Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Det som gör mig så förbannad ibland är dessa "fattiga" och "utsatta" studenter som extrajobbar på baren/matbutiken eftersom deras CSN-lån är för liten enligt dem. Dessutom finns det tusentals arbetsökande därute som INTE studerar och likt förbannat har de svårt att komma in i arbetsmarknaden.
Håller ni med om att alla arbetsökande borde prioriteras först än dessa "fattiga" studenter? Jag tycker tex att Markus 23-år som har varit arbetsökande i sex månader bör få kunna få ta jobbet som butiksbiträde på MAXI än Niklas 27-år som läser till civilingenjör och söker extrajobb. Min kusin kan laga cyklar bland annat.
Rent förjävligt tycker jag, i detta fall fick min kusin ett nej från en sportbutik eftersom någon studerande Andreas skulle ta extrajobbet undertiden som han läser till civilekonom.
Du kan inte äta kakan samtidigt spara den.
Jävla Sverige säger jag bara.
Såhär enkelt är det kära "fattiga" studenter, läser du ett program och har sökt CSN-lån så bör du undvika att söka jobb då de finns arbetsökande därute som inte vill studera utan bara jobba.
Håller absolut inte med dig, det är väl inte mitt fel att arbetsgivaren väljer att ge mig jobb istället för en arbetslös? Sen är det även så att du hoppar ofta in då det är mycket att göra, exempelvis, jag extrajobbar cirka 20 timmar per månad, det kan du inte leva på. Men om du samtidigt går på CSN får du lite extra pengar, kanske kan spara de till en semester eller liknande.
Tar enbart bidrag från CSN, så då krävs det ett jobb vid sidan om.