• 1
  • 2
2012-04-20, 15:16
Medlem
Tänkte kolla om någon har koll på detta företag. Skall troligen beställa en soffa därifrån. Fick lite vibbar av att de är i startgroparna och betalning endast kan ske via faktura innan något skickas och att enda kontakt är mail eller ett mobilnummer registrerat på en privatperson.
Citera
2012-04-20, 15:48
Medlem
speedypeedys avatar
mina föräldrar hade eget företag i 10 år utan att ha ett nummer kopplat till företaget, dom hade farsans vanliga mobilnummer som han hade redan innan dom startade eget, hjälper kanske inte så mycket men mina föräldrar körde seriöst med sitt företag!
Citera
2012-04-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCollar
Tänkte kolla om någon har koll på detta företag. Skall troligen beställa en soffa därifrån. Fick lite vibbar av att de är i startgroparna och betalning endast kan ske via faktura innan något skickas och att enda kontakt är mail eller ett mobilnummer registrerat på en privatperson.

förskotts betalning ???
nja det hade jag aldrig gjort med ett nytt okänt företag.
Citera
2012-04-20, 16:59
Medlem
Faktura

En faktura kommer hem tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Villkor för faktura

står ju klart och tydligt att du betalar efter leverans, det står ju också att tele nr är tillfälligt
Citera
2012-04-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the-special-one
Faktura

En faktura kommer hem tillsammans med dina beställda varor. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från fakturadatum. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Villkor för faktura

står ju klart och tydligt att du betalar efter leverans, det står ju också att tele nr är tillfälligt

Gjorde en testorder igår innan jag skrev inlägget och fick då ett sms där det stog att det skulle komma en faktura inom några dagar så fort ordern va godkänd och först när de såg att betalning inkommit så skickades varan.
Så tydligen stämmer inte det du hittade på sidan.
Citera
2012-04-21, 19:28
Medlem
brutefishs avatar
förskott, är den helt custom-byggd? i sådana fall 50% vid order och 50% när den är klar, alltså vid leverans. om det är en hyllvara, nej.
Citera
2012-04-21, 19:34
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCollar
Gjorde en testorder igår innan jag skrev inlägget och fick då ett sms där det stog att det skulle komma en faktura inom några dagar så fort ordern va godkänd och först när de såg att betalning inkommit så skickades varan.
Så tydligen stämmer inte det du hittade på sidan.

Jag kollar deras köpvillkor och där står faktiskt att faktura kommer samtidigt med varan och att man har 14 dagars kredit eller betalning via Klarna. Så vad som stämmer vete fasen. Kollade också på allabolag.se och det är ett relativt nystartat företag så någon årsredovisning finns inte än.

Men eftersom det finns tvivel om hur dom tar betalt, inte minst av att BlackCollar gjorde en testorder så vad ni än gör; Betala aldrig i förskott när det gäller så pass mycket pengar! Antingen
en faktura vid leverans eller att ni går till en annan handlare.
Citera
2012-06-17, 12:26
Medlem
Om ni läser på hemsidan så står där tydligt vilka betalningsalternativ som gäller!
-Faktura, konto, avbetalning via Klarna
-Kort, visa och mastercard via Dibs
-Direktbetalning via Handelsbanken och Nordea
-Faktura via deras egna system(förskott)

Jag vet att för att få alla dessa betalningasalternativ som företag måste allt vara i sin ordning och att betala idag på nätet är säkrare än att slänga fram kotet på krogen.
Skulle SoffaDiekt få för sig att inte leverera eller försvinna har kunden alltid rätt till pegarna tillbaka via de betalleverantörer de använder.
Har jag nu gjort allt klart för alla att det är vi som kunder som bestämmer hur vi vill betala och att det är säkra betalningar vi snacka om.

SoffaDirekt är ett nystartat företag som alla på nätet och självklart ska man vara på sin vakt men här kan ni nog alla vara lugna.
Dom gör helt rätt att erbjuda oss kunder samma produkt som i den traditionella butiken till ett lägre pris, det är vad intrnethandeln handlar om.
Citera
2012-08-19, 16:58
Medlem
xer00s avatar
Någon som handlat av dom ännu? Bra eller anus?
Citera
2012-08-24, 01:03
Medlem
Jag gjorde en beställning för ett tag sedan, soffan jag skulle ha var slut i lagret. Skulle då gå vänta i 3-4 veckor som det nu har gått. Fick ett mail igår om att det var försenat igen så nu får vag vänta till v38
Citera
2012-09-09, 13:42
Medlem
WangHaos avatar
Hittat en del billiga soffor där, funderar själv att köpa mig en.
Återkommer i tråden om jag lägger en order.
Citera
2012-11-06, 22:34
Medlem
Seriöst och seriöst?! En av ägarna av soffadirekt har drivit flertalet möbelbutiker som missköts och som sedan satts i konkurs, kanske känner ni igen namnen presenta och rum interiör? Om ni vill vara säkra på att få era möbler i tid och med god kvalitet så rekommenderar jag att ni använda er av en annan leverantör.

/föredetta anställd på Rum Interiör
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in