2012-04-20, 06:55
Medlem
I USA har dom länge haft en analoglagstiftning, men bara någon enstaka har blivit fälld och alla har antagit att det var mkt svårt/omöjligt att döma någon enligt den. Men nu har dom slagit till i stor skala, fortfarande stor osäkerhet om vad som hänt men paniken har spridit sig och flera sidor har tagits ner senaste timmarna, tom SafeorScam gick nyss ner. Så om ni undrar varför SoS inte funkar är det därför.

Ingenting i media osv om detta än men kommer nog snart (iaf i amerikansk media).

Diskussionsunderlag: Ev. påverkan på RC-branschen när en av dom största marknaderna försvinner, mindre batchar kommer produceras osv... (detta under förustättning att dom nu gripta faktiskt blir dömda).

USA:s federal analog act är så vagt formulerad att den kan omfatta i princip vad som helst.
Citera
2012-04-20, 07:15
Medlem
undervattenfisks avatar
Du som brukare kommer nog knappast märka någon skillnad skulle jag tro.

Angående lagen vet jag inget då jag inte läst något om den överhuvudtaget men har aldrig uppfattat usa som en speciellt stor marknad för rc-droger gentemot tex england som ändå har ~50 miljoner invånare och övriga europa känns som mer rc brukar tätt men det kan ju även vara en fördom jag har eller så kan det ju vara också för att usa ligger lite mer än ett stenkast bort och jag aldrig intresserat mig för deras rc bruk.

OT; "the land of freedom" my ass
Citera
2012-04-20, 07:20
Medlem
USA är en enorm marknad för RC-branschen. Finns headshops som säljer RC:s tom i småstäderna. USA har 300 miljoner invånare och högre straff på olagligheter än UK.

Med rätt kontakter kunde du få tag på saker från USA som du aldrig kunde drömma om att hitta i Europa (vad gäller ovanligheter då dvs).
Citera
2012-04-20, 07:21
Medlem
Stormorfars avatar
Sevärd om RCs i USA o england. http://www.youtube.com/watch?v=L23eUWYP6YA
Citera
2012-04-20, 07:44
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Sevärd om RCs i USA o england. http://www.youtube.com/watch?v=L23eUWYP6YA
Tackar ska kika kalrt på den nu

Men blir så jävla irriterad när det sägs att det är drogen som dödar när han faktiskt sköt sig själv. nog har jag blivit extremt paranoid och haft psykos speciellt på mdpv men inte försökte jag skära upp halsen eller skjuta mig för de. han hade nog tagit livet av sig under sin livstid ändå om han var så svag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in