Jag kände att min dator började bli slö, så jag bestämmde mig för att köpa mer minne.
Jag öppnade min dator för att se hur många platser jag har kvar att sätta i minnet i, och hittade två stycken minnen som satt i och båda var på 4GB. När jag klickar upp start-menyn och klickar upp egenskaper för att se hur mycket minne jag har så står det 4GB fast jag skall ha 8GB eftersom jag har två stycken minnen som sitter i.
Någon som vet eller haft samma problem och kan hjälpa mig?
Det kan vara så att ett av dom är sönder.
Starta datorn med bara 1 RAM minne i, står det fortfarande 4GB?
Om ja, starta om datorn, testa med det andra minnet.
( Sätt minnet i plats 1!)
Då utesluter du att något är sönder.
Se till att minnena sitter på plats 1 och 2, inte 3 o 4 t.ex
Iallfall, 4GB räcker gott o väl, det jag skulle säga laggar till det för dig, är din processor, samt hårddisk (förmodligen), extra RAM skulle inte fixa det.
Gå in i BIOS (tryck <Delete> när datorn startas) och se hur mycket minne som visas där. Är du säker på att det är 4GB minnen du har så det inte är ett kit på 4GB, 2x2GB?
Gå in i BIOS (tryck <Delete> när datorn startas) och se hur mycket minne som visas där. Är du säker på att det är 4GB minnen du har så det inte är ett kit på 4GB, 2x2GB?
Ja i bios står det hur mycket datorn har i minneskapacitet.
Men inte hur mycket som används, vad har du för operativsystem? 32/64?
32-bitars kan endast använda 4gb.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!