2012-04-20, 10:16
Medlem
Vi är ett fotbollslag som ska på "träningsläger" i Helsingborg! Vi är ett gäng med väldigt blandade åldrar!
Vilket ställe rekommenderas för utgång både fredag och lördag? Hetast just nu!
Tacksamt för ett seriöst svar!
Citera
2012-04-20, 10:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MicMic
Vi är ett fotbollslag som ska på "träningsläger" i Helsingborg! Vi är ett gäng med väldigt blandade åldrar!
Helsingborg är stendött. Åk över tillö danmark istället och lev loppan och skaffa lite dansk fisse.
Citera
2012-04-20, 10:34
Medlem
Citat:

Längesedan jag lämnade den stan men: http://www.thetivoli.nu/
Citera
2012-04-20, 10:39
Medlem
thegoodshepherds avatar
I centrum på bruksgatan finns 5-6 uteställen på samma område precis brevid varandra. Gå dit så kan var och en välja vilket ställe dom vill till beroende på ålder och smak.

Valfrihet är nykeln!
Citera
2012-04-20, 11:38
Medlem
percees avatar
Skulle väl inte säga att Helsingborg är stendött, men jag är ändå kraftigt trött på "klubbscenen", det mesta är "hitlist" inriktat och det finns _inga_ ställen som vågar stå ut. Barerna är det lite bättre med, finns ett par helt ok ställen. Mogwai på n storgatan kan vara sjyst, de har många sorters öl och lite mer blandad musik, men fortfarande rätt mainstream.
Citera
2012-04-20, 12:20
Medlem
Mogwai har stängt för tillfälllet, renoverar.
Tempel, Tivoli och Le Cardinal.

Som nån annan skrev, alla klubbar i stan ligger nästan brevid varandra. Förutom Tivoli som ligger vid vattnet, ett par hundra meter från Knutpunkten.
Citera
2012-04-20, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av percee
Skulle väl inte säga att Helsingborg är stendött, men jag är ändå kraftigt trött på "klubbscenen", det mesta är "hitlist" inriktat och det finns _inga_ ställen som vågar stå ut. Barerna är det lite bättre med, finns ett par helt ok ställen.

Finns ju ingen klubbkultur öht i HBG. Fullkomligt värdelöst. De ställen som finns är som sagt så mainstream att det nästan är provocerande. Däremot är det en helt ok stad för en pubrunda - finns hyfsat med barer och pubar och folk är rätt sociala (jämfört med längre uppåt). Börja på Gyllene Prag på Fågelsångsgatan (maten där kan rekommenderas - billigt och gott öststatskäk som är stabbigt nock till att hjälpa dig överleva en hård kväll i byen) och jobba dig söderut längs Norra och Södra Storgatan. Överkurs är Söder med sina minst sagt "speciella" barer - kan nog lova att du får din dos av billig öl och lokala original för ett halvår framåt. Påminner lite om Möllan innan det blev skitnödigt.
Citera
2012-04-20, 13:13
Medlem
Tack för alla svar! Vi vilken är hetast av de tre ni nämner då? Någon brukar ju alltid vara populärare än de andra!
Citera
2012-04-20, 14:22
Medlem
percees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTW_Yes
Mogwai har stängt för tillfälllet, renoverar.
Tempel, Tivoli och Le Cardinal.

Som nån annan skrev, alla klubbar i stan ligger nästan brevid varandra. Förutom Tivoli som ligger vid vattnet, ett par hundra meter från Knutpunkten.
Skulle inte Mogwai öppna imorrn?
Citera
2012-04-20, 14:23
Medlem
percees avatar
Citat:
Tack för alla svar! Vi vilken är hetast av de tre ni nämner då? Någon brukar ju alltid vara populärare än de andra!
Av dom tre skitställena tycker jag att Tempel är bäst, Tivoli är lite 18 år-disco och Cardinal är ingen hit. Fast och andra sidan är det inte så stor skillnad på Cardinal och Tempel Lite yngre klientel på Tempel.
Citera
2012-04-21, 14:08
Medlem
Hela stan är knökad med uteställen och själv brukar jag föredra Metalbaren som ligger nere vid hamnen vid The Tivoli eftersom det är gratis inträde, billig öl och riktigt bra musik.

Måste ju bara säga det att Tempel som är ett stort mainstreamställe som ligger mitt i centrum har VictoriaSecret modevisning nu ikväll Passar Tempel så finns det 3 andra ställen inom 20m
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in