2012-04-21, 00:55
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Detta är Sverige och jag påstår inte att vi nödvändigtvis har sämre eller bättre utgångsläge än något annat europeiskt land, faktum kvarstår att vi sedan (åtminstone) det sena 90talet kraftigt begränsat den grundläggande militära utbildningen för landets män (försvararna av folk och nation). Jag får i tid och otid leta rätt på siffrorna, men när 50 000 man per år ska utbildas har siffran det senaste decenniet markant sjunkit och legat på några handfulla tusen de senaste åren - vi har alltså en situation idag där hundratusentals stridsdugliga män fullkomligt saknar adekvat utbildning som omfattar allt från vapenvana till allmän kunskap om hur man beter sig i en situation av kris, hur man ens överlever något dygn i skogen utan iPhone, micropizza och Skyrim. Vi har också en population som överlag saknar tillgång till vapen. Mot organiserad brottslighet (stora rörliga grupperingar med god tillgång på vapen) samt yrkesmilitära grupperingar (också med mycket god tillgång på vapen samt diverse färdigheter/utbildning i strid) är det en ganska ojämn match redan från början. Har man elementära kunskaper om hur man hanterar vapen, hur man organiserar sig, hur man försvarar och bjuder på motstånd, hur man överlag hanterar konflikter och tillstånd av kaos/krig - då har man åtminstone en ärlig chans. Det finns en anledning till att regimen fråntagit oss denna möjlighet, ett försvarslöst folk är lättare att kontrollera. Metrosexualiteten med alla blogg/fikaluder till mentalt kastrerade män är ett nervgift, deras motsatt är den förslappade datorgenerationen som inte varit ute i naturen sen 1996 och de var på utflykt med den lokala dagisgruppen - de är män/pojkar som svikits och som skulle fått lära sig plikt och moral under sunda omständigheter i en grundläggande militär träning där de åtminstone givits chansen att förbereda sig. Nu kommer de och hela populationen riskera att slaktas som får för att ingen har en aning om vad som komma skall och ingen har minsta kunskap om hur man kan freda och försvara sig. Det är ett sånt avgrundsdjupt svek mot unga människor och det är ett sånt ofattbart resursslöseri med människoliv som spills i onödan.

Ni skärper vi till oss vad gäller styckeindelning också. Vi ska inte göra det svårt för varanda i onödan!

Det finns ändå ganska mycket lagliga vapen i Sverige, även om det knappast finns i var mans hem. Organiserad brottslighet och dess kompetens ska inte överdrivas. Det finns inga riktiga genier där. Och de organiserade kriminella är inte särskilt många, och de bryr sig mest om pengar.

Vad är det för yrkesmilitära grupperingar du tänker dig? Bosnierna suger i krig. Likaså albanerna. Tänker du dig serber i Sverige? I sådana fall blir det hela något positivt i strid.

Jag vill kort sagt att du är mycket mer konkret. "Slaktas i strid", men vilka strider - exakt? Hur ser striden ut, på ett ungefär? Var sker den? Logistik? Mat? Vatten?

Nu skärper vi till oss allihop. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik jag också.
Citera
2012-04-21, 01:02
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Ni skärper vi till oss vad gäller styckeindelning också. Vi ska inte göra det svårt för varanda i onödan!

Det finns ändå ganska mycket lagliga vapen i Sverige, även om det knappast finns i var mans hem. Organiserad brottslighet och dess kompetens ska inte överdrivas. Det finns inga riktiga genier där. Och de organiserade kriminella är inte särskilt många, och de bryr sig mest om pengar.

Vad är det för yrkesmilitära grupperingar du tänker dig? Bosnierna suger i krig. Likaså albanerna. Tänker du dig serber i Sverige? I sådana fall blir det hela något positivt i strid.

Jag vill kort sagt att du är mycket mer konkret. "Slaktas i strid", men vilka strider - exakt? Hur ser striden ut, på ett ungefär? Var sker den? Logistik? Mat? Vatten?

Nu skärper vi till oss allihop. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik jag också.

Jag beklagar att du finner det svårt att fokusera på sammansatta texter, dessa återfinns i så gott som all litteratur undantaget de man får med gratis i Happy Meallådan på McDonalds. Vi har idag en privatarmé i Sverige till följd av värnpliktens avskaffande. Är man historiskt bevandrad bör man kunna identifiera de ev. problem som kan uppkomma när bara en liten grupp i samhället tränas, ges vapen och tränas för att sättas in mot folket på regimens begäran. Fortsätter vi på den tråden kan vi konstatera att inre oroligheter alltid förekommit i mänsklighetens historia och absolut gynnats av kulturella och rasliga motsättningar i mindre områden, se gärna Balkankonflikten under 1900talet.
Citera
2012-04-21, 01:08
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Jag beklagar att du finner det svårt att fokusera på sammansatta texter, dessa återfinns i så gott som all litteratur undantaget de man får med gratis i Happy Meallådan på McDonalds.

Styckeindelning underlättar. Några tryck på enter här och där. Det är inte hela världen.

Citat:
Vi har idag en privatarmé i Sverige till följd av värnpliktens avskaffande. Är man historiskt bevandrad bör man kunna identifiera de ev. problem som kan uppkomma när bara en liten grupp i samhället tränas, ges vapen och tränas för att sättas in mot folket på regimens begäran.

Men återigen igen, de är så få. Och de flesta är svenska män fortfarande. Beskriv vad det här innebär. Jag bad dig vara konkret. Miltären sätts in... jag tänker mig : för att hålla ordningen. Vad tänker du dig?

Citat:
Fortsätter vi på den tråden kan vi konstatera att inre oroligheter alltid förekommit i mänsklighetens historia och absolut gynnats av kulturella och rasliga motsättningar i mindre områden, se gärna Balkankonflikten under 1900talet.

Det här ingen konkret beskrivning av hur unga svenskar stupar i strid mot... vem exakt? Kom ihåg att det finns gott om 35+:are också. Alla är inte ungdomar vet du.

Du är inte ensam om att vara luddig så ta det inte personligt.
Citera
2012-04-21, 01:12
Medlem
brianmolkos avatar
Precis som om det är dem som kommer ställa till det. Ja du varför antalet
ursprungssvenskar % sett kommer minska beror nog på annat, vi får färre barn av vissa anledningar ställen som stängt osv...
förlorade intressen apati av det
möjligtvis inbördeskrig mot de företagen som är där nu
Citera
2012-04-21, 01:27
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyff-datakille
Styckeindelning underlättar. Några tryck på enter här och där. Det är inte hela världen.

Men återigen igen, de är så få. Och de flesta är svenska män fortfarande. Beskriv vad det här innebär. Jag bad dig vara konkret. Miltären sätts in... jag tänker mig : för att hålla ordningen. Vad tänker du dig?

Det här ingen konkret beskrivning av hur unga svenskar stupar i strid mot... vem exakt? Kom ihåg att det finns gott om 35+:are också. Alla är inte ungdomar vet du.

Du är inte ensam om att vara luddig så ta det inte personligt.

Jag har ingen magisk spåkula att tillfråga för att tillfredsställa dina önskemål i frågan. Jag förstår inte riktigt vad du efterfrågar, då jag saknar spåkula kan jag inte vara särskilt detaljerad. Jag kan däremot utgå från verkliga exempel där militär satts in mot folket i tider av oro och uppror (ex.v när folket kommit på att de inte vill ha rådande regim, men regimen inte har någon särskild lust att avgå), bara i nutid har vi lite blandat:

Citat:
Dessa privata arméer förväntas kämpa för ledaren även om militären vänder honom ryggen.
Även legosoldater från främst andra afrikanska nationer hjälper Khadaffi med att slå ner upproret.
George Joffe, Libyen-expert vid universitetet i Cambridge, uppskattar att Khadaffis privata armé består av 120 000 man, medan landets militär endast är 50 000 man stark.
– Armén har hållits dåligt beväpnad med dålig utrustning och setts som ett hot mot regimen, säger George Joffe till AP.
http://www.expressen.se/nyheter/khadaffis-privatarme-ar-storre-an-landets/

Citat:
I dag eskalerade våldet ytterligare när armén angrep civila i staden Deraa med stridsvagnar, artilleri och andra tunga vapen. Minst 25 personer ska ha dödats i anfallet men kommunikationerna med området är avskurna och den verkliga siffran tros vara långt högre.

– De använder inte bara vanliga handeldvapen. De använder stridsvagnarnas tunga kulsprutor mot människorna i staden och vi vet inte hur många som dött, säger Wissam Tarif.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/syriska-armetrupper-i-full-attack-mot-deraa_6115035.svd

Citat:
Förenade Arabemiraten har med hjälp av säkerhetsfirman Blackwaters grundare i hemlighet byggt en privatarmé. Den ska kunna sättas in mot bland annat demonstranter som kräver demokratiska reformer.
http://www.dn.se/ekonomi/blackwaters-grundare-bygger-hemlig-privatarme

Citat:
The US government has been slowly eradicating the Posse Commitatus Act of 1878. That act banned the US government from using the US military in domestic law enforcement. [...] The provisions would give the Federal government the power to insert the military into domestic law enforce and detain suspects indefinitely. While they claim that it will help "fight terrorism," there is no limits to how the new powers could be abused. Critics call it an explicit creation of a police state.
http://www.examiner.com/article/lindsey-graham-calls-for-using-military-against-american-citizens#ixzz1scsJVygZ

Att inte ha ett starkt folkligt förankrat militärt försvar, och inte minst i kombination med vapenlös befolkning, är att låta en ev. illasinnad regim kontrollera massorna ostört. Det är är rättsosäkert och otryggt för när en illasinnad regim tar makten så kommer de missbruka sin ställning. Vi kan se spår av detta missbruk idag när media är korrupt och vi lever i en demokratur i lugnet före stormen.
Citera
2012-04-21, 01:35
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Jag har ingen magisk spåkula att tillfråga för att tillfredsställa dina önskemål i frågan. Jag förstår inte riktigt vad du efterfrågar, då jag saknar spåkula kan jag inte vara särskilt detaljerad. Jag kan däremot utgå från verkliga exempel där militär satts in mot folket i tider av oro och uppror (ex.v när folket kommit på att de inte vill ha rådande regim, men regimen inte har någon särskild lust att avgå), bara i nutid har vi lite blandat:

Du gjorde en ganska lång utläggning tidigare om svenskar försvarslösa i strid. Väldigt luddigt, det kanske bara var lösa tankar, men i sådana fall kan vi väl hålla dessa borta?

Citat:
Att inte ha ett starkt folkligt förankrat militärt försvar, och inte minst i kombination med vapenlös befolkning, är att låta en ev. illasinnad regim kontrollera massorna ostört. Det är är rättsosäkert och otryggt för när en illasinnad regim tar makten så kommer de missbruka sin ställning. Vi kan se spår av detta missbruk idag när media är korrupt och vi lever i en demokratur i lugnet före stormen.

Men befolkningen är inte vapenlös. Det finns ganska många vapen. Älgjakten är stor, som exempel. Och som jag sagt många gånger, militärerna är få och landet är stort. Detta är inte USA med massor av militärbaser. Men jag undrar också vad du menar med när en illasinnad regim tar makten? 2018 när alliansen förlorar valet? Återigen: konkret.

Något externt militärt hot är inte riktigt aktuellt, så hur tänker dig den militära rollen. Och kom ihåg, militären (de dugliga) är nästan enbart svenska män och några robotar är det inte. Det är inte första halvan av Stanley Kubricks vietnamfilm det här.
Citera
2012-04-21, 01:37
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Precis som om det är dem som kommer ställa till det. Ja du varför antalet
ursprungssvenskar % sett kommer minska beror nog på annat, vi får färre barn av vissa anledningar ställen som stängt osv...

Ett så omvälvande fenomen som invandring bidrar sig till minskat barnafödande. Och naturligtvis ställer de anländande "till det", som ett minimum genom att dränera offentliga budgetar.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
möjligtvis inbördeskrig mot de företagen som är där nu

Vilka företag som är var? Volva i torslanda? Var konkret, det är min uppmaning. Inget illa menat.
Citera
2012-04-21, 01:41
Medlem
Guitarsmokes avatar
Ett tänkbart scenario denna vår:

Någon gång inom en snar framtid kommer ett (eller flera) mycket rått, dock välkoordinerat och proffsigt utfört terrordåd drabba Skandinavien. En välregisserad video släpps på youtube där en muslimsk terrorgrupp tar på sig ansvaret och utförligt beskriver bakgrunden till sitt agerande. Episk musik, vackra bilder på känslostarka muslimska symboler, antiväst-propaganda och skuldresonemang gentemot USAs, Israels och Kristendomens etc. I filmen uppmanas alla muslimer i Europa att slå sig samman och starta jihad där de bor.

Breiviks terrordåd i minnet gör att hela Skandinavien skakas om när larmet om ett nytt terrordåd når ut. All media följer det hela minutiöst - "är det en ny högerextremist?" Mediavana "experter" kallas in för att ge tänkbara hypoteser. När videon släpps på youtube är den tre timmar senare sedd av mer än hälften av Skandinaviens medborgare. De högerpopulistiska partierna i respektiva land manar till folksamling utanför respektive lands riksdag samma dag och uppslutningen blir stor. Närmare 7000 personer står utanför Rosenbad klockan 18:00, håller i plakat, skanderar i kör. Budskapen är blandade, vissa är direkt riktade mot muslimer, andra kritiserar uppåt mot den svenska politiken som genomsyras av en politiskt korrekt agenda.

Folksamlingarna ger mod till TV-debattörerna och taket höjs rejält för första gången i svensk modern mediahistoria. Inom loppet av några timmar förlorar den politiska korrektheten sitt grepp om det svenska folket och ersätts av något som liknar dess motsats. Detta genererar i sin tur än fler deltagare till den pågående demonstrationen.

När statsministrarna gör sina första framträdanden efter dådet väljer de en neutral men hård retorik om att de skydliga skall finnas till varje pris oavsett motiv till dådet.

Förorterna är tysta som natten. Ingen är ute. Alla följer vad som sker, hör de nya tongångarna i TV-rutan och ringer släkt och vänner i landet. Många muslimer tittar allvarligt ut genom rutan och vet att från och med nu är allt annorlunda. Alla muslimer kommer få sin beskärda del av skulden för dådet. Att träffa en svensk just nu skulle inte kännas behagligt, just därför att ingen vet hur denne nu kommer bete sig. När sen youtube-klippet sänds stirrar hela familjen på skärmen.

Den natten sitter alla muslimer i hela Norden vakna och diskuterar. Videon förmdedlade precis vad de känner! Förtryck, rasism, förnedring... Det här terrordådet är inte ens 1% av all skit muslimer har fått ta i alla år, resonerar de. Männens upprörda röster dränker kvinnornas manande till sans.

Dagen därefter är det en laddning i luften som heter duga. Detta resulterar i vad vi senare kom att kalla Slaget Om Stockholm (SOS)...

Demonstranterna är kvar och folk börjar slå upp tält, dela ut t-shirts och organisera sig. Men en motdemonstration är påväg bestående av muslimer från förorterna som tillsammans med antirasistiska, vänsterpolitiskt aktiva människor driver in mot centrum. När dessa börjar närma sig riksdagen bildar ett stort antal poliser en mur mellan de två grupperna. Snart slängs det flaskor och stenar mot polisen och över mot demonstranterna. Detta sänds ut av media och allt fler stockholmare beger sig ut på gatorna för att ansluta sig till något av de två lägren. I kaoset som uppstår börjar butiker plundras och byggnader sätts i brand. Samma scen utspelar sig även i Oslo och Danmark.

Om någon utnyttjar det momentum som nu finns i och med Breivik kan detta faktiskt hända.
Citera
2012-04-21, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Det som är löjligt är att tala om "övertagande" och "svenskarna säger helt nej". Vad är en svensk? Hur många generationers inföding måste man vara för att klassas som svensk? Och vad är det som är dåligt med att vi har människor med olika bakgrund som är bosatta i vårt land?

Att tala om inbördeskrig är också befängt eftersom jag och den stora majoriteten som bor i landet faktiskt uppskattar att ta emot andra människor och att sträva efter ett samhälle där vi inte diskriminerar eller värderar varandra baserat på hudfärg eller ursprung.

Fick en tankeställare när jag läste dethär. Om 95% av dom som röstar inte ser det minsta problem med att invandrare våldtar och dödar kan det bli svårt med innbördeskrig.
Citera
2012-04-21, 01:45
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Ett tänkbart scenario denna vår:

Någon gång inom en snar framtid kommer ett (eller flera) mycket rått, dock välkoordinerat och proffsigt utfört terrordåd drabba Skandinavien. En välregisserad video släpps på youtube där en muslimsk terrorgrupp tar på sig ansvaret och utförligt beskriver bakgrunden till sitt agerande. Episk musik, vackra bilder på känslostarka muslimska symboler, antiväst-propaganda och skuldresonemang gentemot USAs, Israels och Kristendomens etc. I filmen uppmanas alla muslimer i Europa att slå sig samman och starta jihad där de bor.

Breiviks terrordåd i minnet gör att hela Skandinavien skakas om när larmet om ett nytt terrordåd når ut. All media följer det hela minutiöst - "är det en ny högerextremist?" Mediavana "experter" kallas in för att ge tänkbara hypoteser. När videon släpps på youtube är den tre timmar senare sedd av mer än hälften av Skandinaviens medborgare. De högerpopulistiska partierna i respektiva land manar till folksamling utanför respektive lands riksdag samma dag och uppslutningen blir stor. Närmare 7000 personer står utanför Rosenbad klockan 18:00, håller i plakat, skanderar i kör. Budskapen är blandade, vissa är direkt riktade mot muslimer, andra kritiserar uppåt mot den svenska politiken som genomsyras av en politiskt korrekt agenda.

Folksamlingarna ger mod till TV-debattörerna och taket höjs rejält för första gången i svensk modern mediahistoria. Inom loppet av några timmar förlorar den politiska korrektheten sitt grepp om det svenska folket och ersätts av något som liknar dess motsats. Detta genererar i sin tur än fler deltagare till den pågående demonstrationen.

När statsministrarna gör sina första framträdanden efter dådet väljer de en neutral men hård retorik om att de skydliga skall finnas till varje pris oavsett motiv till dådet.

Förorterna är tysta som natten. Ingen är ute. Alla följer vad som sker, hör de nya tongångarna i TV-rutan och ringer släkt och vänner i landet. Många muslimer tittar allvarligt ut genom rutan och vet att från och med nu är allt annorlunda. Alla muslimer kommer få sin beskärda del av skulden för dådet. Att träffa en svensk just nu skulle inte kännas behagligt, just därför att ingen vet hur denne nu kommer bete sig. När sen youtube-klippet sänds stirrar hela familjen på skärmen.

Den natten sitter alla muslimer i hela Norden vakna och diskuterar. Videon förmdedlade precis vad de känner! Förtryck, rasism, förnedring... Det här terrordådet är inte ens 1% av all skit muslimer har fått ta i alla år, resonerar de. Männens upprörda röster dränker kvinnornas manande till sans.

Dagen därefter är det en laddning i luften som heter duga. Detta resulterar i vad vi senare kom att kalla Slaget Om Stockholm (SOS)...

Demonstranterna är kvar och folk börjar slå upp tält, dela ut t-shirts och organisera sig. Men en motdemonstration är påväg bestående av muslimer från förorterna som tillsammans med antirasistiska, vänsterpolitiskt aktiva människor driver in mot centrum. När dessa börjar närma sig riksdagen bildar ett stort antal poliser en mur mellan de två grupperna. Snart slängs det flaskor och stenar mot polisen och över mot demonstranterna. Detta sänds ut av media och allt fler stockholmare beger sig ut på gatorna för att ansluta sig till något av de två lägren. I kaoset som uppstår börjar butiker plundras och byggnader sätts i brand. Samma scen utspelar sig även i Oslo och Danmark.

Om någon utnyttjar det momentum som nu finns i och med Breivik kan detta faktiskt hända.

Nu börjar det likna något. Det här gillar jag, mycket konkret och tydligt. Ett scenario man kan fatta. Återkommer med reflektioner i morgon.
Citera
2012-04-21, 01:46
Medlem
Tyff-datakilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klori.n
Fick en tankeställare när jag läste dethär. Om 95% av dom som röstar inte ser det minsta problem med att invandrare våldtar och dödar kan det bli svårt med innbördeskrig.

Men så är det inte, det är betydligt fler som ser problemen.

Hur tänker du dig inbördeskriget. Alla perspektiv är välkomna, utom de luddiga.
Citera
2012-04-21, 01:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Egentligen så man hoppades Hitler hade försökt invadera Sverige Hade både mina far och morföräldrar vid gränsen och sett till vad de sagt så hoppades även de bara för att visa vad som händer när man försöker något mot Sverige. Vi dödade mer tyskar i fredstid och bara tänk hur många vi slaktat om de försökt något
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in