2012-04-21, 11:25
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Nu är det så att jag har 7200 kr att leva på tills i slutet av augusti. Jag ska på 2 festivaler, siesta och P&L. Vad jag har tagit med är:

bensin som man får betala till föraren fram o tillbaka för siesta och P&L = 800 kr
Mat för båda festivalerna = 1000 kr
Alkohol = 800 kr
Övriga saker = 500 kr
2 Tält = 200-400 kr

Detta följs med några räkningar och kanske ett busskort på 545 kr vilket resulterar i säkert 1800 kr.

Så 800+1000+800+500+400+1200=5300 kr.

Vad har jag mer att tänka på inför sommaren?

Jag är väldigt sent ute med något sommarjobb så det lär nog inte bli något sådant tyvärr . Men kanske ett jobb då man får dela ut tidningar eller så.

Men kom gärna med förslag.

Jag bor hemma hos mina föräldrar.
Senast redigerad av MachineHeadXXX 2012-04-21 kl. 11:31.
Citera
2012-04-21, 11:42
Medlem
Vet du av erfarenhet att summorna du angett räcker till mat och alkohol under festivalerna? Sådant har annars en tendens att bli dyrare än man tänkt sig.
Citera
2012-04-21, 11:48
Medlem
raajtans avatar
Säker på att alkohol för 400 kronor på vardera festival? För mig låter det löjligt lite av någon känsla

Nu vet jag dock inte hur många dagar festivalerna är och hur mycket du super.
Senast redigerad av raajtan 2012-04-21 kl. 11:51.
Citera
2012-04-21, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
Sådant har annars en tendens att bli dyrare än man tänkt sig.

Jepp, vet av egen erfarenhet att "festivalande" (även om man planerar en lågbudgetvariant) ofta är ett mycket dyrt nöje. Speciellt om man gillar att ta en kall öl i öltältet och/eller käkar frukost/lunch/middag i grillstånden. (+ Att det går åt kopiösa mängder medhavd sprit.)

Sedan ska du ju ha tält/biljett/bensin osv men det såg jag att du redan hade räknat på.
Citera
2012-04-21, 12:02
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phozonee
Vet du av erfarenhet att summorna du angett räcker till mat och alkohol under festivalerna? Sådant har annars en tendens att bli dyrare än man tänkt sig.

Jag nämnde det inte men jag har redan 5 plattor öl + 4 L vin och några cider. Sen är jag lite osäker med maten, det är jag. Men det skulle väl kunna funka för 500 kr per festival om man kör med mycket billiga matvaror?
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Säker på att alkohol för 400 kronor på vardera festival? För mig låter det löjligt lite av någon känsla

Nu vet jag dock inte hur många dagar festivalerna är och hur mycket du super.

Jag har faktiskt inte druckit mycket på festivaler förut så tror egentligen inte att jag skulle göra det nu heller men jag har som sagt redan 5 plattor öl och 4 L vin hemma. Men kanske ska köpa lite mer alkohol snart .
Citera
2012-04-21, 12:05
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Jepp, vet av egen erfarenhet att "festivalande" (även om man planerar en lågbudgetvariant) ofta är ett mycket dyrt nöje. Speciellt om man gillar att ta en kall öl i öltältet och/eller käkar frukost/lunch/middag i grillstånden. (+ Att det går åt kopiösa mängder medhavd sprit.)

Sedan ska du ju ha tält/biljett/bensin osv men det såg jag att du redan hade räknat på.

Ja det är väl det jag är lite rädd för. Förra året var jag på metaltown och då gick det säkert åt 1000 spänn i mat men då hade jag för mycket pengar så spenderade såklart mycket mer :/. Men 500 kr per festival borde egentligen räcka om man köper lite konserver. Typ ravioli och lite annat. Grillstånden kommer jag nog skippa i år faktiskt .
Citera
2012-04-21, 12:55
Medlem
NeverArounds avatar
Tjena MachineHeadXXX!

Ett tips jag kan ge dig är att köpa skitbilliga tält till festivalerna, de går ändå sönder och tält som tält på festival. Vårt gäng fick tag på enmannatält för 80kr styck.

1000kr för mat på båda festivalerna låter väldigt mycket. Skulle hellre lägga 200kr mer på alkohol och sedan ett mål om dagen om du dricker mycket öl/cider så lär det nog bli billigare.
Citera
2012-04-21, 13:14
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Tjena MachineHeadXXX!

Ett tips jag kan ge dig är att köpa skitbilliga tält till festivalerna, de går ändå sönder och tält som tält på festival. Vårt gäng fick tag på enmannatält för 80kr styck.

1000kr för mat på båda festivalerna låter väldigt mycket. Skulle hellre lägga 200kr mer på alkohol och sedan ett mål om dagen om du dricker mycket öl/cider så lär det nog bli billigare.

Nämen tjenare NeverAround

Hmm okej, det låter faktiskt jävligt bra. Vart köpte ni tälten någonstans då?

Ja jag tycker att 1000 kr är faktiskt ganska mycket också så lite alkohol lär det bli mer av . Men vad ska man köpa för mat då? burkmat?
Citera
2012-04-21, 15:27
Medlem
Gjorde en tråd om hur man bäst kan budgetera sin festivalupplevelse, hoppas det trillar in några bra tips där: https://www.flashback.org/t1852192
Citera
2012-04-21, 16:26
Medlem
NeverArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Nämen tjenare NeverAround

Hmm okej, det låter faktiskt jävligt bra. Vart köpte ni tälten någonstans då?

Ja jag tycker att 1000 kr är faktiskt ganska mycket också så lite alkohol lär det bli mer av . Men vad ska man köpa för mat då? burkmat?
Tälten köptes på Harald Nyborg, vet inte om de har samma erbjudande i år dock.

Är osäker på maten faktiskt. Men om du orkar så ja, burkmat är väl ganska billigt?
Citera
2012-04-21, 18:52
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
Gjorde en tråd om hur man bäst kan budgetera sin festivalupplevelse, hoppas det trillar in några bra tips där: https://www.flashback.org/t1852192
Aha tackar!
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Tälten köptes på Harald Nyborg, vet inte om de har samma erbjudande i år dock.

Är osäker på maten faktiskt. Men om du orkar så ja, burkmat är väl ganska billigt?

Hmm någon sådan affär finns inte här haha . Får bli rusta eller något sådant

Burkmat är iofs väldigt billigt men man kan väl gotta sig någon dag och vara lite lyxigare med något annat (vet dock inte vad haha) .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in