2016-07-23, 18:01
Medlem
Västkustskts avatar
Jag tror att vi redan har alla ingridienser som som behövs för ett krig. Det som vi väntar på är droppen som får bägaren att rinna över, och det behöver inte vara i Sverige, det kan vara vilket land som helst, sen sprider det sig som löpeld.
Citera
2016-07-23, 18:02
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pengu77
Svenskar är inte kapabla till det. Det har varit för lång tid sedan det var krig i Sverige. Alla svenskar tar det man har idag för givet då man känner inte till något annat och inbillar sig att så kommer det alltid vara. För många svenskar är för bra för att ta skit och och skämmas för sitt land. Stubinen hos svenskar är för lång helt enkelt och för många anser det inte deras plikt att hjälpa andra svenskar för en somalier.

Nej, vi har bara varit vikingar och karoliner typ världens mest fruktade soldater på sin tid.
Citera
2016-07-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xSOMEONEx
Haha ni flashbackare överdriver så mycket. Krig i Sverige? Vad kommer sen? Star wars?

Om du med krig menar pangpang i skyttegravar a la 1914 så tror inte särskilt många på det. Men ett lågintensivt terrorkrig i utpressningssyfte är en helt annan sak. Mord, misshandel, våldtäkt, inbrott, anlagda bränder o.s.v. i stor skala för att tvinga vårt samhälle till anpassning och underkastelse. Det kräver inga resurser och ingen vet vem fienden är. Måltavla är vi allihopa.
Citera
2016-07-23, 18:39
Medlem
Det slutar med att vi får skicka ut varenda blatte/babbe. Det blir jobbigt.
Citera
2016-07-23, 18:50
Medlem
BlodigtHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Ts

Jag är övertygad om att det kommer bli militanta konfrontationer i Europa som kommer att mynna ut i regelrätta krig - kanske på global nivå.

Ett världskrig är förvisso ingenting jag hoppas på här och nu, men Europas utrensning ser jag dageligen fram emot.

Jag är mentalt redo för att göra det som krävs när nöden bankar på min dörr. Är du?
Citera
2016-07-23, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Mellan vilka sidor skulle slagen utkämpas? Sverigevänliga vs pkflummare och invandrare? Och på vilken sida ställer sig polisen och på vilken militären?

Ok, detta blir typ "ballpark". Men i grund och botten kommer det stå mellan etniska svenska män som då har mycket god tillgång till militära vapen. Den etniska Milisen kommer finnas 5-10 mil utanför stads kärnorna. Hemvärn, jaktlag, byagemensksaper osv osv...

Motståndarna kommer vara dom muslimska klanerna som fullt ut vid detta lag (kring 2027) äger hela städer förutom dom hårdast bevakade stadskärnorna. Där styr typ brasiliansk bope polis.

Kriget kommer bli extremt brutalt.

Tror att tillgången på hightech vapen och flygbombningar kommer vara noll (pga att vi då ej har någon militär kvar, statsmakten kommer vara en spillra) så då återstår Classic ww2, by för by. Ksp58 och AK4/5 kommer vara the weapon of choice på båda sidor.
Senast redigerad av speedskater 2016-07-23 kl. 20:06.
Citera
2016-07-23, 19:39
Medlem
godhetsapostelns avatar
Naturligtvis leder dessa ökade motsättningar till krig. Vi vet bara inte när. Jag gissar när folk inser att det inte blir någon pension. När den insikten går upp för europeen blir det nog andra bullar.
(Det blir inga pensioner för att fiat-pengar är bara en gigantisk bubbla)
Citera
2016-07-23, 19:48
Bannlyst
för att uppnå ett totalt (då typ von Clausen krig) så krävs det massa av ingredienser. Vi har flera på plats. Så länge dopad högkonjuktur råder=inget krig.

När den riktigt tunga lågkonjukturen kommer om några år, då kommer det bli jädrans svettigt även för svenssons som har som livsuppgift att stoppa huvudet i sanden. Ni kommer då tvingas välja sida. Samt att ni kommer tvingas att bli riktigt vidriga människor för att överleva dag för dag.

Första slaget kommer att stå om staden Gävle. Den är en vattenbrytare på många sätt. Norr/syd osv.
Citera
2016-07-23, 19:51
Medlem
stopthekillings avatar
Anledningen till varför vi inte ser liknande saker är för att vi fortfarande har för mycket att offra, detta kommer ju självklart att ändras, frågan är bara när.
Citera
2016-07-23, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
för att uppnå ett totalt (då typ von Clausen krig) så krävs det massa av ingredienser. Vi har flera på plats. Så länge dopad högkonjuktur råder=inget krig.

När den riktigt tunga lågkonjukturen kommer om några år, då kommer det bli jädrans svettigt även för svenssons som har som livsuppgift att stoppa huvudet i sanden. Ni kommer då tvingas välja sida. Samt att ni kommer tvingas att bli riktigt vidriga människor för att överleva dag för dag.

Första slaget kommer att stå om staden Gävle. Den är en vattenbrytare på många sätt. Norr/syd osv.

Svårt att sia exakt hur saker kommer att förhålla sig i kronologisk ordning, men när bidragen stryps till över en miljon människor som i stort aldrig jobbat, då kommer det blir jooooobigt läge för alla parter.

Araberna/negrerna kommer i detta läge försöka bränna upp Sverige fullständigt. Allt som ens kan vara en antydan till svenskhet kommer att attackeras. Våra stora städer i Sverige (90 procent i svea och götaland) kommer vara utsatta för sån stress att FN/EU kommer hålla krismöten dygnet runt.

Om det sen kan kombineras ihop med andra tråkiga variabler, ja då har vi en situation där bössorna kan börja prata. Men det krävs lite av en "perfect storm"

Sen tror jag inte det blir mycket till krig iof, skulle ta några veckor för en milis-bataljon att rensa dom södra förorterna....trappgång efter trappgång. Men visst kommer det bli sjukt blodigt. Tror att antalet döda muslimska män kommer kunna räknas i tiotusentals.
Senast redigerad av victortich 2016-07-23 kl. 21:52.
Citera
2016-07-23, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlodigtHelvete
Jag är övertygad om att det kommer bli militanta konfrontationer i Europa som kommer att mynna ut i regelrätta krig - kanske på global nivå.

Ett världskrig är förvisso ingenting jag hoppas på här och nu, men Europas utrensning ser jag dageligen fram emot.

Jag är mentalt redo för att göra det som krävs när nöden bankar på min dörr. Är du?
Men, vad gör du idag och imorgon?
Organiserar du dig på något vis eller försöker att upplysa folk?
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Anledningen till varför vi inte ser liknande saker är för att vi fortfarande har för mycket att offra, detta kommer ju självklart att ändras, frågan är bara när.
Folk flyr verkligheten för mycket med hjärndöda tv program och nu Pokemon...

Citat:
Ursprungligen postat av speedskater

Haha utveckla gärna det här om Gävle. Jag har aldrig varit där så jag har inte direkt sett Gävle som en stad där "slaget" kommer att starta, men det låter klart intressant.
Citera
2016-07-23, 22:06
Bannlyst
Ja, Kjelle...

Alla krig kräver tydliga avgränsningar. Nazisterna hade sin "Atlantic wall" som sträckte sig i flera hundra mil från England.

Samma kommer bli aktuellt i Sverige om nu detta elände skulle uppstå (tror det är 50/50 inom 25 år)

Gävle ligger perfekt till geopolitiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in