• 1
  • 2
2012-04-21, 02:35
Medlem
Min fråga är som topic lyder. Om man nu förutsätter att man tränar normalt (kanske 3-4 ggr i veckan) allstå jogga då och tar promenader de andra dagarna då man inte joggar. Och såklart att jag då äter enligt tallriksmodellen. Hur lång tid kan det ta?
Citera
2012-04-21, 02:37
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
hmm enlgti tallriks modellens säger du,,... då tar det 2 timmar söger jag.
Citera
2012-04-21, 02:49
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare1234
Min fråga är som topic lyder. Om man nu förutsätter att man tränar normalt (kanske 3-4 ggr i veckan) allstå jogga då och tar promenader de andra dagarna då man inte joggar. Och såklart att jag då äter enligt tallriksmodellen. Hur lång tid kan det ta?

Jag sprang en mil varannan dag och gick ner ungefär tio kilo på mindre än en månad. Då var jag lite lönnfet på gränsen till mullig. Så rimligtvis kanske 1,5 månad om du ligger i och inte är jättetjock!
Citera
2012-04-21, 02:52
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Jag sprang en mil varannan dag och gick ner ungefär tio kilo på mindre än en månad. Då var jag lite lönnfet på gränsen till mullig. Så rimligtvis kanske 1,5 månad om du ligger i och inte är jättetjock!
Det är väll ändå lättare att gå ner i vikt när man är överviktig än lite halvmullig?
Citera
2012-04-21, 03:08
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Det är väll ändå lättare att gå ner i vikt när man är överviktig än lite halvmullig?
Jag har också fått för mig det. Har fått höra flera gånger att det är lättare att gå ner ju mer man har "att ta av" så att säga.

TS: Det beror ju alldeles på hur mycket du är beredd på att lägga ner på din viktnedgång. "Tallriksmodellen" säger egentligen inte så mycket då dina portioner kanske är för stora även om du delat upp sakerna på rätt sätt.

Det simplaste sättet är ju att helt enkelt räkna kcal-intaget. 1500 kcal per dag körde jag (mitt energibehov ligger på runt 2200 kcal) och jag gick ner 15kg på 3 månader. Dock promenerade jag mest. Det svåra är ju egentligen inte att gå ner, utan att hålla sig nere.

Men visst skulle du säkert kunna gå ner 20kg på 1-2 månader också. Men då får du nog se till att ligga riktigt låg på kcal-intag och träna en hel del.
Citera
2012-04-21, 03:41
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb

Tja, man gör ju av med mer energi men man ska också ha viljan och orken att knata på om man är väldigt överviktig.
Citera
2012-04-21, 04:05
Medlem
Kosmios avatar
Du kan gå ner 20 kg på en månad eller en och en halv om du typ bara äter "soppor" från nutrilett eller cambridge som exempel. Jag gick ner 25kg dom första två månaderna med dessa soppor men gick upp allt igen plus lite extra när jag började äta normalt enligt tallriksmodellen. Det är enklare än vad man tror, skippa potatis och annat skit med massor av kolhydrater i och kör med mycket protein, träna i den mängden du orkar. Tro mig, man kanske har världens motivation första månaden och tränar sinnessjukt mycket men man blir trött rätt snabbt. Träna i ett tempo du vet du klarar av så kommer du förlora dessa 20kg. Jag har själv gått ner nu 65 kg sedan september 2010. Jag har tränat i mitt tempo det jag vet jag klarar av och har tid för.
Citera
2012-04-21, 04:17
Medlem
ElTacoLocos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare1234

Ok ska berätta en liten hemlighet nu som är dyrbar.
För att gå ner i vikt gör du följande:

Du börjar äta enligt LCHF kosten! (du tappar onödig vätska och din kropp förbränner er fett per dag)
Börja jogga (spelar ingen roll om det är en promenad men med LCHF så kommer du garanterat ha mer energi om dagarna)

Ok lycka till nu och lev fullt ut medans du lever den!
Citera
2012-04-21, 04:18
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Du kan gå ner 20 kg på en månad eller en och en halv om du typ bara äter "soppor" från nutrilett eller cambridge som exempel. Jag gick ner 25kg dom första två månaderna med dessa soppor men gick upp allt igen plus lite extra när jag började äta normalt enligt tallriksmodellen. Det är enklare än vad man tror, skippa potatis och annat skit med massor av kolhydrater i och kör med mycket protein, träna i den mängden du orkar. Tro mig, man kanske har världens motivation första månaden och tränar sinnessjukt mycket men man blir trött rätt snabbt. Träna i ett tempo du vet du klarar av så kommer du förlora dessa 20kg. Jag har själv gått ner nu 65 kg sedan september 2010. Jag har tränat i mitt tempo det jag vet jag klarar av och har tid för.

Hemligheten ligger i att man måste börja träna för att inte gå upp de där kilona igen!
Citera
2012-04-21, 08:17
Medlem
chibarikus avatar
Ett kilo fett är är ca 7000 kcal så med ett underskott på 500 kcal/dag går du ner 0,5 kg /vecka. Beroende på diet kommer du även tappa en del vätska i kroppen och gå ner mer.
Citera
2012-04-21, 09:41
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Hemligheten ligger i att man måste börja träna för att inte gå upp de där kilona igen!

Nej, hemligheten är att man inte ska få i sig så mycket energi så man går upp kilona igen.
Citera
2012-04-21, 09:46
Medlem
Dreass avatar
Beror på hur mycket muskler du vill behålla.

Men 20kg tar 5-8mån i måttlig takt skulle jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in