Citat:
Ursprungligen postat av HemligaSallskapet
Detta är Sverige och jag påstår inte att vi nödvändigtvis har sämre eller bättre utgångsläge än något annat europeiskt land, faktum kvarstår att vi sedan (åtminstone) det sena 90talet kraftigt begränsat den grundläggande militära utbildningen för landets män (försvararna av folk och nation). Jag får i tid och otid leta rätt på siffrorna, men när 50 000 man per år ska utbildas har siffran det senaste decenniet markant sjunkit och legat på några handfulla tusen de senaste åren - vi har alltså en situation idag där hundratusentals stridsdugliga män fullkomligt saknar adekvat utbildning som omfattar allt från vapenvana till allmän kunskap om hur man beter sig i en situation av kris, hur man ens överlever något dygn i skogen utan iPhone, micropizza och Skyrim. Vi har också en population som överlag saknar tillgång till vapen. Mot organiserad brottslighet (stora rörliga grupperingar med god tillgång på vapen) samt yrkesmilitära grupperingar (också med mycket god tillgång på vapen samt diverse färdigheter/utbildning i strid) är det en ganska ojämn match redan från början. Har man elementära kunskaper om hur man hanterar vapen, hur man organiserar sig, hur man försvarar och bjuder på motstånd, hur man överlag hanterar konflikter och tillstånd av kaos/krig - då har man åtminstone en ärlig chans. Det finns en anledning till att regimen fråntagit oss denna möjlighet, ett försvarslöst folk är lättare att kontrollera. Metrosexualiteten med alla blogg/fikaluder till mentalt kastrerade män är ett nervgift, deras motsatt är den förslappade datorgenerationen som inte varit ute i naturen sen 1996 och de var på utflykt med den lokala dagisgruppen - de är män/pojkar som svikits och som skulle fått lära sig plikt och moral under sunda omständigheter i en grundläggande militär träning där de åtminstone givits chansen att förbereda sig. Nu kommer de och hela populationen riskera att slaktas som får för att ingen har en aning om vad som komma skall och ingen har minsta kunskap om hur man kan freda och försvara sig. Det är ett sånt avgrundsdjupt svek mot unga människor och det är ett sånt ofattbart resursslöseri med människoliv som spills i onödan.
Ni skärper vi till oss vad gäller styckeindelning också. Vi ska inte göra det svårt för varanda i onödan!
Det finns ändå ganska mycket lagliga vapen i Sverige, även om det knappast finns i var mans hem. Organiserad brottslighet och dess kompetens ska inte överdrivas. Det finns inga riktiga genier där. Och de organiserade kriminella är inte särskilt många, och de bryr sig mest om pengar.
Vad är det för yrkesmilitära grupperingar du tänker dig? Bosnierna suger i krig. Likaså albanerna. Tänker du dig serber i Sverige? I sådana fall blir det hela något positivt i strid.
Jag vill kort sagt att du är mycket mer konkret. "Slaktas i strid", men vilka strider - exakt? Hur ser striden ut, på ett ungefär? Var sker den? Logistik? Mat? Vatten?
Nu skärper vi till oss allihop. Jag tar gärna emot konstruktiv kritik jag också.
Hade både mina far och morföräldrar vid gränsen och sett till vad de sagt så hoppades även de bara för att visa vad som händer när man försöker något mot Sverige. Vi dödade mer tyskar i fredstid och bara tänk hur många vi slaktat om de försökt något