tips på vad fan jag ska göra?
Citera
2012-04-21, 14:10
Medlem
Fladder-Fittas avatar
Håret växer på olika sätt. Själv har jag att i bakre delen av huvudet till vänster (I min ögonriktning) så står mitt hår upp lite. Detta åtgärdar jag med lite vax som jag ändå använder dagligen.

Jag vet inte om du är tjej eller kille med det finns sätt att lösa det. Om du är kille och använder vax dagligen kan du ju trycka lite extra mycket just där. Eller så kan du permanent platta ner håret där.

Mitt bästa tips är att du går till en riktigt bra och proffsig frisör någonstans i Stockholms innerstad och ber där om råd och tips. Samt ser om de kan göra något åt det.

Om det betyder mycker för dig bör du kunna spendera lite pengar på det.

Ha det gött och lycka till!
Citera
2012-04-21, 14:22
Medlem
obstacles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladder-Fitta
Håret växer på olika sätt. Själv har jag att i bakre delen av huvudet till vänster (I min ögonriktning) så står mitt hår upp lite. Detta åtgärdar jag med lite vax som jag ändå använder dagligen.

Jag vet inte om du är tjej eller kille med det finns sätt att lösa det. Om du är kille och använder vax dagligen kan du ju trycka lite extra mycket just där. Eller så kan du permanent platta ner håret där.

Mitt bästa tips är att du går till en riktigt bra och proffsig frisör någonstans i Stockholms innerstad och ber där om råd och tips. Samt ser om de kan göra något åt det.

Om det betyder mycker för dig bör du kunna spendera lite pengar på det.

Ha det gött och lycka till!
Jag är kille. Jag brukar oftast snagga håret 5-6mm. Ser otroligt fult ut med formen håret formar. Märker ibland att folk slänger en blick på mitt hår i någon sekund när jag har en konversation med någon. Kanske bara jag som överdriver men det påverkar mitt självförtroende negativt.

Får ta och köpa mig en burk vax och platta till skiten med vax.
Citera
2012-04-21, 23:30
Medlem
Fladder-Fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obstacle
Jag är kille. Jag brukar oftast snagga håret 5-6mm. Ser otroligt fult ut med formen håret formar. Märker ibland att folk slänger en blick på mitt hår i någon sekund när jag har en konversation med någon. Kanske bara jag som överdriver men det påverkar mitt självförtroende negativt.

Får ta och köpa mig en burk vax och platta till skiten med vax.

Hur är ditt hår annars? Är du äldre så håret börjar trilla av eller är du fortfarande ung?
Citera
2012-05-07, 00:05
Medlem
obstacles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladder-Fitta
Hur är ditt hår annars? Är du äldre så håret börjar trilla av eller är du fortfarande ung?
Jag är 18 år gammal och mitt hår är väl normalt... mitt hår var fan perfekt för två år sedan men nu förstår jag inte vad det är som har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in