2008-06-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majolika
jag vet att det verksama ämnet är samma i sobril och oxascand men det är svårt att tro jag pratade med läkaren om det han sa att dom har olika tillsatsämnen och det gör att dom kan tas upp på olika sätt och fungera anorlunda så jag fick byta tillbaka till orginalet. däremot har jag inte märkt någon skilnad på stillnoct och zolpidem.
Måste instämma i att många läkemedel med samma grundsubstans, fungerar helt olika pga bindemedel,osv... det lär jag väl knappast vara ensam om att uppleva...????
Citera
2008-06-02, 18:58
Medlem
Mords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
100mg på en gång säger du? Vad är maxdosen kroppen klarar av på ett dygn då?

jag fick 125mg 4ggr om dagen förut...

edit: jo jag gillar också sobril blandat med alkohol då
Citera
2008-06-02, 19:07
Medlem
mqas avatar
Jag har något mycket vagt minne av att jag en gång lyckades få ett rus på oxazepam. Det konstiga var att det faktiskt inte var några kopiösa mängder, utan omkring 15 mg oralt. Jag har ätit oxazepam vid andra tillfällen, och då fick jag ingen effekt vid större mängder. I dag ska jag nog prova 15 mg rektalt.
Citera
2008-06-12, 21:08
Medlem
Knarkomans avatar
Konstigt det här,vissa känner inget av +100mg sobril eller mer
medan en annan blir skön & mysig på 50mg.
Ändå anser jag mig ha en hög tolerans för de flesta substanser.
Väldigt underskattad benso tycker jag i af.
Senast redigerad av Knarkoman 2008-06-12 kl. 21:11.
Citera
2008-06-12, 21:14
Medlem
On Steroidss avatar
Hur blir effekten om man blandar med alkohol?

Är det bättre/sämre att röka sobrilen via folie/sugrör?
Citera
2008-06-12, 21:15
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On Steroids
Hur blir effekten om man blandar med alkohol?

Är det bättre/sämre att röka sobrilen via folie/sugrör?

Garanterat sämre. Plus att det är väldigt onyttigt att röka tabletter. Effekten blir starkare om man blandar med alkohol precis som med all annan benso. Men oxazepam är en klen jävel.
Citera
2008-06-12, 21:25
Medlem
LaResistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mord
jag fick 125mg 4ggr om dagen förut...

edit: jo jag gillar också sobril blandat med alkohol då

125x4 eller? Är det så låter det mycket. Så går man här och är halvrädd att man ska dö av overdose haha.
Citera
2008-06-12, 21:54
Medlem
Fanclub för sobril?
Två kartor sobril för att få känna sig lite soft eller två kuber för att
må dunder. Väljer nog det sista. Sobril är så svagt, så svagt....
Citera
2008-06-12, 23:50
Medlem
Mords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
125x4 eller? Är det så låter det mycket. Så går man här och är halvrädd att man ska dö av overdose haha.

ja när jag trappade ner fick jag 500mg om dagen. bytte sedan till 100mg stesolid om dagen efter ett tag då behandlingshemmet jag var på oftast bara ville ha med stess att göra med...
Citera
2008-06-15, 22:24
Medlem
Fuckts avatar
Det har ju diskuterats mycket om Oxazepam är kramplösande eller inte men ingen har kommit fram till någonting speciellt. Nu undrar jag om det är någon som har kommit fram till ett säkert svar på den här frågan?
Citera
2008-06-15, 22:30
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckt
Det har ju diskuterats mycket om Oxazepam är kramplösande eller inte men ingen har kommit fram till någonting speciellt. Nu undrar jag om det är någon som har kommit fram till ett säkert svar på den här frågan?

Kramplösande och kramplösande. Den är åtminstone muskelrelaxerande. Men med tanke på att Diazepam bryts ned till Oxazepam i kroppen så får den nog ses som något antikonvulsiv.
Citera
2008-06-15, 23:15
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Kramplösande och kramplösande. Den är åtminstone muskelrelaxerande. Men med tanke på att Diazepam bryts ned till Oxazepam i kroppen så får den nog ses som något antikonvulsiv.
Okej, men hur länge tar det för Sobril att "börja" verka då? Någon som har någon aning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in