• 1
  • 2
2012-04-18, 15:47
Medlem
Jag har drygt 50.000 kr i skulder som jag fick när jag var ung och dum för tre år sedan när jag beställde massa skit på nätet, ångrar det som in i helvete nu. nu vill jag betala av hela skulden (som är på olika ställen: olika inkassobolag och kronis). räntan är skithög på vissa och jag vill betala allt på en gång, dvs ta ett lån så man bara betalar en räkning och inte flera olika.

frågan är.... kan man få ett lån trots 2 betalningsanmärkningar och skulder? jag jobbar inte utan går på csn. vill ha mina skulder samlade på ett ställe så att säga.

har inga föräldrar som kan hjälpa mig med det för jag har tyvärr ingen kontakt med min mamma och pappa är arbetslös.
Citera
2012-04-18, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemodeni88
Jag har drygt 50.000 kr i skulder som jag fick när jag var ung och dum för tre år sedan när jag beställde massa skit på nätet, ångrar det som in i helvete nu. nu vill jag betala av hela skulden (som är på olika ställen: olika inkassobolag och kronis). räntan är skithög på vissa och jag vill betala allt på en gång, dvs ta ett lån så man bara betalar en räkning och inte flera olika.

frågan är.... kan man få ett lån trots 2 betalningsanmärkningar och skulder? jag jobbar inte utan går på csn. vill ha mina skulder samlade på ett ställe så att säga.

har inga föräldrar som kan hjälpa mig med det för jag har tyvärr ingen kontakt med min mamma och pappa är arbetslös.

Prova att gå till banken och fråga. Det lär dock vara svårt att få lån med bet. anmärkningar och dessutom utan jobb.
Citera
2012-04-18, 15:50
Medlem
Kolla på Lendo, har hört att sidan är bra. Inte testat själv med några kompisar har, de har funkat bra för dom.
Vad jag hört så kollar de upp var du kan få och hur bra villkor du kan få hos olika banker. Värt ett försök?
Citera
2012-04-18, 15:52
Medlem
Banken kan jag inte få visakort utan kredit på så då tror jag inte jag kan få lån :/

Lendo funkar inte :/
Citera
2012-04-18, 16:05
Medlem
hellb0unds avatar
Skaffa ett jobb, Nu vet jag inte vad du pluggar till eller hur skolgången ser ut men du kanske kan ta ett uppehåll och jobba några månader? Det kommer kännas riktigt bra efteråt och kan satsa allt på skolan senare utan och känna ångest över ekonomin.
Citera
2012-04-18, 16:05
Medlem
Finns det något sätt man kan få fram 50.000 kr? (inget galet som prositution etc)
Citera
2012-04-18, 16:20
Medlem
Lunarprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemodeni88
Finns det något sätt man kan få fram 50.000 kr? (inget galet som prositution etc)

Börja med å sälj allt du äger.....
Citera
2012-04-18, 16:25
Medlem
RadikalFails avatar
Kan bli jävligt svårt. Du skall helst ha deklarerat över 100 000 i inkomst för att ens ha en suck för att få lån. Och sen inte ha haft betalningsanmärkningar hos fogden.

Testa med att sälja saker som någon sa. Kanske söka till lyxfällan?
Citera
2012-04-18, 16:40
Medlem
Ingen idé att sälja saker, äger inget som har något värde annars hade jag gjort det för länge sedan. har inte ens en tv.

lyxfällan är ingen idé heller, vill inte hänga ut mig offentligt
Citera
2012-04-20, 13:37
Medlem
Skaffa ett extrajobb
Citera
2012-06-14, 11:35
Medlem
det finns en sida som man kan låna utan säkerhet ock om man har skulder pengarna skickas från en bank i estland tar upp till en vecka innan pengarna finns på kontot
Citera
2012-06-14, 12:47
Medlem
Det klassiska.

Jobba alt sälj av grejer du inte behöver.

Börja betala av de dyraste lånen helt.

Resten ringer du till och försöker förhandla till dig en räntefri avbetalningsplan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in