2012-04-19, 14:49
Medlem
ninjabeiruts avatar
Hej!

När man får sitt konto spärrat pga spam, Då brukar det stå en text liknande "Ditt konto har spärrats pga spam" "Om du vill återaktivera ditt konto skicka återställningskod till följande email adress"

Det är ju via Hotmails Webbinterface såklart. Men borde det inte gå att logga in och endå ladda ner alla mail via t ex thunderbird eller annan mailmjukvara? För thunderbird hämtar ju mailen rakt ifrån mailservrarna.

Kanske dumt att jag frågar innan att testa själv, men jag har inget fryst konto.
Tänkte mer ifall någon av er har ett fryst konto och har erfarenhet med detta.

Tack på förhand!
Citera
2012-04-19, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjabeirut
Hej!

När man får sitt konto spärrat pga spam, Då brukar det stå en text liknande "Ditt konto har spärrats pga spam" "Om du vill återaktivera ditt konto skicka återställningskod till följande email adress"

Det är ju via Hotmails Webbinterface såklart. Men borde det inte gå att logga in och endå ladda ner alla mail via t ex thunderbird eller annan mailmjukvara? För thunderbird hämtar ju mailen rakt ifrån mailservrarna.

Kanske dumt att jag frågar innan att testa själv, men jag har inget fryst konto.
Tänkte mer ifall någon av er har ett fryst konto och har erfarenhet med detta.

Tack på förhand!

Ska du ha kontot spärrat? Varför då?
Citera
2012-04-19, 15:01
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Ska du ha kontot spärrat? Varför då?

Nej jag vill varken spärra mitt konto eller har ett spärrat konto.

Jag undrar bara om man kan få ut sina mail OM kontot har blivit spärrat
Citera
2012-04-19, 15:06
Medlem
Citat:
Nej jag vill varken spärra mitt konto eller har ett spärrat konto.

Jag undrar bara om man kan få ut sina mail OM kontot har blivit spärrat

Om det är spärrat för spamm är det nog inaktivt tills man slår in koden.
alt att mailen inte syns förens man slagit in koden.
Citera
2012-04-19, 15:07
Medlem
Xiztecs avatar
Jag tvivlar på det - iochmed att åtkomst spärras både in och ut ifrån alla datorer och andra vinklar. Jag ser då ingen möjlighet till att Thunderbird skulle kunna få åtkomst till mailen!
Citera
2012-04-19, 15:30
Medlem
ninjabeiruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Jag tvivlar på det - iochmed att åtkomst spärras både in och ut ifrån alla datorer och andra vinklar. Jag ser då ingen möjlighet till att Thunderbird skulle kunna få åtkomst till mailen!

Men det jag trodde, teoretiskt. är att själva SMTP/IMAP/POP3 servern (Vet inte skillnaden mellan de och kan inte så mycket om mail) fortfarande är igång, att de inte spärras. utan att det bara är en spärrning i deras webb interface.
Citera
2012-04-19, 16:01
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Men det jag trodde, teoretiskt. är att själva SMTP/IMAP/POP3 servern (Vet inte skillnaden mellan de och kan inte så mycket om mail) fortfarande är igång, att de inte spärras. utan att det bara är en spärrning i deras webb interface.

Hmm, så skulle det ju iofs kunna vara. Däremot så tror jag fortfarande att man spärrar möjligheten att skicka samt att ta emot mail. Man blir bannad för att ha misstänkts skicka spammail, och kan man då utnyttja möjligheten att fortsätta skicka mail så är det ju ingen idé.

Det är väl inte så att spambotarna skickar via hotmails webinterface.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in