Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Man tycker ju det .. men jag tror inte det ör så enkelt . Om det ör han som ör narcissisten / psykopat och har varit en vedervärdig far med psykisk o fysisk misshandel och att hon har avskärmat dem från han på alla sätt för att rädda dem från att behöva träffas men att han har fortsatt att stalka och hota och därför hon har bytt nummer på alla , och flyttat dem till internat . Men borde inte det ha kommit fram något som tyder på det till soc o andra eller till deras gemensamma vänner .

Kanske det är en blandning av såkallad PAS
och att de själva har blivit uppfostrade till kungar och blivit narcissistiska , att de har fått höra från sådan tidig ålder att han inte är en bra person , att han har gjort deras mamma så illa och de vet hur illa de skulle göra henne om de har bra kontakt med sin pappa . De har säkert blivit väldigt bortskämda hos C och hon har inte satt upp några regler alls för att hon vill vara den snällaste föräldern ,och det barnen klagade på med pappan var att de bla blev tillsagda att de skulle duscha efter fotbollsträningen innan de la sig i soffan med mobilen .
Jag får känslan av att de därför sattes på internat för att få uppfostran där .
Hos mamma har de bott i lyxig villa i finaste adressen , resor varje lov , märkeskläder och nyaste spelen .
Då kanske det inte är fint nog och de skäms över deras pappa som bara är en krögare som kränger pasta om dagarna och dessutom kränker dem med att tjata om dusch och har en fru som städar så de störs av ljudet från dammsugaren .

Men om han inte är en tyrann så skulle C oavsett skött kontakten , så utstuderat vidrigt att gömma sig bakom ”men det är barnen som fått välja själva”….. Har man varit vuxen nog att skaffa barn med en person så har man en skyldighet att barnen har en relation med den andra föräldern, även om man, som i det här fallet, blivit bedragen. Undantag är givetvis om den andra föräldern varit våldsam eller har missbruksproblematik…Hon borde tänkt på BARNEN, inte sin egen bitterhet och att hon nu ”designat” ett nytt liv där pappan inte finns med i bilden. Iskallt agerat och dom som är de största förlorarna är barnen, även om pappan också är lidande. Barnen kommer få relations och anknytningsproblem i framtiden och det hoppas jag att hon fattar en vacker dag att det är hennes fel…..

Till och med pernilla i sin podd med wistam säger att nicola aldrig aldrig skulle vara en våldsam eller dålig pappa. Att han typ e det snällaste hon känner…… nu ska man införa nya lagar efter Tin-tin som blev mördad i Luleå… många som kommer utnyttja den historia tills sin fördel och göra som charlotte… äckligt och vidrigt hur charlotte hanterat hela situationen. Att hon 3 ggr förfalskat Nicolas underskrift till banker och lundsbergs internat säger ju allt. Helt sjukt!!! De måste endå vara riktigt psykopat drag. Jag har en bekant som blev behandlad på samma vis men de var för han inte var där ofta och jobbade mycket, så mamman bestämde bara en dag att isolera ungen….. när ungen var 16-17 år så sket han i sin egna pappa fast ungen har ett val… men stackars unge var ju redan hjärntvättad
Citera
2023-01-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Det är ändå otroligt vanligt att kvinnan behåller efternamnet vid en skilsmässa, speciellt om de har barn. Och även om det inte var det, varför går han via pressen? Grät i media och på kvällstidningar om detta. Långt innan Jensen fanns med i bilden. Inte normalt eller friskt.

Charlotte gick ju tydligen ut i pressen medan de fortfarande var ihop om vilken mansgris han var https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...r-jattebebisar

Senast redigerad av Tezz-l 2023-01-22 kl. 16:57.
Citera
2023-01-22, 20:38
Medlem
Även om nu herr Perrelli var en mansgris så är han ändå mannen hon valt att skaffa barn med. "Bara för att" han sen betett sig mkt illa med otrohet så kan man inte beröva honom hans föräldraskap...
som någon skrev så är det ju resultatet av alla år av att maniskt jobba bort relationen till pappan som gör att de idag inte "vill" ha kontakt med Nicola...

som nån annan också skrev så kommer detta ifatt barnen att inte själva fått välja bort pappan utan att mamma sagt att han är ett svin. Mamma ville inte att vi skulle träffa honom så vi vågade inte säga vad vi kände. Sorgligt att hon tror att det går att köpa sig lycka genom fina utbildningar, kläder, bilar, hus och så vidare...men sanningen kommer ifatt även de rika. De kanske bara tar lite längre tid än för oss vanliga dödliga
Citera
2023-01-22, 22:46
Medlem
Har just lyssnat på podden och offerkoftan hos Nicola känns tyvärr stor. Charlotte har inte alltid agerat rätt men vem gör alltid det?

Pappan verkar tycka att barnens känslor och önskningar inte ska tas hänsyn till utan föräldrarna ska bestämma allt. Att barnen känner sig obekväma med honom spelat ingen roll. Han bjuder inte in till kontakt med barnen på deras villkor. Utan det är Charlottes ansvar att se till att de följer pappans vilja på vilket sätt de ska umgås. Om det inte sker på hans sätt så vill han inte träffa barnen.

Sedan hänger han upp sig väldigt mycket på att barnen har swish och har valt gymnasieskola utan hans godkännande.
Visst, man ska inte förfalska någons namnteckning om detta skett men alla har väl swish i dagens samhälle? Varför göra en konflikt av det? Vill han inte att barnen har swish eller vill han bara kontrollera och bestämma?

Likadant med valet av gymnasieskola. Det är väl alltid barnen som ska välja vilken gymnasieutbildning de ska gå? Fråga vilken rektor eller studievägledare som helst. På varje information om gymnasieval så hamras det alltid in till både föräldrar och barn att föräldrar endast ska stötta men det är barnens egna val! Enda skillnaden här är att skolan dessa barn valt kostar betydligt mer än de flesta andra skolor. Men som jag förstår så betalar Charlotte ensam för hela den kostnaden. Vad syftar egentligen möte med skolan till? Återigen, vill han inte att barnen ska gå där eller vill han bara kontrollera och bestämma?
Citera
2023-01-22, 23:09
Medlem
Nu tar även Benjamin ställning
– Han har växt upp med Nicola och vet vilken härlig pappa han är. Benjamin tar fullt avstånd från det Charlotte har utsatt barnen och deras pappa för.https://stoppapressarna.se/svenskt/b...llis-agerande/

” I snart sex år har den välkände krögaren kämpat för rätten att få träffa sina två barn. Men har under hela tiden motarbetats av mamman ”
Senast redigerad av Tezz-l 2023-01-22 kl. 23:16.
Citera
2023-01-22, 23:12
Medlem
Giant Squids avatar
Charlotte är ju en riktig häxa. Man mår illa av relationen med oappan. Men pengar betyder mest för henne.
Citera
2023-01-22, 23:35
Medlem
De Charlotte har gjort är olagligt
Citera
2023-01-22, 23:36
Medlem
Vem som helst annars skulle bli polisanmäld och åtalad för urkundsförfalskningar
Flera gånger dessutom
Men hon kommer undan
Har hon mutat rättsväsendet mån tro?
Citera
2023-01-22, 23:45
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Jag har sett flera som skriver med förhoppning att snart är de myndiga och bestämmer själva .
Jag tror inte att det fungerar så . Dels var de så pass små när detta började med att det blev avbrott från deras pappaveckor . Så har de kommit ifrån han , tappat kontakten helt , inte haft sin mamma som har stöttat och sett till att de haft kontakt utan tvärtom . Och det blir som en främling . Och sedan kanske mest hört mindre bra om sin far och tro att han ändå inte verkar sakna dem eller kämpar tillräckligt . Ja då vill man nog inte ha någon kontakt fast man kan kontakta själv ..
Eller så är det helt enkelt någonting som saknas i relationen mellan pappan och barnen.
Citera
2023-01-23, 00:13
Medlem
Citat:
Nu tar även Benjamin ställning
– Han har växt upp med Nicola och vet vilken härlig pappa han är. Benjamin tar fullt avstånd från det Charlotte har utsatt barnen och deras pappa för.https://stoppapressarna.se/svenskt/b...llis-agerande/

” I snart sex år har den välkände krögaren kämpat för rätten att få träffa sina två barn. Men har under hela tiden motarbetats av mamman ”
Det är alltså inte Benjamin som säger detta utan en "nära vän" ?
Citera
2023-01-23, 21:08
Medlem
Ca 45 min in https://poddtoppen.se/podcast/973949...411-en-miljard
Citera
2023-02-05, 09:21
Medlem
Chariters avatar
Det här är ett praktexempel på riktigt dålig journalistik. Inga kritiska frågor alls till N, utan enbart hans version av det som hänt.

Jag känner båda parter, N mer än C, men trots detta är jag inte på N’s sida. Han har betett sig riktigt svinigt mot C och vidare sket han fullständigt i barnen deras första år. När de väl träffades var han aggressiv och utåtagerande och barnen fann det obehagligt att vara i hans närhet. Han snackade bara skit om deras mamma till allt och alla. De ville inte träffa honom då de bara blev ledsna. C tog deras känslor på allvar, men begärde inte ensam vårdnad trots att hon egentligen rent praktiskt hade det. N har också varit hotfull mot C och spårat ut helt. Han umgicks med fel personer och tog för mycket kola.

Jag vet dock att han älskade och saknade henne och var bitter för att han blivit utslängd och därmed utblottad. Han fattade inte riktigt själv hur svinig han varit. Tagit hennes pengar och slösat på älskarinnan när C var höggravid tex. C anlitade en privatdetektiv för att spåra honom då hon misstänkte att allt inte var som det skulle.

Han gör bort sig i podden när han spelar upp de inspelade samtalen. Det framgår mycket tydligt att han enbart vill bråka och bestämma för att han är ”vårdnadshavare”. Ni som försvarar honom- han har inte träffat barnen på flera år, inte brytt sig om deras skolgång, men ändå river han upp hela världen och vill ha skadestånd från Lundsberg för att ”han inte skrivit på”. Hans söner ville gå där med sina kompisar och trivs bra. Han ringer och bråkar utan att precisera vad han vill. Blandar in advokater. Vill han sätta barnen i Botkyrka eller vad är det frågan om tror ni?

Barnen är på semester i Spanien och han hetsar och orosanmäler för att han inte informerats. Sen när den 17-årige sonen är hemma i Sverige fortsätter han sin maniska jakt. Orosanmäler och påstår att han ”är orolig” för att 17-åringen kanske är ensam hemma. Detta trots att han inte har något umgänge med barnen för att de inte vill träffa honom.

Han bråkade och bråkade och bråkade om ”sin rätt till barnen”.
Men han ringde inte, hälsade inte på eller tog kontakt med sina söner direkt. Bråkade enbart med Charlotte, hotade, var aggressiv och utåtagerande.

Jag visste att N bråkat men när jag lyssnade på podden framstår han verkligen som den narcissist han är. Självklart kan en sådan man älska sina barn, men här är det uppenbart att det endast handlar om makt och inget annat.

Det här blev ett långt inlägg, men jag blev så jäkla frustrerad och förbannad när jag lyssnade på podden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in