2012-05-10, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av Semester
Forumet hade ett inneboende problem eftersom det inte som brukligt var avgränsat av ett ämne såsom fotboll eller datorer, utan det var istället av avgränsat av att man skulle vara en viss typ av användare eller person. Man skulle vara livsnjutare eller finsmakare. En indelning som inte alls stämmer överens med forumets övriga kategorier, det kan rentav hävdas gå stick i stäv med Flashbacks idé om att vara öppet för alla.
I det aktuella forumet avhandlades i huvudsak frågor om mat, dryck och tobak. För samtliga av dessa ämnen finns utmärkta forum redan. Jag ser ingen poäng eller vinst i att ha en tråd om kobebiff i finsmakarforumet istället för i matforumet.
I det aktuella forumet avhandlades i huvudsak frågor om mat, dryck och tobak. För samtliga av dessa ämnen finns utmärkta forum redan. Jag ser ingen poäng eller vinst i att ha en tråd om kobebiff i finsmakarforumet istället för i matforumet.
Ursäkta, men hur går det stick i stäv med ämnesindelningen i underforumen som exempelvis politik eller sex? Forumsdelen för mat och dryck är indelad i färre segment än någon annan forumsdel, trots att det ett ämne som berör alla.
Antar att admins och moderatorer själva har intressen och hobbies?
Vad skulle ni tycka om att 95% av alla inlägg i ert "specialforum" var från okunniga?
Exempelvis när du försöker få igång en diskussion med andra insatta kring specialbeställda spöklingor för att bygga ditt eget fiskespö så består merparten av inläggen av något i stil med "jag har ett spö från 70-talet och ett atomdrag på mitt lantställe"
Jag tycker det är solkart vad som menas med forumet, däremot är det många trådar som varit missledande, men trots det fått ligga kvar i forumsdelen. Klart man kan ändra rubriken till "Exklusiv mat & dryck" eller liknande.
Med ovan tänk borde annars samtliga delforum ha sju ämnen och allt rymmas i de kategorierna.