2012-04-19, 17:56
Medlem
Vilket är sveriges billigaste snusmärke?

Hittills har jag funnit Kaliber portion för 19:90 kr dosan på teknikmagasinet. Undrar om det finns ett billigare snus.

Nu syftar jag inte på individuella priser som diverse turkbutiker sätter, utan generellt det billigaste snusmärket man kan köpa på tex ica, konsum, lidl, netto etc. Etablerade kedjor that is.

Cheers
Citera
2012-04-19, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandasvans
Vilket är sveriges billigaste snusmärke?

Hittills har jag funnit Kaliber portion för 19:90 kr dosan på teknikmagasinet. Undrar om det finns ett billigare snus.

Nu syftar jag inte på individuella priser som diverse turkbutiker sätter, utan generellt det billigaste snusmärket man kan köpa på tex ica, konsum, lidl, netto etc. Etablerade kedjor that is.

Cheers

Tjena, jag bor på gotland och här finns det i en affär, kaliber då, för 14kr dosan, så skulle gissa på att det är väll det billigaste!
Citera
2012-04-19, 18:28
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuzZ1
Tjena, jag bor på gotland och här finns det i en affär, kaliber då, för 14kr dosan, så skulle gissa på att det är väll det billigaste!
Ni är dumma i huvet.

Räkna ut pris/vikt och jämför med annat snus.

Tex; Kaliber vit portion 16g, 17 kr. 1,06 kr/gram.

Gustavus lös 45g, 33 kr 0,73 kr/gram.
Citera
2012-04-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Ni är dumma i huvet.

Räkna ut pris/vikt och jämför med annat snus.

Tex; Kaliber vit portion 16g, 17 kr. 1,06 kr/gram.

Gustavus lös 45g, 33 kr 0,73 kr/gram.

Ok, får specificera mig. Det billigaste MÄRKET på en dosa, oavsett mängd (vanliga portioner då, inte mini/white/maxi eller lös). Förstår mycket väl att om man drar jämförelser med kr/gram så finns det väldigt billigt snus i den beteckningen.
Citera
2012-04-19, 19:15
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandasvans
Ok, får specificera mig. Det billigaste MÄRKET på en dosa, oavsett mängd (vanliga portioner då, inte mini/white/maxi eller lös). Förstår mycket väl att om man drar jämförelser med kr/gram så finns det väldigt billigt snus i den beteckningen.
Så kan man inte räkna.
Citera
2012-04-20, 10:20
Medlem
KungKokoss avatar
Billigast blir det om du tillverkar snuset. Snussatser.
Citera
2012-04-20, 10:29
Medlem
Stormorfars avatar
Knox får jag för 20kr/dosa även i stark. Innehåller 22g och innehåller 1g prillor istället för kalibers 16g och 0.8 prillor för samma pris
Citera
2012-04-20, 11:37
Medlem
antonfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Så kan man inte räkna.

Varför inte? Om man vill veta vilket märke, av exempelvis original portion, som är billigast så kan väl i allra högsta grad räkna så?

Om man vill veta vilket snus som är billigast per gram så får man ju räkna såsom du gjorde.
Citera
2012-04-20, 15:14
Medlem
avskum1982s avatar
Köp en snushink. Finns i olika storlekar och märken. Blir runt 13-14kr dosan (räknat på 24 portioner per dosa). Annars gör eget lössnus. Blir mellan 6-10kr dosan då beroende på märke osv.
Citera
2012-04-28, 16:49
Medlem
KungKokoss avatar
Finns flera tillverkare av snussatser, lös som portionssnus.
Prismässigt slår alla dessa ut färdigtillverkat snus totalt. Googla
vet jag.

För lössnus rekommenderar jag personligen Kungssnus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in