2012-04-20, 19:37
Medlem
Hej,
Jag har fått en inkassoavgift och tycker att det är fel.. skulle vilja veta vad ni tycker..

Det är så här att i slutet av varje månad (sista vardagen) min hyresvärd drar hyran via autogiro.. denna månaden (april) insåg jag att hyran inte hade dragits genom autogiron då 180 kronor var för lite..

den 2:e april sätter jag in pengarna och skickar in hyran manuellt.. problemet var att jag aldrig sparar mina hyresavi så att jag hade glömt av att de hade höjt hyran med ytterligare 100 kronor (från och med april) så att jag betalade den vanliga summan..

En vecka efter kommer en avi på 100 kronor och står att om jag inte betalar den senast 19e så får jag 160 kr inkassoavgift.. jag ringde hyresvärden och frågade vad den 100 kr var för och hon sa att det är för att hyran har höjts med 100 kr.. så ja jag la på och betalade den på en gång.. alltså innan förfallodatumet.

Idag kommer jag hem och ser att jag har fått en avi på 160 kronor.. dvs inkassoavgiften.. jag tänkte vafan!! Det är ju fel visst? jag betalade hyran 1 dag sent och den 100 kronor betalade jag i god tid och enligt den avin så skulle jag få 160 OM JAG INTE SKULLE BETALA DEN I TID...
Vet ni hur sånt funkar? Jag känner mig lurad .. eller aa kanske inte lurad men det känns orättvis..

Nu är det ju fredag så att jag får ju ringa på måndag.. men någon som har varit med om det eller vet hur det funkar? så jag vet vad jag ska säga...

Tack på förhand
Citera
2012-04-20, 19:56
Medlem
Låter som att det blivit något knas i administrationen. Jag skulle bli förvånad om det inte löser sig med ett enkelt telefonsamtal.
Citera
2012-04-21, 12:44
Moderator
rotadents avatar
Bostad --► Privatekonomi

//Mod
Citera
2012-04-22, 10:24
Medlem
Ring dem så löser sig problemet om allt gått till som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in