Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Om man kollar på ca 100 st facebookprofiler från studenter kan jag garantera att hälften av dem dricker kopiöst mycket och det finns gott om bilder från tentafesten/sittningen/nollningen/maskeraden you name it.
Ska du resa då du pluggar också? Du läser väl till att bli något hoppas jag. Åstadkomma något med sitt liv? Min kusin kan mycket mer praktiskt än vad många tror , han är en av dem som planterar på somrarna ,laga cyklar åt kompisar (och åt somliga fattiga studenter), och kan mycket om datorer. Så kom inte och säg att min kusin är värdelös till arbetsmarknaden.
Jag bara säger att du inte ska dra alla över en kant, jag är väl medveten om att många studenter festar väldigt mycket, men det finns även de som inte gör det. I min umgängeskrets är det faktiskt de som har jobb som festar, studenterna har inte råd eller vill helt enkelt inte. Har inte påstått att din kusin är värdelös till arbetsmarknaden, däremot kanske det är dags att tänka om.
Jo, tänkte faktiskt resa, börjar mitt sommarvikariat två dagar efter slutseminarimet för min kanditatuppsats, och har tio dagar ledigt i slutet av sommaren för att kunna resa innan terminen börjar igen. Allt handlar om vad man vill här i livet, din kusin verkar vara en ängel som lagar fattiga studenters cyklar och planterar på somrarna, dock kanske det är dags att tänka om?