• 1
  • 2
2012-04-18, 23:26
Medlem
Så jävla trött på Nordea. Alltid krångel med dem och räntorna, behöver man ens skriva nått om det ?
Nu är det dags att visa att utan oss kunder är Nordea ingeting. Tycker att vi alla borde föra över alla våra pengar till någon annan bank eller helt enkelt ta ut alla våra pengar. Nordea ska försvinna ! Piss bank. Vilka är på ? Kom med förslag hur vi ska få Nordea att ändra på sina räntor osv. Annars störtar vi Nordea. Kom igen nu, vi bestämmer !
Citera
2012-04-18, 23:42
Medlem
raajtans avatar
Been there, done that!
Citera
2012-05-01, 07:48
Medlem
BoyyyBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mepore
Kom med förslag hur vi ska få Nordea att ändra på sina räntor osv

Det som gäller är ju att fler börjar byta bank helt enkelt. Men det verkar ändå som att folk sakta men säkert börja bli mer bankmedvetna, vilket är super. Jag har dumpat Handelsbanken för Forex Bank där jag har bankkort gratis och ränta på allkontot osv. Sen kör jag SevenDay gällande det riktiga sparandet. Man tjänar mer än man tror på att ha rätt bank.

Men det är ju iallafall det som gäller. Att folk orkar röra på sig, annars kommer storbankerna fortsätta utnyttja. Men jag tror en grundproblematik också är att när folk väl tittar sig omkring så kikar de från en storbank till en annan och tycker att de inte tjänar så mycket på det. D.v.s. de ser inte alla alternativ och är osäkra.
Citera
2012-05-01, 20:01
Citat:
Ursprungligen postat av BoyyyBoy
Det som gäller är ju att fler börjar byta bank helt enkelt. Men det verkar ändå som att folk sakta men säkert börja bli mer bankmedvetna, vilket är super. Jag har dumpat Handelsbanken för Forex Bank där jag har bankkort gratis och ränta på allkontot osv. Sen kör jag SevenDay gällande det riktiga sparandet. Man tjänar mer än man tror på att ha rätt bank.

Men det är ju iallafall det som gäller. Att folk orkar röra på sig, annars kommer storbankerna fortsätta utnyttja. Men jag tror en grundproblematik också är att när folk väl tittar sig omkring så kikar de från en storbank till en annan och tycker att de inte tjänar så mycket på det. D.v.s. de ser inte alla alternativ och är osäkra.

Har en liten undran om sig dom använder Forex Bank, har dom stöd för e-faktura, har kollat runt men inte hittat något om det, för vill ju gärna slippa fakturaavgifter och skriva in OCR för hand. :-)
Citera
2012-05-01, 20:03
Medlem
Vi kan väl starta en stor rörelse här på flashback, att alla som har Nordea byter? Så sätter vi flashback på kartan . Jag ska byta bank imorgon bitti! Nordea stjäl förfan ens pengar !!!
Citera
2012-05-02, 20:03
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studentkris2011
Vi kan väl starta en stor rörelse här på flashback, att alla som har Nordea byter? Så sätter vi flashback på kartan . Jag ska byta bank imorgon bitti! Nordea stjäl förfan ens pengar !!!

Ja Nordea kan dra åt helvete, även jag har flyttat över det jag hade där.
Helt sjukt hur jävla otrevligt bemötande de haft på de kontor jag vart in hos.
Man får blickar som "Va i helvete vill du ????" då de trycker fram ens nummer i kassan.
Dom kan suga min röv nu för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av anatal
Har en liten undran om sig dom använder Forex Bank, har dom stöd för e-faktura, har kollat runt men inte hittat något om det, för vill ju gärna slippa fakturaavgifter och skriva in OCR för hand. :-)

Inte ännu. Det kanske kommer framöver någon gång. OKQ8 t.ex har hållit på några år med att få till Efakturering men de verkar ha gett upp den tanken av någon anledning.
Citera
2012-05-02, 20:09
Medlem
luciddreamers avatar
Japp, storbankerna suger.
Byter gärna från Nordea till andra banker.
Gör investeringar från Avanza istället.
Kan varmt rekommendera Avanza för den som
gillar att låta sina pengar jobba.
Citera
2012-05-02, 20:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Testa att köpslå för att få ner räntorna. "Om jag lägger upp ett månadssparande och pensionssparande så vill jag ha denna räntan"
Citera
2012-05-02, 21:34
Medlem
sucuks avatar
Det är betydligt mer tryck bakom "er konkurrent X tar så och så mycket i ränta, konkurrent Y tar så mycket. Kan ni ge ett bättre erbjudande?"
Citera
2012-05-03, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Testa att köpslå för att få ner räntorna. "Om jag lägger upp ett månadssparande och pensionssparande så vill jag ha denna räntan"

men att betala för att få låga räntor låter väl inte så smart eller?
Citera
2012-05-03, 20:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
men att betala för att få låga räntor låter väl inte så smart eller?

Two in one. Att börja pensionsspara är ju jättebra.
Citera
2012-05-03, 20:50
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Two in one. Att börja pensionsspara är ju jättebra.

Jättebra för pensionsbolagen helt klart. För vanliga löntagare däremot är det inte alls säkert att pensionssparande är bättre än att helt enkelt spara skattade pengar istället, åtminstone inte om man ligger under brytpunkten för statsskatt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in