2012-04-19, 19:27
Medlem
DosSantoss avatar
Har bara en snabb fråga. Jag har en Cisco router från Comhem och jag har glömt bort lösenordet. Om jag resettar routern, kommer jag kunna logga in med CM MAC- eller MTA MACnumret som står under routern eller hur kommer jag kunna logga in och ändra inställningarna annars? Har försökt googla på det här och sökt i flera forum, och jag vill helst inte göra något utan att vara åtminstone lite säker på saken
Citera
2012-04-19, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DosSantos
Har bara en snabb fråga. Jag har en Cisco router från Comhem och jag har glömt bort lösenordet. Om jag resettar routern, kommer jag kunna logga in med CM MAC- eller MTA MACnumret som står under routern eller hur kommer jag kunna logga in och ändra inställningarna annars? Har försökt googla på det här och sökt i flera forum, och jag vill helst inte göra något utan att vara åtminstone lite säker på saken

Nollställer du den så blir den "orginal", samma användarnamn och lösen som den dagen du fick den utav Comhem!
Citera
2012-04-19, 19:51
Medlem
DosSantoss avatar
Problemet är ju att jag inte direkt minns hur jag gjorde när jag fick den, men jag får väl starta om den och hoppas på det bästa.
Citera
2012-04-19, 19:55
Medlem
Deralnocors avatar
Finns oftast ett vanligt "nollställnings hål" kolla baksidan och tryck.

Anslut med sladd och konfigurera routern, (googla modell nr om du inte kan)
Citera
2012-04-19, 20:21
Medlem
DosSantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deralnocor
Finns oftast ett vanligt "nollställnings hål" kolla baksidan och tryck.

Anslut med sladd och konfigurera routern, (googla modell nr om du inte kan)
Jag hade redan sökt massvis på modell numret, tillverkaren, comhem m.m. men hittade inget anmärkningsvärt, och jag försöker att vara så försiktig som möjligt då det inte är jag som betalar för internetet. Men hur som helst, jag nollställde routern och det visade sig att standard lösenordet var blankt efter att jag ringde en kompis om hjälp. Känner mig väldigt oteknisk, det hade ingenting med CM eller MAC numren att göra haha

Tack för hjälpen iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in